V Kolíně v úterý otevřeli zrekonstruovaný Nový most přes Labe, řidiči mohou využívat všechny čtyři pruhy, a vrátily se na něj i kamiony. Most, který byl v havarijním stavu, opravovali stavbaři z firem Strabag a Porr po polovinách od loňského května. Řidiči jezdili pouze ve dvou pruzích, nákladní auta musela objížďkami. Práce na zhruba půl kilometru dlouhém přemostění vyšly na čtyři sta milionů korun, financoval je Státní fond dopravní infrastruktury (SFDI).
Na opravený most v Kolíně už mohou i kamiony. Jezdí se všemi čtyřmi pruhy
„Most je pro Kolín strategicky velmi důležitý, je to jeden ze dvou mostů, které jsou pro osobní automobily a tento je jediný pro nákladní,“ řekl při slavnostním zprovoznění mostu starosta města Michael Kašpar (Změna pro Kolín).
Po mostě podle něj denně projede 21 tisíc osobních aut a zhruba 12 tisíc kamionů. Most je pro řidiče spojkou mezi silnicí I/38 od Havlíčkova Brodu směrem na průmyslovou zónu a dálnicí D11. Podle Kašpara se pro opravy původně plánovala i úplná uzavírku mostu, potřeba nakonec nebyla.
Součástí rozsáhlé opravy mostu byla sanace pilířů, opěr a nosných konstrukcí, stavbaři vyměnili povrchy silnice, postavili protihlukovou stěnu a rozšířili chodníky. Do konce roku ještě budou pracovat na dokončovacích pracích, které provoz neomezí.
Po opravě se pro řidiče mění dopravní značení. Pro auta jedoucí ze Zálabí do centra se levý pruh mění na odbočovací do Starokolínské ulice. Zhruba v polovině mostu jsou pruhy nově odděleny plastovými sloupky, zvanými balisety.
Most se musel opravit kvůli špatným materiálům i technologiím
Nový most začal Středočeský kraj opravovat v havarijním stavu. Špatný stav přemostění zapříčinily použité technologie a materiály a nevhodně řešené detaily při jeho výstavbě na začátku 90. let. Kraj musel most začít opravovat v takzvaném havarijním režimu. Hrozilo, že se části mostu zřítí na komunikace nebo na železnici, která pod mostem vede.
Most na silnici II/125 je dlouhý téměř 464 metrů s plochou téměř 9072 metrů čtverečních. V Kolíně je jedinou cestou přes Labe, která umožňuje nákladní a autobusovou dopravu z jižního obchvatu Kolína do severní průmyslové části města a přístavu. Vede rovněž přes železniční koridor z Prahy do Kolína.