Provoz na Barrandovském mostě ve směru do Braníku omezují zatěžovací zkoušky

Zatěžovací zkoušky na Barrandovském mostě (zdroj: ČT24)

Opravenou část Barrandovského mostu čekají v noci zatěžovací zkoušky. Kvůli tomu je od deváté hodiny večerní do čtvrteční páté ranní kompletně uzavřena část mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a společně s tím nájezd z Barrandova a ze Strakonické a sjezd do Modřan. Ve směru do Braníka tak mohou auta jezdit jen jedním pruhem vedeným v protisměru. Stejná situace se bude opakovat i v noci ze čtvrtka na pátek 1. září ve stejný čas.

Při zátěžové zkoušce najede na most až šest plně naložených nákladních vozidel, každé o hmotnosti 48 tun, která budou umísťována postupně v různých sestavách v jednotlivých polích mostu.

V době úplné uzavírky proběhne také montáž dvou portálů dopravního značení.

  • za uzavřenou rampu K Barrandovu zůstávají stejné, tedy po Pražském okruhu – D0
  • za uzavřenou nájezdovou rampu ze Strakonické ulice bude vedena po Strakonické ulici ve směru do centra k vratné rampě Lihovar a odtud zpět na Barrandovský most
  • za uzavřenou výjezdovou rampu na Modřanskou ulici (sjízdná rampa) bude vedena z Barrandovského mostu po Jižní spojce ve směru na Chodov, sjezdem do Sulické ulice, ulicí v Podzámčí a dále na Jižní spojku ve směru na Barrandovský most. Následně bude vedena výjezdovou větví do Modřanské ulice
  • zdroj: barrandak.cz

Přes den bude most nadále průjezdný tak, jak je tomu od začátku letošních oprav, tedy v každém směru budou namísto čtyř pouze tři jízdní pruhy, uvádí v tiskové zprávě Technická správa komunikací.

Letošní opravy mostu zahájili silničáři 15. května. Zahrnují práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu. Do běžného provozu se most a rampa z ulice K Barrandovu vrátí v neděli 3. září v ranních hodinách.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a dosud nebyl nikdy opravován. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložena do několika let a vždy trvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na téměř šest set milionů korun.