Praha se chce zbavit nálepky večírkové destinace. Nová kampaň akcentuje kulturu a historii

Zahraniční turisty bude do Prahy lákat nová on-line kampaň. Magistrát ji společně se svou firmou Prague City Tourism (PCT) spustí od úterý 12. října a potrvá do konce letošního roku. Cílem je nalákat turisty vydávající se za kulturou či památkami, kampaň se vyhne nočnímu životu a turistům mířícím za levným alkoholem. Náklady jsou čtyřicet milionů korun, řekla radní Hana Třeštíková (Praha Sobě). Turistický ruch patří mezi pandemií covidu-19 nejpostiženější odvětví.

„Budeme lákat zahraniční turisty během podzimu a zimy. Kampaň startuje od zítra (úterý) a bude do 31. prosince 2021. Bude cílit na bonitní klienty, kteří do Prahy přijedou za kulturou, památkami či gastrem a ideálně se sem pak vrátí,“ řekla Třeštíková.

Záměrem kampaně je nalákat zejména turisty ve věku 30 až 55 let, kteří cestují sami či v páru. Kampaň nebude cílit na mládež, která chce navštívit Prahu jakožto večírkovou destinaci. Chybět tak bude jakákoliv zmínka o zážitcích souvisejících s nočním životem. „Praha se aktivně snaží cílit na kultivovanou, kulturní klientelu, která přijede vícekrát, zůstane v hotelech, využije služby a navštíví kulturní instituce. Chceme se zbavit nálepky levné alkoholové destinace,“ řekla Třeštíková.

V kampani město využije série fotografií a videí s pražskými umělci, například tanečníky či hudebníky, které vznikly letos v létě. Zapojen do ní bude nový design na propagaci Prahy, který nechala udělat PCT. Vytvořeny byly nové suvenýry, změněno ztvárnění letáků, vzniknou nové publikace a změní se označení některých památek, vzhled sociálních sítí a webových stránek provozovaných PCT.

Podle dokumentu v pondělí schváleného radními město od kampaně očekává minimálně 100 423 kliků na Googlu a dalších 33 267 kliků na Facebooku a Instagramu. Od videí na Youtube si slibuje minimálně 16 700 kliků. Na kampani kromě PCT spolupracuje město s ruzyňským letištěm a Asociací hotelů a restaurací ČR.

Kvůli pandemii covidu-19 poklesl v Praze počet turistů. Město proto podpořilo turistický ruch více než 120 miliony korun. Praha spustila kampaň V Praze jako doma, která měla do hlavního města nalákat především tuzemské turisty. Oba roky akce přilákala do města desítky tisíc převážně tuzemských turistů.

Praha prověří reklamní stavby na městských pozemcích

Pražský magistrát se zabýval také reklamou ve veřejném prostoru. Pověří Technickou správu komunikací (TSK), aby prověřila dodržování Pražských stavebních předpisů u staveb pro reklamu umístěných na městských pozemcích. Podle radnice stavby často předpisy porušují a v rozporu je velká část z více než tisícovky billboardů.

TSK nyní ve spolupráci s magistrátem zpracuje analýzu všech ploch, varianty možného řešení a ekonomickou a právní analýzu, které zatím chybí. Město podle dřívějších vyjádření musí brát v potaz kromě takzvaného vizuálního smogu i ekonomickou stránku věci a výnosy z pronájmu reklamních ploch do městského rozpočtu.

Postup se nelíbí firmě JCDecaux, Praha podle ní s provozovateli nejedná a chybí mu systémová strategie venkovní reklamy. Kroky magistrátu v souvislosti s omezením jiných typů reklamy již dříve kritizovali další provozovatelé.