Opravy silnice I/8 mezi Teplicemi a Řehlovicemi stále pokračují, i když měly být hotové začátkem zimy. Na komunikaci, která je součástí teplického přivaděče k dálnici D8, se proto dál tvoří dlouhé kolony. Důsledkem špatné průjezdnosti hlavní silnice je i neobvyklé dopravní zatížení přilehlých Bystřan, kudy někteří řidiči kolony objíždějí.
Práce na teplickém dálničním přivaděči měly skončit loni, ale pokračují. Tvoří se kolony
Běžná dvoupruhová silnice, která spojuje centrum Teplic se čtyřpruhovou silnicí I/63 (dříve R63), je svojí kapacitou problematická sama o sobě, tím horší to je, když je rozkopaná. Pracuje se na ní od loňského července. Přes zimu byla sice přestávka, ale v březnu se práce opět rozeběhly. Jezdí se kyvadlově jedním pruhem, provoz řídí semafory.
Původně mělo být vše hotovo do zimy, silničáři zdůvodnili zpoždění sérií problémů s mostem přes řeku Bystřici a Pražskou ulici v Bystřanech. Stav konstrukce neodpovídal technické dokumentaci, v havarijním stavu byla izolace a odvodnění. „Během odkrytí mostu od asfaltu tady došlo k ošklivé nehodě, která prakticky zničila mostní dilataci,“ popsal mluvčí Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Jan Rýdl.
Z technologických důvodů podle něj nemohly pokračovat práce přes zimu – v nízkých teplotách nelze dělat izolaci. Rýdl nicméně připustil, že přestávka ve značně zpožděném projektu bylo rozhodnutí „velice trapné pro nás, nepříjemné pro řidiče“.
Momentálně je omezení na silnici I/8 naplánováno do poloviny července. Špatná zpráva je to nejen pro řidiče, ale také pro obyvatele obce Bystřany, jejímž středem lze rozkopanou hlavní silnici objet. A řidiči toho hojně využívají. „Než abych stál fronty, tak radši jezdím tudy zkratkou,“ prohlásil jeden z nich, Vladiboj Fiegert.
Bystřanští si stěžují na zhoršené životní prostředí. Obyvatelka obce Helena Kiceluková uvedla, že za necelých sedm desetiletí, co v Bystřanech žije, tolik aut nepamatuje. „Provoz je tady od rána do večera, prašnost hrozná, hluk strašný,“ shrnula.