Prosazení změny bodového systému zbude až na dalšího ministra. Podle opozice Havlíček dopravu zanedbal

3 minuty
UDÁLOSTI: Nový bodový systém bude muset prosadit nový ministr dopravy
Zdroj: ČT24

Změnit bodový systém bude úkol až pro nového ministra dopravy. Že nestihne změnu prosadit, přiznal nynější ministr Karel Havlíček (za ANO). Opozice považuje za viníka právě jeho. Tvrdí, že nezvládá vést dva resorty zároveň – současně je ještě ministrem průmyslu a obchodu – a že dopravu opomíjí.

Na jaře byl ještě ministr dopravy Karel Havlíček přesvědčen, že je možné schválit do voleb reformu trestů za dopravní přestupky, tedy změny bodového systému, ale i pokut. Nyní poprvé připustil, že už se to nestihne. „Může se (nový bodový systém – pozn. red.) řešit hned, až přijde nová vláda a pošle ho do sněmovny. Nebo se to může řešit poslaneckým návrhem,“ uvedl.

Opozice viní z toho, že se za celé volební období nepodařilo změny prosadit, ministra Havlíčka osobně. Vede dva resorty, navíc je vicepremiérem pro hospodářství a doprava na to podle kritiků doplácí. „Prioritou pana ministra Havlíčka nebyla pravidla silničního provozu, ale spíše lex Dukovany a různé covidové programy. Tak předpokládám, že vyhrál ministr průmyslu nad ministrem dopravy,“ konstatoval poslanec Ondřej Polanský (Piráti).

Jak ale upozornil poslanec Jan Bauer (ODS), nešlo jen o Havlíčka a jeho rok a tři čtvrtě v čele dopravního resortu. Podle Bauera „hnutí ANO nebylo schopné za osm let vlády nad resortem připravit smysluplnou novelu“.

Změny bodového systému sliboval již Havlíčkův předchůdce Vladimír Kremlík (za ANO) a stejně tak předchozí ministr Dan Ťok (za ANO). Ten skončil počátkem roku 2019 a již předtím tvrdil, že „bodový systém je nachystán“.

Momentálně má novela silničního zákona požehnání vlády, ale ve sněmovně ještě nezačalo ani první čtení a je prakticky nemožné projednat ji ve všech třech čteních do voleb. Je navíc zřejmé, že schvalování nepůjde úplně hladce.

Na tom základním je sice shoda – jde o rozvržení bodových trestů do tří kategorií za 2, 4 a 6 bodů, takže za nejvážnější přestupky přijde řidič o oprávnění již při spáchání dvou takových. Za méně závažné přestupky naopak již body nebudou. Potom jsou ale v novele i sporné body jako řidičský průkaz na zkoušku pro čerstvé držitele oprávnění.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Domácí

Žalobce navrhl vazbu v kauze zápasníka Vémoly

V kauze spojené se zápasníkem Karlem „Karlosem“ Vémolou podal státní zástupce návrh na vzetí do vazby. V případu čelí tři lidé obvinění ze zvlášť závažné organizované drogové trestné činnosti v mezinárodním rozsahu. Hrozí jim deset až 18 let vězení.
08:26Aktualizovánopřed 56 mminutami

Zdravotní klauni přinášejí vánoční radost dětem v nemocnicích

Ne všechny děti mohou strávit vánoční svátky doma – některé musí zůstat na nemocničním lůžku. Zpříjemnit jim pobyt v nemocnici a vykouzlit úsměv na tváři se v rolích sester a doktorů snaží zdravotní klauni. Malé pacienty navštěvují celoročně, o Vánocích jsou jejich klauniády obzvlášť důležité.
před 4 hhodinami

O tradiční rybí polévku byl na Staroměstském náměstí velký zájem

Tradiční rozlévání štědrodenní rybí polévky podle receptu s koňakem a karamelem na Staroměstském náměstí v Praze opět provázel velký zájem. Dlouhá fronta se začala tvořit už půl hodiny před začátkem vydávání, kterého se s pomocníky ujal pražský primátor Bohuslav Svoboda (ODS). Rozlévání vánoční rybí polévky se v metropoli uskuteční i na Kampě u Karlova mostu nebo na náměstí Republiky.
před 4 hhodinami

Trojice bratrů spojila síly, obec na Zlínsku se tak dočká opraveného betlému

Vánoční svátky v Nedašově na Zlínsku budou po letech zase kompletní – tedy včetně bezmála devadesát let starého mechanického betléma. Mohutný model devět měsíců opravovali tři bratři – Jakub, Karel a Tomáš Suří a tchán jednoho z nich. Betlém rozložili v garáži, historické součástky postupně nahrazovali novými. Do radosti pro druhé investovali desítky tisíc korun. Nyní na úplný závěr prošlo dílo závěrečným testem. Opravený betlém má pro Nedašov mimořádný význam. I podle statistiků je tu víra pořád silně zakořeněná. Při posledním sčítání se k církvi přihlásilo 855 z 1315 obyvatel vesnice. První veřejné předvedení betlému bude v kostele na Štědrý den během sváteční půlnoční mše.
před 9 hhodinami

Zájem o revizi letadel v tuzemsku roste, aerolinky přicházejí z celého světa

Zájem o revizi letadel v tuzemsku roste. V hangárech na pražské Ruzyni servisuje své stroje víc než desítka aerolinek z celého světa. Během dekády se jejich počet zdvojnásobil. I proto tam hledají nové zaměstnance. Lidí ve specializovaných profesích je ale málo.
před 9 hhodinami

Hosté Fokusu Václava Moravce diskutovali o roli médií veřejné služby

Prosincový díl pořadu Fokus Václava Moravce zkoumal roli veřejnoprávních médií u nás, jejich svobodu a svobodné bádání. Debatovali noví poslanci Katerina Demetrashvili (Piráti) a Matěj Gregor (Motoristé), filosof a sociolog Václav Bělohradský, profesor evropského práva na University of Copenhagen Jan Komárek, slovenská novinářka Zuzana Kovačič Hanzelová a někdejší generální ředitel ČT a bývalý vedoucí Kanceláře prezidenta republiky Ivo Mathé.
před 19 hhodinami

Filmové písničky postupně lidoví, pohádky by se bez hudby neobešly

Česká televize na Štědrý den představí novou pohádku Záhada strašidelného zámku – v hlavních rolích s Oskarem Hesem a Sofií Annou Švehlíkovou. Hudbu k pohádce Ivo Macharáčka, bez níž by se přirozeně neobešla, složil Jan P. Muchow. Mnoho filmových písní z pohádek přitom časem zlidovělo a staly se přirozenou součástí repertoáru jejich interpretů. Mezi nimi třeba Kdepak ty ptáčku hnízdo máš z klasiky Tři oříšky pro Popelku nebo Miluju a maluju z Šíleně smutné princezny.
před 20 hhodinami

Poplatky za nepojištěná vozidla vzrostou. I za ta, s nimiž se nejezdí

Od nového roku zdraží poplatky za nepojištěná vozidla až o třicet procent. Pojistku v Česku stále nemá přes sto tisíc vozů. Největší podíl jich je v Ústeckém, Karlovarském a Libereckém kraji. Povinné ručení musí mít všechna vozidla v registru. A to i v případě, že se s nimi nejezdí, a stojí třeba na zahradě. Ve chvíli, kdy je vozidlo nepojízdné, musí ho provozovatel nechat administrativně vyřadit z provozu. Pokud tak neučiní, hrozí mu pokuta. Kromě ní navíc musí za každý den bez pojištění zaplatit příspěvek České kanceláři pojistitelů. Právě z nich pak organizace hradí škody způsobené nepojištěnými vozidly. Náklady na opravy se každým rokem zvyšují. I proto bude od ledna poplatek do fondu vyšší.
před 21 hhodinami
Načítání...