Mezi Sudoměřicemi u Tábora a Voticemi na Benešovsku skončily práce na stavbě nové trati, díky které se zrychlilo cestování vlaky z Prahy na jih Čech. Původní železniční trať nahradila téměř dvacet kilometrů dlouhá přeložka. Na dosud jednokolejném úseku přibyla druhá kolej, dva tunely a nová železniční stanice Červený Újezd. Náklady jsou 6,7 miliardy korun bez DPH, projekt je spolufinancován z EU, uvedl v Ješeticích na Benešovsku generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi je po pěti letech hotová, cesta z Prahy na jih Čech zrychlí
Práce na úseku ze Sudoměřic do Votic začaly v květnu 2018, úplný dvoukolejný provoz tam byl zahájen počátkem loňského září. Od poloviny prosince, tedy od začátku platnosti nového jízdního řádu, tudy vlaky jezdí plnou traťovou rychlostí 160 kilometrů v hodině. Nyní zvládnou expresy trasu mezi Prahou a Táborem za hodinu, cesta do Českých Budějovic trvá sto minut.
Po zavedení evropského vlakového zabezpečovacího systému European Train Control System (ETCS) budou moci vlaky ještě zrychlit, a to až na dvě stě kilometrů v hodině. Podle Svobody by to mělo být do dvou let, záležet bude i na objednatelích a dopravcích, jaké soupravy budou mít k dispozici.
Nyní je však podle generálního ředitele Správy železnic už celá stavba definitivně ukončena. „Byť je provozována už delší dobu, pořád byly nějaké práce vně tělesa dráhy,“ řekl Svoboda.
Kvůli stavbě vznikly náhradní komunikace, po ukončení akce je Správa železnic nabídla obcím. Náhradní silnice, které se nevyužijí, musejí být odstraněny. „Vše, co bylo poškozeno, jsme opravili,“ dodal Svoboda.