TÉMA

Reklama

Zlínská státní zástupkyně obžalovala šest lidí a firmu z daňových úniků v rallye

Zlínská státní zástupkyně podala obžalobu na šest lidí a jednu firmu kvůli rozsáhlým daňovým únikům se škodou přes 35 milionů korun. Podle žalobkyně účelovým fakturováním reklamních služeb při závodech rallye snižovali daňovou povinnost. Současně byl podán návrh na schválení dohody o vině a trestu u dvou firem, které se k jednání doznaly. V tiskové zprávě o tom informoval mluvčí Krajského státního zastupitelství v Brně Hynek Olma. Kterých závodů se případ týká, neuvedl.
12. 6. 2025|

Bez křiklavých poutačů. Hradec Králové zakročí proti vizuálnímu smogu

Hradec Králové chce začít během letošního roku kultivovat veřejný prostor. Prezentace má být nově jednotná, bez křiklavých poutačů a nevkusných reklam. Radnice proto nechala vytvořit manuál dobré praxe reklamy, který by měl být pro podnikatele v městských prostorách závazný, ostatní by ho měli brát jako doporučení.
2. 6. 2025|

Žádné nevkusné cedule. Pražský hrad se zbavuje vizuálního smogu

V areálu Pražského hradu už nebudou reklamy, ani nevkusné poutače. Plastové informační desky vystřídají textilní, menší budou například i zahrádky před restauracemi. Manuál vytvořený správci budou muset dodržovat všichni, kteří v nejnavštěvovanější tuzemské památce podnikají. Časem chce Správa Pražského hradu vyměnit také navigační systém a cedule, které označují vstupy na jednotlivá místa. Ty budou vycházet z nové vizuální identity, kterou jeho vedení právě vybírá.
21. 5. 2025|

Reklama na alkohol by mohla čelit přísnějším pravidlům

Skupina při Úřadu vlády projednává návrh na zpřísnění pravidel pro reklamu na alkohol, což je jedna z možností, jak omezit jeho spotřebu. Výrobci jsou ale proti a mluví o zásahu do svých práv. Funguje podle nich jak současná úprava, tak samoregulace. S alkoholem se v Česku ročně pojí až sedm tisíc úmrtí.
18. 5. 2025|

Boti i „neochotná“ Meta. Jak se kontroluje volební kampaň na sítích?

Volby do Poslanecké sněmovny se letos uskuteční 3. a 4. října, oznámil prezident. Předvolební kampaň již podle komentátorů dávno začala, až teď se na ni však zaměřuje Úřad pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí (ÚDHPSH). Ten například sleduje, zda strany v reklamách označily zadavatele a zpracovatele kampaní, nebo kontroluje výroční zprávy. Musí se ale potýkat třeba i s tím, že největší provozovatelé sociálních sítí, kam se politická reklama distribuuje stále častěji, nekomunikují, sdělil v rozhovoru pro ČT24 člen rady Jan Outlý.
16. 5. 2025|

Břečka, nebo budoucnost? AI obrázky v sobě mají morbidní odér, říká expert

Reklamy na plakátech, titulní stránky časopisů, ale i lidskoprávní kampaně – to všechno lze vytvořit pomocí obrazových generátorů, které nahrazují práci kreativců, grafiků či fotografů. Jejich práci ale předtím bez souhlasu vytěžily, podotýká v rozhovoru pro ČT24 reklamní fotograf Adam Bartas. Vizuální kultura se podle něj nenávratně mění, což prý přinese i inflaci tohoto syntetického obsahu.
9. 5. 2025|

„Už neukazuji vojáky na bojišti“. YouTube přitvrdil pravidla pro válečné blogery

Rozmazávat záběry s krví, nepouštět videa hořících tanků a vyhýbat se slovům jako znásilnění, vražda nebo fašista. Takové podmínky musí splnit váleční blogeři, kteří na YouTube mluví o ruské válce na Ukrajině. Pokud to neudělají, může jim síť zakázat klíčové příjmy z reklamy. Podle blogerů je informování o válce náročnější než na začátku plnohodnotné ruské invaze. YouTube se hájí tím, že záběry znepokojivých událostí ze světa mohou poškodit značku inzerentů.
23. 4. 2025|

Organizace tlačí na regulaci alkoholu

Dvacítka organizací včetně české kanceláře Světové zdravotnické organizace (WHO) vyzvala politiky k omezení dostupnosti alkoholu. Navrhují regulovat reklamu nebo místa a dobu jeho prodeje. Cílem je snížit konzumaci, podle statistik totiž až desetina Čechů starších patnácti let denně nadměrně popíjí.
14. 4. 2025|

Bez zabezpečení a za bílého dne. Firmy i přes zákaz instalují plakáty na mosty

Reklama, která nemá povolení a navíc ohrožuje řidiče. Na byznys kolem nelegálních billboardů nad dálnicemi a na to, co proti němu dělá stát, se zaměřují v novém vydání Reportérů +. Pro pořad natáčel Jan Moláček.
31. 3. 2025|

Reportéři ČT: Podnikatel s nelegálními billboardy se měl podílet na únosech a vraždách

Firma Eurobillboard zaplavuje Česko nelegálními billboardy. Slovenský podnikatel Anton Fischer, který za firmou stojí, zároveň čelí trestnímu stíhání za napadení lidí, kteří jeho plochy odstraňovali. Teď se navíc ukázalo, že Fischer se měl kdysi pod jiným jménem podílet v bratislavském podsvětí na vážných zločinech včetně únosů a vražd. Za podezřelých okolností ale získal novou identitu. Stal se takzvaným chráněným svědkem, když svědčil proti ostatním obžalovaným. Pro Reportéry ČT natáčel Jan Moláček.
21. 1. 2025|

Reklama automobilky Jaguar sklidila kritiku

Britský výrobce aut Jaguar představil nové směřování značky. Výrobce s více než stoletou tradicí zvolil odvážný marketing včetně změny loga před plánovaným přechodem na čistě elektrická vozidla. Reklama na Jaguar bez aut, zato s modelkami a modely různého věku i rasy, sklidila masovou kritiku na sociálních sítích. Společnost marketing nazývá efektivním, odmítá, že by šlo o manifestaci politické korektnosti.
4. 12. 2024|

Senát schválil nová pravidla pro nakládání s kratomem

Nakládání s látkami typu kratom nebo konopí s nízkým obsahem účinné složky THC bude mít zřejmě od prosince nová pravidla, jež mimo jiné omezí jejich prodej. Přinese je novela o návykových látkách, kterou Senát schválil. Novelu, jež má ochránit před rizikovými látkami s psychomodulačními a psychoaktivními účinky především děti, nyní dostane k podpisu prezident. Horní komora parlamentu zároveň pokládá za znepokojivé stále vysoké tempo růstu státního dluhu, jak na ně upozornil Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ) ve své výroční zprávě za loňský rok.
9. 10. 2024Aktualizováno9. 10. 2024|

Google vyhrál u soudu EU spor o pokutu za omezování konkurence

Americká internetová společnost Google ze skupiny Alphabet vyhrála u soudu Evropské unie spor o pokutu 1,49 miliardy eur (bezmála 38 miliard korun). Žaloba ji vinila z omezování konkurence na trhu s internetovou reklamou. Pokutu firma dostala před pěti lety. Podle soudního dvoru EU ale evropské regulační orgány pochybily.
18. 9. 2024Aktualizováno18. 9. 2024|

Maketa pivovarské rozhledny roste na křižovatce v Humpolci. Městu se to nelíbí

Lokální soukromý pivovar staví na kruhovém objezdu v Humpolci reklamu v podobě makety rozhledny na pivovarském komíně. Vedení města ale vadí, že investor záměr s městem nijak neprojednal. Podle starosty Petra Machka (sdružení nezávislých kandidátů Humpolec GO) je křižovatka vstupní branou do města a jako taková by měla odkazovat na jeho tradiční hodnoty nebo historii. Kvůli stavbě se navíc na vjezdu do města tvoří kolony.
7. 8. 2024|

Lež není názor, říká ke svobodě projevu na sítích ústavní soudkyně Křesťanová

Na sociálních sítích mohou mít lidé často pocit, že mohou psát téměř cokoli, vedle práva na svobodu projevu ale má stejnou váhu právo na ochranu osobnosti. Podle místopředsedkyně Ústavního soudu Veroniky Křesťanové se primárně nemá lhát. „Lež není názor,“ zdůrazňuje. Kde jsou právní hranice při používání sociálních sítí a je v pořádku, když rodiče využívají své děti v reklamních příspěvcích? Nejen tomu se věnoval právní podcast V hlavě.
16. 7. 2024|

Kauza reklamy na Čapím hnízdě končí, Stříž do ní nezasáhne

Případ reklamy na Čapím hnízdě zůstane definitivně odložený. Šéf žalobců Igor Stříž do něj nezasáhne, řekl ČT mluvčí Nejvyššího státního zastupitelství Petr Malý. Stříž mohl nařídit takzvanou kontrolu skončené věci, podle mluvčího k tomu ale neshledal důvod. Policie v kauze prověřovala platby od firem z Agrofertu na reklamu za více než 270 milionů korun. Případ dvakrát odložila, trestný čin nezjistila.
8. 7. 2024|

Kouření způsobuje rakovinu, prokázali vědci před 70 lety. Průmysl reagoval taktikou zmatku

Když dva britští lékaři před sedmdesáti lety jako první popsali souvislost rakoviny s kouřením cigaret, reagovali jejich výrobci masivní kampaní, která tvrdila, že tabák je zcela neškodný. A to přesto, že jejich interní výzkum prokazoval, že souvislost existuje.
26. 6. 2024|

Nelegální billboardy chtějí silničáři odstranit do konce roku

Silničáři chtějí do konce roku odstranit všechny nelegální billboardy u dálnic a silnic 1. třídy. Jsou jich více než tři tisíce, s odstraňováním začnou o prázdninách. Načerno umístěné poutače zlikvidují místo majitelů, kteří to neudělali, případně si bez povolení postavili další.
24. 6. 2024|

D11 se začne stavět na podzim, D49 bude hotová do konce roku, věří šéf silničářů

Dálnice D11 od hranic s Polskem k Trutnovu by se mohla začít stavět v září nebo říjnu. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla je to nejzazší termín. Je přesvědčen, že do té doby se podaří vyřídit veškeré možné stížnosti vyloučené společnosti Budimex. Bez zahájení prací na D11 by se zásadně zkrátila celková délka dálničních úseků, které se letos začnou stavět. Hrozí také, že klesne očekávaná rekordní délka úseků, které se letos otevřou – to kvůli rozsudku, který zrušil pravomoc stavebního povolení na dálnici D49. Mátl ale stále věří, že se podaří situaci vyřešit tak rychle, že se letošní termín stihne. Šéf ŘSD byl hostem Otázek Václava Moravce.
19. 5. 2024|

Peníze, nebo osobní data. Další internetové firmy staví uživatele před novou volbu

Seznam.cz zavádí placenou variantu svých služeb. Produkty společnosti denně používá 95 procent českého internetu. Teď si uživatelé musí vybrat – peníze, nebo data. Osobní data se přitom označují za měnu moderního internetu. Lidé jimi platí, aniž by si to uvědomovali. Mnoho firem dokázalo informace, které o uživatelích získaly, zpeněžit. Právě za to jim pak nabízí řadu služeb zdarma. Běžní uživatelé o sobě obvykle sdílí mnohem víc, než by museli – zcela anonymně se po internetu umí pohybovat jenom odborníci.
29. 4. 2024|

„Takový obrázek bych českým ženám nepřála.“ Političky z mladých lidovců i Pirátů hodnotily kontroverzní grafiku

Rodina i kariéra už nejsou tabu. Tak zní hlavní slogan kampaně lidovců, který sklidil na začátku týdne kritiku. Hlavním problémem byla podoba vizuálu zobrazující ženu v domácnosti, která zároveň pracuje. Předsedkyně Mladých lidovců Helena Martinková tvrdí, že je třeba se spíš podívat na to, co se ve sladění rodiny a kariéry daří naplňovat. Předsedkyně rady Mladého Pirátstva Kateřina Stojanová uvedla, že tématem je motivace zaměstnavatelů, aby poskytovali flexibilní úvazky. Političky to uvedly v pořadu 90' ČT24.
8. 3. 2024|

Policie znovu odložila reklamní větev kauzy Čapí hnízdo

Policisté podruhé odložili reklamní větev kauzy Čapí hnízdo, ve které zkoumali podezření na daňové úniky. Zabývali se platbami od firem z holdingu Agrofert za reklamu Čapímu hnízdu. O odložení případu řekl České televizi mluvčí Městského státního zastupitelství v Praze Aleš Cimbala. Rozhodnutím se podle něj nyní bude zabývat dozorový státní zástupce. Policie kauzu již jednou odložila, pražské vrchní státní zastupitelství ji ale pak opět otevřelo.
4. 3. 2024|

Radnice bojují proti vizuálnímu smogu. V Praze naopak chystají zmírnění vyhlášky, která reklamu reguluje

Stále více měst a obcí bojuje s venkovní reklamou. Radnice ale mohou narazit na stávající legislativu. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) už kvůli omezování reklamy vede správní řízení s Prahou. Metropole na to reaguje tím, že chystá zmírnění současné vyhlášky.
26. 1. 2024|

Bývalý závodník Tlusťák podle nepravomocného rozsudku krátil daně, hrozí mu 5,5 roku vězení

Někdejší jezdec rallye Antonín Tlusťák by mohl jít do vězení. Soud jej uznal vinným v kauze daňových úniků, podle obžaloby neodvedl desítky milionů korun, zač mu uložil trest 5,5 roku vězení, verdikt zatím není pravomocný. Tlusťákovi hrozí také dvoumilionový peněžitý trest a zákaz činnosti ve statutárních orgánech firem na šest let. Závodník se v závěrečné fázi jednání přiznal.
26. 1. 2024Aktualizováno26. 1. 2024|
Načítání...