TÉMA

Reklama

Senát schválil nová pravidla pro nakládání s kratomem

Nakládání s látkami typu kratom nebo konopí s nízkým obsahem účinné složky THC bude mít zřejmě od prosince nová pravidla, jež mimo jiné omezí jejich prodej. Přinese je novela o návykových látkách, kterou Senát schválil. Novelu, jež má ochránit před rizikovými látkami s psychomodulačními a psychoaktivními účinky především děti, nyní dostane k podpisu prezident. Horní komora parlamentu zároveň pokládá za znepokojivé stále vysoké tempo růstu státního dluhu, jak na ně upozornil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) ve své výroční zprávě za loňský rok.
9. 10. 2024Aktualizováno9. 10. 2024|

Google vyhrál u soudu EU spor o pokutu za omezování konkurence

Americká internetová společnost Google ze skupiny Alphabet vyhrála u soudu Evropské unie spor o pokutu 1,49 miliardy eur (bezmála 38 miliard korun). Žaloba ji vinila z omezování konkurence na trhu s internetovou reklamou. Pokutu firma dostala před pěti lety. Podle soudního dvoru EU ale evropské regulační orgány pochybily.
18. 9. 2024Aktualizováno18. 9. 2024|

Maketa pivovarské rozhledny roste na křižovatce v Humpolci. Městu se to nelíbí

Lokální soukromý pivovar staví na kruhovém objezdu v Humpolci reklamu v podobě makety rozhledny na pivovarském komíně. Vedení města ale vadí, že investor záměr s městem nijak neprojednal. Podle starosty Petra Machka (sdružení nezávislých kandidátů Humpolec GO) je křižovatka vstupní branou do města a jako taková by měla odkazovat na jeho tradiční hodnoty nebo historii. Kvůli stavbě se navíc na vjezdu do města tvoří kolony.
7. 8. 2024|

Lež není názor, říká ke svobodě projevu na sítích ústavní soudkyně Křesťanová

Na sociálních sítích mohou mít lidé často pocit, že mohou psát téměř cokoli, vedle práva na svobodu projevu ale má stejnou váhu právo na ochranu osobnosti. Podle místopředsedkyně Ústavního soudu Veroniky Křesťanové se primárně nemá lhát. „Lež není názor,“ zdůrazňuje. Kde jsou právní hranice při používání sociálních sítí a je v pořádku, když rodiče využívají své děti v reklamních příspěvcích? Nejen tomu se věnoval právní podcast V hlavě.
16. 7. 2024|

Kauza reklamy na Čapím hnízdě končí, Stříž do ní nezasáhne

Případ reklamy na Čapím hnízdě zůstane definitivně odložený. Šéf žalobců Igor Stříž do něj nezasáhne, řekl ČT mluvčí Nejvyššího státního zastupitelství Petr Malý. Stříž mohl nařídit takzvanou kontrolu skončené věci, podle mluvčího k tomu ale neshledal důvod. Policie v kauze prověřovala platby od firem z Agrofertu na reklamu za více než 270 milionů korun. Případ dvakrát odložila, trestný čin nezjistila.
8. 7. 2024|

Kouření způsobuje rakovinu, prokázali vědci před 70 lety. Průmysl reagoval taktikou zmatku

Když dva britští lékaři před sedmdesáti lety jako první popsali souvislost rakoviny s kouřením cigaret, reagovali jejich výrobci masivní kampaní, která tvrdila, že tabák je zcela neškodný. A to přesto, že jejich interní výzkum prokazoval, že souvislost existuje.
26. 6. 2024|

Nelegální billboardy chtějí silničáři odstranit do konce roku

Silničáři chtějí do konce roku odstranit všechny nelegální billboardy u dálnic a silnic 1. třídy. Jsou jich více než tři tisíce, s odstraňováním začnou o prázdninách. Načerno umístěné poutače zlikvidují místo majitelů, kteří to neudělali, případně si bez povolení postavili další.
24. 6. 2024|

D11 se začne stavět na podzim, D49 bude hotová do konce roku, věří šéf silničářů

Dálnice D11 od hranic s Polskem k Trutnovu by se mohla začít stavět v září nebo říjnu. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla je to nejzazší termín. Je přesvědčen, že do té doby se podaří vyřídit veškeré možné stížnosti vyloučené společnosti Budimex. Bez zahájení prací na D11 by se zásadně zkrátila celková délka dálničních úseků, které se letos začnou stavět. Hrozí také, že klesne očekávaná rekordní délka úseků, které se letos otevřou – to kvůli rozsudku, který zrušil pravomoc stavebního povolení na dálnici D49. Mátl ale stále věří, že se podaří situaci vyřešit tak rychle, že se letošní termín stihne. Šéf ŘSD byl hostem Otázek Václava Moravce.
19. 5. 2024|

Peníze, nebo osobní data. Další internetové firmy staví uživatele před novou volbu

Seznam.cz zavádí placenou variantu svých služeb. Produkty společnosti denně používá 95 procent českého internetu. Teď si uživatelé musí vybrat – peníze, nebo data. Osobní data se přitom označují za měnu moderního internetu. Lidé jimi platí, aniž by si to uvědomovali. Mnoho firem dokázalo informace, které o uživatelích získaly, zpeněžit. Právě za to jim pak nabízí řadu služeb zdarma. Běžní uživatelé o sobě obvykle sdílí mnohem víc, než by museli – zcela anonymně se po internetu umí pohybovat jenom odborníci.
29. 4. 2024|

„Takový obrázek bych českým ženám nepřála.“ Političky z mladých lidovců i Pirátů hodnotily kontroverzní grafiku

Rodina i kariéra už nejsou tabu. Tak zní hlavní slogan kampaně lidovců, který sklidil na začátku týdne kritiku. Hlavním problémem byla podoba vizuálu zobrazující ženu v domácnosti, která zároveň pracuje. Předsedkyně Mladých lidovců Helena Martinková tvrdí, že je třeba se spíš podívat na to, co se ve sladění rodiny a kariéry daří naplňovat. Předsedkyně rady Mladého Pirátstva Kateřina Stojanová uvedla, že tématem je motivace zaměstnavatelů, aby poskytovali flexibilní úvazky. Političky to uvedly v pořadu 90' ČT24.
8. 3. 2024|

Policie znovu odložila reklamní větev kauzy Čapí hnízdo

Policisté podruhé odložili reklamní větev kauzy Čapí hnízdo, ve které zkoumali podezření na daňové úniky. Zabývali se platbami od firem z holdingu Agrofert za reklamu Čapímu hnízdu. O odložení případu řekl České televizi mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze Aleš Cimbala. Rozhodnutím se podle něj nyní bude zabývat dozorový státní zástupce. Policie kauzu již jednou odložila, pražské vrchní státní zastupitelství ji ale pak opět otevřelo.
4. 3. 2024|

Radnice bojují proti vizuálnímu smogu. V Praze naopak chystají zmírnění vyhlášky, která reklamu reguluje

Stále více měst a obcí bojuje s venkovní reklamou. Radnice ale mohou narazit na stávající legislativu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) už kvůli omezování reklamy vede správní řízení s Prahou. Metropole na to reaguje tím, že chystá zmírnění současné vyhlášky.
26. 1. 2024|

Bývalý závodník Tlusťák podle nepravomocného rozsudku krátil daně, hrozí mu 5,5 roku vězení

Někdejší jezdec rallye Antonín Tlusťák by mohl jít do vězení. Soud jej uznal vinným v kauze daňových úniků, podle obžaloby neodvedl desítky milionů korun, zač mu uložil trest 5,5 roku vězení, verdikt zatím není pravomocný. Tlusťákovi hrozí také dvoumilionový peněžitý trest a zákaz činnosti ve statutárních orgánech firem na šest let. Závodník se v závěrečné fázi jednání přiznal.
26. 1. 2024Aktualizováno26. 1. 2024|

Greenpeace do spotu ČEZu přidal lesní požáry, Ústavní soud se ekologů zastal

Ústavní soud (ÚS) zamítl stížnost energetického podniku ČEZ ve sporu s nevládní ekologickou organizací Greenpeace. Šlo o pozměněný spot, podle soudce zpravodaje Pavla Šámala již z úvodu spotu bylo zřejmé, že nejde o oficiální reklamu ČEZu, ale o snahu s nadsázkou či ironií upozornit na dopady činnosti podniku na životní prostředí. Aktivisté do reklamního videa přidali záběry poškozených lesů a lesních požárů. Doplnili ho textem, podle něhož ČEZ svou činností škodí životnímu prostředí. Energetický podnik to pokládal za neoprávněné užití spotu. ČEZ rozhodnutí podle mluvčího Ladislava Kříže respektuje, přestože má na spor jiný názor.
16. 1. 2024|

Před šedesáti lety vyšla v USA zpráva, která změnila svět. Jako první popsala, že kouření způsobuje rakovinu

Američtí lékaři před šedesáti lety, 11. ledna 1964, vydali první studii spojující zlozvyk kouření s rakovinou plic. Čtyřsetstránkový dokument tehdy vyvolal senzaci. Odstartoval kampaň, která Spojené státy jako tabákovou velmoc změnila k nepoznání. Protikuřáckou kampaň ve Spojených státech dnes experti označují za nejúspěšnější program na ochranu veřejného zdraví v dějinách země, který zachránil miliony životů. Zatímco před šedesáti lety v USA kouřilo 42 procent obyvatel, aktuálně je to podle údajů amerického Střediska pro kontrolu a prevenci nemocí (CDC) 11,5 procenta.
11. 1. 2024|

Agrofert podal další žalobu kvůli doměřené dani za reklamu na Čapím hnízdě

Další firma z holdingu Agrofert nesouhlasí s doměřenou daní za reklamu v konferenčním centru Čapí hnízdo. Koncern proto podal žalobu k Městskému soudu v Praze. ČT to bez dalších podrobností potvrdil mluvčí soudu Adam Wenig. Agrofert napadá rozhodnutí Odvolacího finančního ředitelství, které doměřilo pěti jeho firmám daň přes 1,2 milionu korun. Na soudy se obrátily i další tři společnosti z holdingu, v jednom případě naopak lhůta uplynula. Reklamu na Čapím hnízdě stále zkoumá také policie.
5. 12. 2023|

Pronájem městského mobiliáře firmě JCDecaux končí, Praha si jej bude spravovat sama

Pražský magistrát definitivně končí s jedním z nejstarších kontraktů, které vedení města v minulosti uzavřelo. Francouzská firma JCDecaux si pronajímala městský mobiliář, zejména reklamní plochy na zastávkách MHD. Magistrát jí ale smlouvu neprodloužil a do letoška by měla společnost své reklamní plochy a zastávky odstranit.
24. 11. 2023|

Pražský dopravní podnik spustil nový reklamní systém. Cestující metra uvidí LED inzerci v tunelech

Pražský dopravní podnik (DPP) spustil na lince metra A nový reklamně-informační systém. Ten zobrazuje LED světla v tunelech za okny projíždějící soupravy a skládá je do souvislého obrazu. Praha je první město ve střední a východní Evropě, které bude tuto metodu využívat, obdobný systém reklamy funguje například v Barceloně, Madridu nebo Římě.
20. 11. 2023|

Bílý dům viní Muska ze šíření antisemitismu. Sociální síť X se potýká s odlivem inzerentů

Bílý dům obvinil amerického miliardáře Elona Muska, že v jednom z příspěvků na své sociální síti X šíří antisemitismus a nenávist. Ze sítě se stahují inzerenti v obavách, že se jejich reklamy objeví po boku pronacistického obsahu a nenávistných projevů obecně, upozornila agentura AP.
17. 11. 2023Aktualizováno18. 11. 2023|

Aktivisté vytáhli do boje s nelegální reklamou, na poutače nalepili vzkazy pro politiky

Města po celé republice hyzdí vizuální smog v podobě ilegálních billboardů. Zákony jsou podle radnic i hejtmanství na majitele nelegálních poutačů často krátké. Mnohdy je není možné zkontaktovat, nebo po upozornění přesunou konstrukce jen o pár metrů dál. Pardubičtí aktivisté teď chtějí, aby vedení města majitele poutačů donutilo pravidla dodržovat. Začali proto reklamní plochy přelepovat přímo se vzkazy pro radní.
16. 11. 2023|

Meta nabídne placenou verzi Facebooku a Instagramu. Mohla by tak obejít evropské nařízení o reklamě

Americká internetová společnost Meta Platforms nabídne uživatelům v Evropě v souladu s regulací EU placené verze sociálních sítí Facebook a Instagram bez zobrazování reklam. Firma o tom informovala na svém blogu. Agentura Reuters uvedla, že Meta se pomocí tohoto záměru pokouší obejít unijní předpisy, které by mohly omezit její schopnost přizpůsobovat reklamy uživatelům bez jejich souhlasu a poškodit její hlavní zdroj tržeb.
30. 10. 2023|

Nejvyšší soud potvrdil trest za daňové úniky bývalému náměstkovi středočeských nemocnic Bušinovi

Filip Bušina zůstává ve vězení. Nejvyšší soud, k němuž si někdejší investiční náměstek středočeských nemocnic podal dovolání proti trestu, mu potvrdil šestiletý trest za daňové úniky i peněžitý trest. Mírně pozměnil pouze náhradní trest odnětí svobody stanovený pro případ, že by Bušina pokutu neuhradil. S dovoláními neuspěli ani další dva muži odsouzení v témže případu David Belous a Martin Bušanský.
4. 10. 2023|

Praha chce nová pravidla pro reklamní plochy, podle kritiků by nahrála jediné firmě

Praha chce zavést nová pravidla pro reklamní plochy. Návrh radního pro majetek Adama Zábranského (Piráti) nyní kritizuje opozice i některé firmy z oboru. Tvrdí, že plánované předpisy splňuje pouze jediná společnost, a to firma Borise Monoszona. ČT už dříve odhalila, že tento podnikatel pocházející z Ruska spolupracoval s StB i KGB.
6. 9. 2023|

Nastává soumrak influencerů. Umělé inteligence jsou stejně dobré jako oni, ukázal výzkum

On-line modely vytvořené umělou inteligencí (AI) mají výrazný komerční potenciál. Zboží, které propagují, totiž jejich followeři koupí se stejnou pravděpodobností, jako když tytéž výrobky propagují reální lidští influenceři. Ukázal to nový marketingový výzkum.
2. 9. 2023|