Na moldavskou trať opět někdo položil kamení, policie vyšetřuje třetí takový incident za měsíc

Po čtyřech dnech opět někdo nastražil kameny na krušnohorskou trať z Mostu na Moldavu. Podle policie, která se událostí zabývá, před nimi zastavil přijíždějící osobní vlak, dopravce uvedl, že do kamení narazil. Událost se ale obešla bez zranění. Kamení na trati bylo od začátku platnosti jízdního řádu, kdy se na trati vyměnili dopravci, potřetí, jednou také kdosi namazal kolejnice kluzkou látkou, takže vlak se nemohl rozjet. Všechny incidenty se staly poblíž města Hrob.

Po střetu vlaku s nastraženým kamením se kolem deváté hodiny dopoledne zastavil provoz na trati mezi Hrobem a Dubím. Dopravce uvedl, že škoda, která při srážce vznikla, nebyla taková, že by motorový vůz nemohl pokračovat v jízdě. Incident ale přijela vyšetřit policie, a proto se na několik hodin zastavil provoz. Vlaky, které mířily na Moldavu, zůstaly stát na nádraží v Hrobu.

Trať Most–Moldava má dvojí tvář. Mezi Mostem a Osekem jezdí vlaky v pracovní dny každou hodinu až dvě, z Oseku na Moldavu ale jezdí jen čtyři vlaky denně ve vybraných obdobích (včetně vánočních prázdnin) a po zbytek roku je provoz jen víkendový. A ve spodní části tohoto úseku v okolí Hrobu kdosi opakovaně klade vlakům do cesty kameny.

Na Silvestra čekaly na dopolední osobní vlak, který sjížděl z Moldavy do Mostu, přičemž předtím nahoru vyjel bez problému. Podle policie si překážky na trati včas všiml strojvedoucí a zastavil, podle dopravce Railway Capital však vlak do kamení narazil a byl mírně poškozen. Podle strojvedoucího této společnosti Martina Kouřila má motorák ohnutý pluh. „Vnímám to jako bezprostřední ohrožení života. Na tak sklonově náročné trati to nemůžete vůbec ubrzdit,“ zdůraznil.

Na moldavské horské dráze jezdily do 10. prosince České dráhy, potom převzali provoz dva dopravci. S osobními vlaky Most–Moldava jezdí Railway Capital a víkendový přímý spěšný vlak z Ústí nad Labem na Moldavu provozuje GW Train Regio.

Hned první den po příchodu nových dopravců kdosi nastražil na trať kameny, ale především namazal kolejnice poblíž Hrobu neznámou olejovitou látkou. Vlak se na kluzkých kolejích v prudkém stoupání nemohl rozjet.

Kameny čekaly na ranní vlak také v úterý 27. prosince, motorový vůz do nich narazil, mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová hovořila o stotisícové škodě, která při střetu vznikla. Kouřil uvedl, že má motorový vůz, který v úterý do kamení vjel, poškozenou nápravu.