Ústecká dálnice D8 stále nemá kolaudaci, a to i přes to, že její poslední úsek vedoucí přes České středohoří otevřeli silničáři už před sedmi lety. Podle nich za zdržení mohou soudy s aktivistickými spolky. Mezi nimi má být i ten z Ústí nad Labem, jeho zástupci to ale popírají.
ŘSD obviňuje ústecký spolek, že brzdí kolaudaci dálnice D8. Ten to však odmítá
Nezkolaudovaný úsek je mezi Lovosicemi a Řehlovicemi, na této trase jsou i dva tunely a mostní estakáda. Úsek byl dostavěn už v roce 2016, denně po něm projede asi třicet tisíc vozidel.
„Ředitelství silnic a dálnic bylo mnoha žalobami napadeno právě směrem k neplatnosti kolaudačního řízení,“ uvedl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Podle silničářů stojí za žalobami ekologické spolky, mezi nimi i spolek Ústecké šrouby.
Spolek to však odmítá. „Nařčení od Ředitelství silnic a dálnic nás vlastně ani nepřekvapilo, protože se dlouhodobě vymlouvají na ekology,“ uvedl člen spolku Lukáš Blažej (Piráti).
Spor Ústeckých šroubů s ŘSD se prý kolaudace netýká
Podle Rýdla bylo na ŘSD kvůli dvanáctikilometrovému úseku podáno celkem 27 žalob. Ústecké šrouby s ŘSD skutečně jeden spor na dálnici D8 vedou. Týká se ochrany vody pod dálnicí, kterou podle nich silničáři znečišťují solí. Vliv na kolaudaci ale údajně nemá.
„Nikdy jsme se neúčastnili stavebních, kolaudačních ani žádných jiných řízení, která by jakkoliv souvisela s povolováním samotné stavby dálnice,“ reagoval Blažej.
Silničáři ale trvají na tom, že soudy s aktivisty skutečně probíhají a úsek dálnice v Českém středohoří kolaudaci nezíská až do jejich vyřešení.