Silničáři začali s úpravami sjezdu z Barrandovského mostu do Modřan a Braníku. Práce by měly být hotové do poloviny května, následně odstartuje druhá etapa rozsáhlé rekonstrukce. Podle pražského magistrátu bude mít mnohem větší dopady na plynulost dopravy než ta první, kterou silničáři provedli loni.
Začalo další omezení na Barrandovském mostě. Silničáři upraví sjezd do Modřan a Braníku
Po šesti měsících od dokončení první etapy oprav Barrandovského mostu čeká řidiče na nejvytíženější dopravní tepně v hlavním městě další omezení.
„Musíme připravit takzvaný rozštěp, což je rozdělení mezi hlavním směrem komunikace Barrandovský most a modřanskou rampou, kde potřebujeme odbourat zídky a potřebujeme upravit nájezd na Modřanskou ulici ve směru Modřany, Braník,“ vysvětlila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.
Zdržení a objízdné trasy
Auta místem sice projedou, musí ale počítat s nižším počtem jízdních pruhů a zřejmě i se zdržením. Po dokončení se má zvýšit kapacita silnice a zjednodušit sjezd z mostu. Hotovo by mělo být do 15. května.
Pak zahájí silničáři druhou etapu rekonstrukce. „Ta uzavírka bude mít větší a horší dopady do dopravního systému Prahy, protože po rampě na ulici K Barrandovu jezdí podstatně víc aut než po rampě ulice Strakonická, která se opravovala loni,“ řekl náměstek pro dopravu hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).
Nutná bude objízdná trasa. Ta nejrychlejší povede podle magistrátu přes Pražský okruh. Vedení města ale doporučuje použít mobilní navigace a apeluje na častější využití MHD.
Most se v minulosti neopravoval
Jižní část mostu, která teď prochází rekonstrukcí, byla uvedena do provozu v roce 1983. A za celou tu dobu na něm nebyla provedena jediná rekonstrukce. Přitom jde o unikátní stavbu s velmi složitou rampou, především kvůli napojení ze všech potřebných směrů. Pro jejího projektanta to byl nejsložitější most za celou jeho kariéru. „Neměli jsme informace o tom, jak ten most bude zatížen, byl postaven velkoryse,“ řekl projektant Barrandovského mostu a statik Milan Šístek.
Most je zatížen ale extrémně, denně po něm projede přes sto čtyřicet tisíc aut. I proto je rozsáhlá oprava nutná. Vyjde téměř na šest set milionů korun. Druhá etapa by měla být dokončená do poloviny srpna. Následovat budou ještě další dvě, kompletně hotovo by mělo být v roce 2026.
Opravy silnice ve Zlíchovském tunelu
Vedle toho musí řidiči počítat v nadcházejícím období i s omezeními v blízkém Zlíchovském tunelu.
Silničáři vymění kompletní povrch silnice v tunelu, a to postupně ve všech jízdních pruzích v obou směrech. Opravy rozdělili do několika fází, při kterých vždy zachovají průjezd jedním jízdním pruhem v každém směru. Na tento víkend připadá termín první části renovace, kdy dělníci opraví pomalé jízdní pruhy, práce začínají v pátek v sedm hodin večer a skončí v pondělí odpoledne.
Silničáři nicméně odložili druhou část, při které mají být opraveny rychlé jízdní pruhy. Původní termín od 5. do 8. května byl posunut a rozdělen do dvou fází, a sice nejprve od 12. do 14. května a poté od 19. do 21. května.
Při opravách by podle magistrátních internetových stránek opravujeme.to měli řidiči v dopravní špičce počítat se zdržením od deseti minut do půl hodiny. Objízdná trasa vyznačena nebude. Zlíchovský tunel je součástí městského okruhu, ve směru ze Smíchova do Braníku navazuje na tunel Mrázovka a následně z něj auta míří na Barrandovský most.