V sobotu vyjede poprvé tramvaj z Modřan do Libuše. Nová trať stála přes tři sta milionů

Cestující v Praze se budou moci od soboty 27. května svézt tramvají z Modřan až do Libuše. Na 1750 metrů dlouhé trati bude jezdit linka číslo 17 a jsou na ní čtyři nové zastávky. Náklady na stavbu činily zhruba 304,2 milionu korun, většinu peněz získalo město z evropských fondů, řekli primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) a generální ředitel dopravního podniku (DPP) Petr Witowski. DPP letos plánuje zprovoznit mimo jiné také trať do Holyně nebo na sídliště Dědina.

„Praha zažívá v posledních letech tramvajový boom. Tentokrát se jedná o zhruba jeden a tři čtvrtě kilometru nové trati, tři páry nových zastávek plus jedna konečná s úvratí na konci, takže nám tady budou zatím jezdit obousměrné tramvaje,“ uvedl náměstek. 

Praha však podle Hřiba chystá i další rozvoj, kdy tramvaj pojede až na Nové Dvory, tam má být v budoucnu také metro. „Lidé se odsud dostanou do centra za nějakou půlhodinku, myslím si, že to výrazně zatraktivní MHD,“ dodal.

Na prodlouženém úseku jsou čtyři nové zastávky, a sice Hasičská stanice Modřany, Observatoř Libuš, Sídliště Libuš a Libuš. Tramvaje tam budou jezdit ve špičkách každých osm minut, ve všední dny přes poledne každých deset minut, o víkendech po 15 minutách a večer každých 20 minut. Na Libuš bude prodloužena tramvajová linka číslo 17. Poprvé se lidé svezou od zahájení sobotního denního provozu.

Změny v autobusové dopravě

Zároveň nastane řada změn autobusových linek v oblasti Jižního Města, Libuše, Modřan i Zbraslavi. Skončí linka 165. Mezi Modřany a Zbraslaví ji nahradí prodloužené linky 139 a 246 a mezi Libuší a Jižním Městem linka 154, která pojede po nové trase.

Vznikne nová linka číslo 126, která pojede ze zastávky Koleje Jižní Město přes Chodov, Donovalskou a Brechtovu na Háje a dále do Křeslic a směrem do Uhříněvsi, kde bude končit u tamního nádraží. Zkrácenou trasu bude mít linka 213, která nepojede k uhříněveskému nádraží, ale skončí v Jižním Městě.

Linka 197 ve směru od Libuše a Chodova změní trasu ke stanici metra Roztyly, kde posílí obsluhu zastávky Dědinova. Na Sídliště Zbraslav pojede od Komořan polovina spojů linky 139.

Autobus číslo 246 nebude končit na Zbraslavském náměstí, ale pojede až k Poliklinice Modřany. „Pro zajištění dopravy školních dětí bez přestupu bude vybraný spoj této linky prodloužen z Polikliniky Modřany do zastávky Levského jako nová školní linka 274,“ uvedl Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD.

Linka číslo 247 bude prodloužena přes Žabovřesky do nové konečné Zbraslav na místě nynější zastávky Na Drahách.

Trať na Libuš není jedinou, kterou DPP letos zprovozní. „Chceme zprovoznit tramvajovou trať z Holyně do Slivence a chtěli bychom zprovoznit trať z Divoké Šárky na Dědinu,“ řekl Witowski. V příštím týdnu by pak podle něj měl podnik otevřít zrekonstruovanou trať z Krejcárku na Palmovku.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Firma odváží 70 tun nelegálního odpadu z Brna zpět do Německa

Najatá firma začala z nelegální skládky v brněnských Horních Heršpicích odvážet část odpadu zpět do Německa. Půjde o 35 tun karbonového prachu, který je naložený ve velkoobjemových vacích. Ve čtvrtek odjely dva kamiony, bude se pokračovat v pátek, kdy by měly další dva kamiony odvézt zbylou část z uvedených 35 tun. Větší část uloženého odpadu, asi 282 tun, v Horních Heršpicích zatím zůstane, řekla mluvčí České inspekce životního prostředí (ČIŽP) Miriam Loužecká.
před 7 hhodinami

Na Orlickoústecku se srazil vlak s nákladním autem

V Hrušové na Orlickoústecku se ve čtvrtek ráno srazil osobní vlak s nákladním automobilem, zranění jsou čtyři lidé, z toho tři ve vlaku, řekla mluvčí hasičů z Pardubického kraje Lucie Pipiš. Zraněného řidiče z kamionu přepravil vrtulník do Fakultní nemocnice v Hradci Králové. Po 13:00 byl provoz obnoven bez omezení.
09:52Aktualizovánopřed 9 hhodinami

Na Svitavsku se otevřel nový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce

Na Svitavsku se otevřel téměř dvanáctikilometrový úsek dálnice D35 z Janova do Opatovce. Na ostatní dálniční části nenavazuje, protože jsou rozestavěné nebo se připravují. Stavba trvala od května 2023 a stála skoro tři miliardy korun. Podle generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic Radka Mátla i tak pojme část tranzitní dopravy. Výhodou je, že řidiči na něm nemusí zatím mít dálniční známku.
před 10 hhodinami

Provoz na D1 na Vysočině byl po hromadné nehodě plně obnoven

Provoz na dálnici D1 na Vysočině ve směru na Brno na stém kilometru zastavila ve čtvrtek před 8:30 asi na hodinu a půl hromadná dopravní nehoda devíti osobních aut, nákladního auta a dodávkového auta s přívěsem. Od desáté hodiny bylo místo průjezdné jedním pruhem, před půl dvanáctou už byl provoz plně obnoven. Mluvčí záchranné služby Kraje Vysočina Petr Janáček sdělil, že se lehce zranilo šest osob. Tři z nich byly podle policie převezeny do nemocnice.
09:18Aktualizovánopřed 11 hhodinami

Brněnský Drákula má rád nejen krev, ale i vtipy

Městské divadlo Brno uvedlo v české premiéře komedii Drákula. Původní dílo od amerických autorů přepracoval režisér Stanislav Slovák tak, aby odkazovalo na aktuální společenské dění.
před 13 hhodinami

Místo vězeňských cel byty. Žatec je chce nabídnout i vojákům

V Žatci začala přestavba někdejší věznice na bytový dům. Město v něm chce nabídnout nové bydlení lidem z potřebných profesí, tedy učitelům, zdravotníkům i vojákům. Právě v Žatci sídlí elitní 4. brigáda rychlého nasazení. V armádě bylo na začátku letošního roku zhruba 24 tisíc profesionálních vojáků. Podle připravované nové koncepce by se do pěti let měl jejich počet zvýšit na více než 37 tisíc. Přilákat by je měly i benefity, jako je náborový příspěvek, dostupná zdravotní péče nebo dětské tábory.
před 16 hhodinami

Obce tlačí vyšší daní vlastníky k péči o chátrající nemovitosti

Některé obce se snaží působit na majitele objektů, které zatěžují společný prostor, zvýšením daně z nemovitostí. Cílem bylo přimět je k lepší péči o zanedbané budovy. S rozdílnými výsledky to zkusili v Kroměříži, ve Znojmě či v Žatci.
před 17 hhodinami

Trať mezi Berounem a Karlštejnem se dočkala modernizace

Na trati mezi Berounem a Karlštejnem skončila modernizace části koridoru z Prahy do Plzně. Práce na zhruba desetikilometrovém úseku trvaly přibližně dva roky a stály bezmála tři miliardy korun. Jezdilo se zde jen po jedné koleji a omezenou rychlostí. Stavbaři kompletně vyměnili železniční spodek i svršek, zmodernizovali nedaleký přejezd i nástupiště na zastávce Srbsko. Nároky se přitom ukázaly vyšší, než se zdálo podle projektu. Většina hlučných prací přitom probíhala v noci, což představovalo zátěž pro místní obyvatele. Navzdory komplikacím se rekonstrukci podařilo dokončit o osm měsíců dřív. Až zde bude v příštím roce uveden do provozu zabezpečovací systém ETCS, dočkají se cestující ve zmodernizovaném úseku rychlosti až kolem 140 kilometrů za hodinu.
včera v 20:48
Načítání...