TÉMA

GW Train Regio

Nejvyšší správní soud potvrdil pokutu 274 milionů pro České dráhy za zneužití dominance

Nejvyšší správní soud (NSS) definitivně potvrdil pokutu 274 milionů korun, kterou v roce 2019 potrestal antimonopolní úřad České dráhy (ČD) za zneužití dominantního postavení, vyplývá z rozhodnutí zveřejněného na elektronické úřední desce soudu. Dráhy podle mluvčího Filipa Medelského rozhodnutí soudu respektují. Až se plně seznámí s rozhodnutím, zváží další postup, dodal.
29. 2. 2024Aktualizováno29. 2. 2024|

V Trutnově začala jezdit městská vlaková linka, uplatní se tam kupony na MHD

V třicetitisícovém Trutnově začala jezdit první vlaková linka městské hromadné dopravy. Má ulevit automobilovému provozu v centru města, kde se kříží dva hlavní silniční tahy. Po nich míří většina řidičů do Krkonoš. Držitelé měsíčních a čtvrtletních časových jízdenek trutnovské MHD s nimi mohou cestovat i ve všech vlacích na území města.
1. 3. 2023|

Uplynulé desetiletí českou železnici proměnilo, mizejí malé motoráky i koženky. Zrychlení ale nepřišlo

Desetiletí uplynulo od doby, kdy začal velký přerod české železnice z hlediska vozového parku. Po dlouhé době ustrnutí, kdy provoz závisel na starých „koženkových“ vagonech a zcela nevhodných malých motorových vozech, začaly přicházet zcela nové a koncepčně moderní vlaky. Loni oslavily deset let od svého schválení k provozu motorové jednotky Regio Shark, letos budou mít první kulatiny Regio Pantery, které významně proměnily podobu cestování osobními vlaky na elektrizovaných tratích.
20. 2. 2023|

Na moldavskou trať opět někdo položil kamení, policie vyšetřuje třetí takový incident za měsíc

Po čtyřech dnech opět někdo nastražil kameny na krušnohorskou trať z Mostu na Moldavu. Podle policie, která se událostí zabývá, před nimi zastavil přijíždějící osobní vlak, dopravce uvedl, že do kamení narazil. Událost se ale obešla bez zranění. Kamení na trati bylo od začátku platnosti jízdního řádu, kdy se na trati vyměnili dopravci, potřetí, jednou také kdosi namazal kolejnice kluzkou látkou, takže vlak se nemohl rozjet. Všechny incidenty se staly poblíž města Hrob.
31. 12. 2022Aktualizováno31. 12. 2022|

Na Plzeňsku by měly dalších deset let jezdit České dráhy

Na Plzeňsku a v Českém lese budou dál jezdit České dráhy (ČD), jednomyslně to schválili krajští radní. Jde přibližně o třetinu dopravního výkonu osobních vlaků v Plzeňském kraji. Desetiletý kontrakt, který začne od prosince 2023, je zhruba za čtyři miliardy korun. Ve hře byly ještě společnosti Arriva a Leo Express.
6. 6. 2022Aktualizováno6. 6. 2022|

Železniční dopravu v Královéhradeckém kraji budou příštích deset let zajištovat České dráhy

Dotovanou železniční dopravu v Královéhradeckém kraji by měly následujících deset let zajišťovat České dráhy (ČD). Smlouvy mezi ČD a krajem jsou už připravené a v následujících dnech je má projednat a schválit krajská rada. Začátkem září se očekává podpis obou stran. Kontrakt by ČD měly začít plnit od prosincové změny jízdních řádů, uvedl hejtman Martin Červíček (ODS).
24. 8. 2021|

S ojetými vlaky nových dopravců česká železnice nezestárla. Lze si na ní připomenout i zlatá šedesátá

Komfort 60. let, inovace 80., revoluční 90. léta i žhavá současnost. To není pohled na playlist nějakého rádia, nýbrž na české koleje. V pravidelném provozu se cestující s tím vším setkají. Příchod nových dopravců přes všechny výhrady znamenal na většině tras zlepšení – nebo by znamenal, pokud by šlo jen o nasazovaná vozidla. Motoráky nakoupené z druhé ruky se dají nazvat mírným pokrokem v mezích zákona – zdaleka nejsou tím nejmodernějším, čím lze po českých, natožpak evropských kolejích cestovat, ale v souhrnu kvůli nim vozový park ani nezestárl.
15. 2. 2020Aktualizováno17. 2. 2020|

Ten uznává to a ten zas tohle. Změna jízdního řádu přinese zmatek s jízdným na železnici, i když menší, než hrozilo

Od změny jízdního řádu v neděli 15. prosince se výrazně změní přístup některých krajů a částečně i státu k cestujícím na železnici. Kraje i stát musely uzavřít nové smlouvy na většinu linek, které objednávají. V některých případech si vybraly i nové dopravce, jindy uzavřely s Českými drahami smlouvy, které omezují využití stávajícího drážního tarifu. Nejdále zašly Jihomoravský a Zlínský kraj, kde vůbec nebude možné cestovat na tarif Českých drah.
12. 12. 2019Aktualizováno13. 12. 2019|

Velká prosincová železniční revoluce je tu. České dráhy v neděli přenechají část linek konkurenci

Nový železniční jízdní řád přináší od neděle řadu velkých změn. Začínají platit nové smlouvy státu i krajů s dopravci, které z několika místních i rychlíkových linek vytlačily České dráhy, takže od neděle se začnou cestující seznamovat s jejich nástupci. Zároveň si některé kraje vymínily nové tarifní podmínky, takže v některých vlacích ČD nebudou platit drážní jízdenky. Na druhé straně změna nepřináší konec žádné lokálky, naopak se po desetiletích vracejí vlaky na trať do Židlochovic, ožívá „švestková dráha“ a po roce opět zahajuje plný provoz brněnské hlavní nádraží.
13. 12. 2019|