Správa železnic završila modernizaci trati mezi Lovosicemi a Českou Lípou. Cestující museli na jaře a v létě přetrpět vleklé výluky, odměnou jim nyní je rychlejší, klidnější a také bezpečnější jízda. Od 11. prosince tudy začnou jezdit vlaky na prodloužené lince Postoloprty – Česká Lípa, některé spoje dojedou až k Máchovu jezeru.
Vlaky z Lovosic do České Lípy jezdí po opravené trati. Po měsících prací se zvýšila rychlost i výška nástupišť
Opravy na trati z Lovosic do České Lípy začaly v březnu. Výluky trvaly celé jaro i téměř celé prázdniny. Pak se vlaky již vrátily, ale veškeré práce jsou hotové až nyní.
Nejvíce se změnilo mezi Žalhosticemi a zastávkou Litoměřice-Cihelna a mezi litoměřickým horním nádražím a Liběšicemi. Zde se zvýšila traťová rychlost z 60 na 100 kilometrů za hodinu, trať má nové zabezpečovací zařízení i přejezdy.
Rekonstrukcí prošla i nádraží. „Cestující ocení dvě nová nástupiště s přístřešky v kompletně přestavěné stanici Žalhostice, pohodlný nástup do vlaku je nyní také na zastávce Trnovany. V Ploskovicích a Horních Řepčicích se upravila stávající nástupiště na výšku nástupní hrany 550 milimetrů nad kolejí,“ shrnul ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Z Liběšic do České Lípy byly úpravy již menší, rekonstrukce se týkala železničních přejezdů, některých mostů a propustků. „Mám radost, že byl splněn nejenom celý rozsah stavby, ale také termíny ukončení stavebních fází. Nyní se jedná o vysoce moderní regionální železnici, hojně využívanou cestujícími,“ poznamenal generální ředitel společnosti AŽD Zdeněk Chrdle. Jeho společnost byla spolu s firmou EDIKT zhotovitelem stavby, za niž zaplatila Správa železnic necelou miliardu, a zároveň po ní částečně jezdí. Vlaky AŽD zajišťují část spojů mezi Litoměřicemi a Lovosicemi.
Většinu vlaků ale na trať vypravují České dráhy. S novým jízdním řádem, který začne platit 11. prosince, vznikne prodloužená regionální linka Postoloprty – Česká Lípa, některé spoje pojedou až do Doks.