Pražský dopravní podnik chce dvě stě nových tramvají

Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal tendr na dodávku až dvou set tramvají v předpokládané hodnotě 15 miliard korun. Vyplývá to z věstníku veřejných zakázek. Prvních čtyřicet vozů odebere závazně, na další uzavře rámcovou smlouvu do roku 2035. Na nákup první dvacítky vozů chce firma využít evropské dotace z Národního plánu obnovy. Vozy budou potřeba na obnovu vozového parku i obsluhu nových tratí.

Podnik chce prvních dvacet tramvají odebrat v roce 2025 a dalších dvacet o rok později. Další pak bude moci podle potřeby odebírat na základě rámcové smlouvy v následujících letech. Naposledy nakupoval po roce 2010 nejnovější tramvaje typu 15T for City.

Nové nízkopodlažní klimatizované tramvaje by měly mít kapacitu minimálně 220 cestujících a životnost alespoň 30 let od převzetí posledního vozidla ze zakázky. „Předběžné tržní konzultace nám ukázaly, že zájem na trhu je. Vysoutěženého dodavatele a podepsanou smlouvu s ním bychom chtěli mít zhruba do jednoho roku, to je maximálně do začátku prosince 2023,“ prohlásil technický ředitel podniku pro povrchovou dopravu Jan Šurovský.

DPP letos zahájil stavbu tramvajové trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina, která by měla být zprovozněna na přelomu října a listopadu příštího roku, a prodlužuje tramvajovou trať z Modřan na Libuš. Letos v dubnu zprovoznil úsek ze sídliště na Barrandově do Holyně, který dále prodlouží do Slivence. V plánu je také řada dalších tratí, například koleje v horní části Václavského náměstí nebo úsek propojující Bolzanovu s Vinohradskou ulicí.

Magistrát rozšiřuje tratě i vozový park

„Kromě toho DPP na základě rozhodnutí rady hlavního města Prahy projekčně připravuje dalších asi deset nových tramvajových tratí, z nichž zhruba polovina by se v následujících zrhuba pěti letech mohla postavit. Tramvajovou síť v Praze poslední čtyři roky intenzivně opravujeme a rozšiřujeme a modernizovat je potřeba i vozový park,“ dodal primátorův náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).

Podnik má podle informací na svém webu 802 tramvají v sedmi různých typech. Nejpočetnější skupinou jsou takzvané sólové vozy typu T3 R.P, kterých je 347. Druhou nejpočetnější skupinou jsou nejnovější tramvaje 15T for City, jichž DPP vlastní 250.

Dopravní podnik má také 730 souprav metra, 1216 autobusů a jeden trolejbus. Na dalších až sedmdesát nízkopodlažních trolejbusů nedávno vypsal tendr za 1,18 miliardy korun. Podnik provozuje také lanovku na Petřín.

Načítání...