Práce na dálničním mostě u Uherska se po pondělní události, kdy se jeden z pilířů zanořil víc než měl, zastavily. Potíže s konstrukcí zastavily provoz vlaků na železiční trati mezi Pardubicemi a Českou Třebovou. Nyní už vlaky pod rozestavěným mostem jezdí, ale jenom sníženou rychlostí. Některé regionální spoje nabírají velká zpoždění.
Práce na stavbě mostu u Uherska stojí. Vlaky jezdí, ale nabírají i hodinové zpoždění
Most přes dálnici má být unikátem v Česku, a to díky otočné konstrukci. Problém nastal v pondělí při betonáži – jedno z betonových polí, které slouží jako vzpěry, pokleslo o pět centimetrů. Problému si všiml stavbyvedoucí a práce okamžitě zastavil.
„Po provedení statické analýzy budeme schopni konstatovat, jaká byla příčina a navrhnout řešení,“ uvedl vedoucí stavby ze společnosti Eurovia Vladimír Dubšík. Projektanti a statici na místě zjišťovali, co mohlo být příčnou poklesu. Zřícení údajně nehrozí, oprava je však nutná. „V tuto chvíli je velmi předčasné odhadovat jakékoliv zdržení,“ řekla mluvčí Eurovie Iveta Štočková.
Samotný most má být hotový příští rok na jaře, nový úsek dálnice D35 pak v létě. Jestli závada na mostě celou stavbu zdrží, zatím není jasné.
Vlaky jezdí, nabírají však zpoždění
V pondělí se kvůli závadě na konstrukci zastavila železniční doprava na hlavním koridoru z Prahy na Ostravu. Nyní už vlaky jezdí, některé regionální spoje však často nabírají dlouhá zpoždění, někdy i kolem jedné hodiny. Dopravci totiž mohou využívat jenom dvě koleje z celkových pěti.
K největším zpožděním dochází ve chvíli, kdy kvůli situaci na stavbě vlaky místem nemohou projet vůbec. Například z Chocně odjížděly v úterý vlaky s dvaceti až čtyřicetiminutovým zpožděním. Kvůli těmto problémům už řada cestujících požádala dopravce o finanční náhradu.
„Kompenzace budou ve výši desítek tisíc korun v souhrnu. Budeme je požadovat u těch spojů, které byly velmi zpožděné, a to od Správy železnic,“ řekl mluvčí Leo Express Emil Sedlařík. Žádosti o odškodné mohou cestující podávat do tří měsíců ode dne jízdy.