Na moldavskou trať opět někdo položil kamení, policie vyšetřuje třetí takový incident za měsíc

Po čtyřech dnech opět někdo nastražil kameny na krušnohorskou trať z Mostu na Moldavu. Podle policie, která se událostí zabývá, před nimi zastavil přijíždějící osobní vlak, dopravce uvedl, že do kamení narazil. Událost se ale obešla bez zranění. Kamení na trati bylo od začátku platnosti jízdního řádu, kdy se na trati vyměnili dopravci, potřetí, jednou také kdosi namazal kolejnice kluzkou látkou, takže vlak se nemohl rozjet. Všechny incidenty se staly poblíž města Hrob.

Po střetu vlaku s nastraženým kamením se kolem deváté hodiny dopoledne zastavil provoz na trati mezi Hrobem a Dubím. Dopravce uvedl, že škoda, která při srážce vznikla, nebyla taková, že by motorový vůz nemohl pokračovat v jízdě. Incident ale přijela vyšetřit policie, a proto se na několik hodin zastavil provoz. Vlaky, které mířily na Moldavu, zůstaly stát na nádraží v Hrobu.

Trať Most–Moldava má dvojí tvář. Mezi Mostem a Osekem jezdí vlaky v pracovní dny každou hodinu až dvě, z Oseku na Moldavu ale jezdí jen čtyři vlaky denně ve vybraných obdobích (včetně vánočních prázdnin) a po zbytek roku je provoz jen víkendový. A ve spodní části tohoto úseku v okolí Hrobu kdosi opakovaně klade vlakům do cesty kameny.

Na Silvestra čekaly na dopolední osobní vlak, který sjížděl z Moldavy do Mostu, přičemž předtím nahoru vyjel bez problému. Podle policie si překážky na trati včas všiml strojvedoucí a zastavil, podle dopravce Railway Capital však vlak do kamení narazil a byl mírně poškozen. Podle strojvedoucího této společnosti Martina Kouřila má motorák ohnutý pluh. „Vnímám to jako bezprostřední ohrožení života. Na tak sklonově náročné trati to nemůžete vůbec ubrzdit,“ zdůraznil.

Na moldavské horské dráze jezdily do 10. prosince České dráhy, potom převzali provoz dva dopravci. S osobními vlaky Most–Moldava jezdí Railway Capital a víkendový přímý spěšný vlak z Ústí nad Labem na Moldavu provozuje GW Train Regio.

Hned první den po příchodu nových dopravců kdosi nastražil na trať kameny, ale především namazal kolejnice poblíž Hrobu neznámou olejovitou látkou. Vlak se na kluzkých kolejích v prudkém stoupání nemohl rozjet.

Kameny čekaly na ranní vlak také v úterý 27. prosince, motorový vůz do nich narazil, mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová hovořila o stotisícové škodě, která při střetu vznikla. Kouřil uvedl, že má motorový vůz, který v úterý do kamení vjel, poškozenou nápravu.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

SledujteLidé si připomínají památku obětí předloňské tragédie na filozofické fakultě

Lidé v Česku si v neděli připomínají památku obětí předloňské střelby na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (FF UK). Už dopoledne uctili jejich památku například někteří senátoři v čele s předsedou horní komory Milošem Vystrčilem (ODS). Proběhne také tichá vzpomínka před sídlem fakulty, benefiční koncert i mše za oběti tragédie a pozůstalé. Akce pořádají spolky Spojeni nadějí a Uši pro duši s podporou fakulty a univerzity. Při tragédii zemřelo čtrnáct lidí z řad studentů a pedagogů.
08:36Aktualizovánopřed 11 mminutami

Vlaky v Praze nabírají kvůli krádeži kabelů zpoždění i přes sto minut

Zpoždění více než sto minut nabírají od rána vlaky v Praze kvůli krádeži kabelů na trati v úseku Vršovice – Hlavní nádraží. Jezdí se tam nyní jen po jedné koleji. Opravy zřejmě potrvají asi do 15 hodin, oznámil mluvčí Správy železnic pro mimořádnosti Martin Kavka. Omezení se dotklo podle webu dopravce České dráhy desítek vlaků, lokálních spojů i rychlíků. Některé regionální spoje musely dráhy odřeknout.
10:15Aktualizovánopřed 20 mminutami

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
před 3 hhodinami

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
před 4 hhodinami

V Krabici od bot lidé darovali rekordních 65 tisíc dárků pro děti v nouzi

V letošní vánoční sbírce Krabice od bot lidé darovali o čtyři tisíce krabic s dárky více než loni. ČT to sdělil Dalibor Hála, mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické, která sbírku pořádá. Řada dárců také využila možnost poslat příspěvek do on-line sbírky, která potrvá až do 6. ledna. Zatím se vybralo přes 4,8 milionu korun.
před 5 hhodinami

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 19 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 20 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025
Načítání...