TÉMA

Modřany

Konstrukce mostu na Výtoni by se mohla přesunout k modřanskému jezu

Železniční most na Výtoni se v případě nahrazení novou konstrukcí přesune na místo poblíž modřanského jezu, kde bude sloužit jako lávka pro pěší a cyklisty. O výběru lokality v pondělí na základě studie možných umístění zpracované Institutem plánování a rozvoje (IPR) rozhodli radní Prahy. Správa železnic (SŽ) plánuje most, který je ve špatném stavu, nahradit novým, což kritizují památkáři, spolky či místní radnice.
12. 8. 2024Aktualizováno12. 8. 2024|

Nynější konstrukce výtoňského mostu by se mohla přesunout do Modřan

Stát a Správa železnic (SŽ) budou pokračovat v přípravě nové vrchní konstrukce železničního mostu na Výtoni. Zároveň budou ve spolupráci s Prahou hledat místo, kde by mohla původní konstrukce dále sloužit jako most, řekl ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Uvedl, že stát projekt nového mostu, který vzešel z architektonické soutěže, podrobí mezinárodně uznávanému posouzení vlivu na kulturní dědictví. V plánu jsou i jednání s mezinárodní organizací UNESCO. Nynější konstrukce výtoňského mostu by se mohla přesunout do Modřan.
19. 12. 2023Aktualizováno19. 12. 2023|

Tisíce obyvatel Prahy byly od noci kvůli poruše potrubí bez tepla a teplé vody

Část Prahy 4 a Prahy 12 byla od noci kvůli poruše potrubí bez dodávek tepla i teplé vody. Výpadek se týkal asi pětadvaceti tisíc domácností, sdělil Pavel Maďar ze společnosti Pražská teplárenská. Společnost i radnice městské části odhadovaly, že by se dodávky měly obnovit do jedenácti hodin večer, nakonec se je podařilo zajistit kolem sedmé večer.
24. 11. 2023Aktualizováno24. 11. 2023|

Provoz na Barrandovském mostě ve směru do Braníku omezují zatěžovací zkoušky

Opravenou část Barrandovského mostu čekají v noci zatěžovací zkoušky. Kvůli tomu je od deváté hodiny večerní do čtvrteční páté ranní kompletně uzavřena část mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a společně s tím nájezd z Barrandova a ze Strakonické a sjezd do Modřan. Ve směru do Braníka tak mohou auta jezdit jen jedním pruhem vedeným v protisměru. Stejná situace se bude opakovat i v noci ze čtvrtka na pátek 1. září ve stejný čas.
30. 8. 2023Aktualizováno30. 8. 2023|

V sobotu vyjede poprvé tramvaj z Modřan do Libuše. Nová trať stála přes tři sta milionů

Cestující v Praze se budou moci od soboty 27. května svézt tramvají z Modřan až do Libuše. Na 1750 metrů dlouhé trati bude jezdit linka číslo 17 a jsou na ní čtyři nové zastávky. Náklady na stavbu činily zhruba 304,2 milionu korun, většinu peněz získalo město z evropských fondů, řekli primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) a generální ředitel dopravního podniku (DPP) Petr Witowski. DPP letos plánuje zprovoznit mimo jiné také trať do Holyně nebo na sídliště Dědina.
26. 5. 2023|

V Praze v Modřanské ulici se srazily tramvaje, zranění jsou dva lidé

V Praze v Modřanské ulici se ve středu ráno srazily dvě tramvaje. Dva lidé se při nehodě zranili. Jedním ze zraněných je řidič tramvaje, který zůstal zaklíněn ve voze. Na Twitteru o tom informovali pražští záchranáři. Provoz tramvají mezi Braníkem a Modřany byl zhruba čtyři hodiny přerušen, obnovený byl krátce po 10:15.
24. 5. 2023Aktualizováno24. 5. 2023|

Začalo další omezení na Barrandovském mostě. Silničáři upraví sjezd do Modřan a Braníku

Silničáři začali s úpravami sjezdu z Barrandovského mostu do Modřan a Braníku. Práce by měly být hotové do poloviny května, následně odstartuje druhá etapa rozsáhlé rekonstrukce. Podle pražského magistrátu bude mít mnohem větší dopady na plynulost dopravy než ta první, kterou silničáři provedli loni.
28. 4. 2023|

Silničáři upraví začátek sjezdu z Barrandovského mostu do Modřan a Braníku, má to zvýšit kapacitu

Silničáři upraví místo, kde se z pražského Barrandovského mostu odděluje rampa do Modřan a Braníku. Cílem přestavby je zvýšit kapacitu silnice a umožnit řidičům dostat se snáz z mostu. Práce začnou 28. dubna a trvat mají do 15. května. Informovala o tom mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková. Od 15. května pak začne letošní etapa rekonstrukce mostu, která je naplánovaná do 14. srpna.
26. 4. 2023|

Kvůli opravám nepojedou tramvaje od Podolské vodárny do Modřan

V Praze začíná kvůli opravám kolejí na několika místech v Modřanské ulici a v ulici Generála Šišky výluka tramvají mezi zastávkou Podolská vodárna a obratištěm Sídliště Modřany. Omezení mezi Podolskou vodárnou a Nádražím Braník potrvá do 9. května. Na trase z Braníka na konečnou v Modřanech vozy nebudou jezdit do pondělí 15. května.
1. 4. 2023|

Policisté našli hledanou dívku z Prahy, je v pořádku

Policisté pátrali po třináctileté dívce, která ve středu ráno odešla z domova v pražských Modřanech, do nedaleké školy už ale nedorazila. Ve čtvrtek odpoledne policie na webu sdělila, že pohřešovanou našla. Dívka je v pořádku.
2. 2. 2023Aktualizováno2. 2. 2023|

Dodávky tepla byly po noční havárii teplovodu obnoveny v celé Praze

Výpadek dodávek tepla, který v Praze postihl až dvacet tisíc domácností, byl odstraněn. Jako poslední byli po šesté hodině večer připojeni odběratelé ve Vršovicích. Příčinou bylo prasklé potrubí.
24. 11. 2022Aktualizováno24. 11. 2022|

Pražský dopravní podnik chce dvě stě nových tramvají

Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal tendr na dodávku až dvou set tramvají v předpokládané hodnotě 15 miliard korun. Vyplývá to z věstníku veřejných zakázek. Prvních čtyřicet vozů odebere závazně, na další uzavře rámcovou smlouvu do roku 2035. Na nákup první dvacítky vozů chce firma využít evropské dotace z Národního plánu obnovy. Vozy budou potřeba na obnovu vozového parku i obsluhu nových tratí.
21. 11. 2022|

Expolicista má za vraždu sousedky a podpálení bytu strávit 28 let za mřížemi

Soud ve středu uložil bývalému pražskému policistovi výjimečný trest 28 let vězení mimo jiné za vraždu sousedky a následné založení požáru v panelovém domě v Modřanech. Součástí verdiktu, který není pravomocný, je i protidrogové a sexuologické léčení v ústavní formě. Šestatřicetiletý muž totiž znásilnil několik žen včetně vlastní matky a i vraždu podle znalců spáchal kvůli své deviaci. Obžalovaný tvrdí, že v době skutků byl nepříčetný kvůli pervitinu. Sexuální úchylku popírá.
26. 10. 2022Aktualizováno26. 10. 2022|

Praha se chystá na čtvrtou linku metra. Nemusí být poslední

Se stavbou čtvrté linky pražského metra se počítalo už při zahájení výstavby na konci 60. let 20. století. Jak šel čas, měnila se místa, kudy má metro projíždět; pouze barva zůstala stejná. Současnou podobu dostala linka na konci 80. let, přičemž plány prošly drobnými úpravami. Předpokládá se i další rozšíření déčka na sever, kam ale případně povede metro z Náměstí Míru, zatím nebylo rozhodnuto. Jednou z variant bylo Náměstí Republiky, podle druhé by měla trasa zamířit na Žižkov a dále do Vysočan. Do budoucna by přitom k lince D mohly přibýt i další: třeba okružní linka, kterou má v Evropě třeba metro v Moskvě, v Oslu nebo v Kodani.
22. 10. 2022|

Pražské metro do středy nepojede do stanice Depo Hostivař. Začala i tramvajová výluka v Modřanech

Až do středy nebude jezdit část trasy A pražského metra mezi stanicemi Skalka a Depo Hostivař. Podzemní dráhu nahrazuje autobusová linka XA. Zároveň začala tramvajová výluka v Modřanech. Ta ale potrvá téměř celé prázdniny.
2. 7. 2022|

Vlaky odjely a už se nikdy nevrátily. „Ztroskotaná“ nádraží na ně dodnes marně čekají

Česko je zemí železničních tratí a jeho hlavní město v tom jde směle příkladem. Byly však doby, kdy byla železnice považována za relikt minulosti, tratě se rušily a nádraží bourala. Jsou i nádraží, která přežila zánik své trati a zůstala v městské zástavbě, připomínajíce lodě ztroskotané na souši. Jiná zůstala stát u kolejí, ale vlaky u nich nezastavují – jako by na ně všichni zapomněli. Jen na dvou tratích, které letos jubilují, jsou čtyři takové budovy. „Zapomenutá“ nádraží lemují 150letou spojovací dráhu mezi Smíchovem a hlavním nádražím, „ztroskotaná“ nádraží v Libni a Karlíně zase připomínají, že před 50 lety ustal provoz na trati, která původně končila až na Těšnově.
15. 5. 2022|

Policie vyšetřuje hromadnou otravu plynem v pražských Modřanech, kotel zřejmě neměl revizi

Pražská policie vyšetřuje únik oxidu uhelnatého v rodinném domě v Modřanech, při němž se v sobotu pozdě večer otrávilo přes třicet lidí, pro podezření z obecného ohrožení z nedbalosti. Z dosavadního zjištění vyplývá, že plynový kotel zřejmě neměl řádně provedenou revizi. Za tento trestný čin hrozí až dva roky vězení, řekl policejní mluvčí Jan Daněk. Vyšetřování je podle něj na začátku.
26. 12. 2021Aktualizováno26. 12. 2021|

Na tři týdny se pro tramvaje i auta zavřel Vyšehradský tunel

Cestující v pražské MHD a řidiči od soboty neprojedou Vyšehradským tunelem z Podskalí do Podolí. Kvůli výměně tramvajových kolejí bude až do pátku 27. srpna přerušen provoz mezi zastávkami Výtoň a Podolská vodárna. Tunel bude uzavřený pro tramvaje i pro auta, pro pěší a cyklisty zůstane přístupný.
7. 8. 2021|

Zbourání vily Viktora Beneše by byla veliká ztráta, řekl Hřib. Rada města podává proti demolici odvolání

Kdyby vila stavitele Viktora Beneše šla k zemi, šlo by o velikou ztrátu. Proto se rada hlavního města v úterý rozhodla podat proti demoličnímu výměru budovy ze začátku dvacátého století odvolání. V pořadu Interview ČT24 to řekl primátor Prahy Zdeněk Hřib (Piráti). S moderátorkou Světlanou Witowskou ale hovořil i o dalších tématech, například o dostavbě pražského okruhu nebo příliš úzkém pruhu pro auta v Modřanech, na který upozornila reportáž ČT.
27. 7. 2021|

Začala stavba tramvajové tratě z Barrandova do Holyně

Pražský dopravní podnik (DPP) zahájil stavbu prodloužení tramvajové tratě ze zastávky Sídliště Barrandov do Holyně, která je první částí plánovaných kolejí do Slivence. Úsek bude měřit zhruba jeden kilometr a budou na něm dvě zastávky. Dostavěn by měl být za deset měsíců. Náklady jsou zhruba 170 milionů korun, oznámil primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě) a ředitel DPP Petr Witowski. Po dokončení první části vybuduje podnik koleje do Slivence. Podnik nyní chystá také prodloužení tratě z Modřan na Libuš a zahájena byla stavba smyčky na Zahradním Městě.
11. 6. 2021|

Prodloužení tramvajové tratě z Modřan do Libuše začne v říjnu. Dopravce získal stavební povolení

Dopravní podnik Praha (DPP) získal stavební povolení na prodloužení tramvajové tratě z Modřan do Libuše. Stavbu, která by měla být dokončena na konci roku 2022, chce zahájit letos v říjnu. Náklady na 1,7 kilometru dlouhou trať jsou předběžně odhadnuté na 350 milionů korun. DPP nyní bude hledat v tendru stavební firmu, sdělila mluvčí podniku Aneta Řehková. Trať chce podnik v budoucnu prodloužit až na Nové Dvory.
23. 2. 2021|