Začalo další omezení na Barrandovském mostě. Silničáři upraví sjezd do Modřan a Braníku

Silničáři začali s úpravami sjezdu z Barrandovského mostu do Modřan a Braníku. Práce by měly být hotové do poloviny května, následně odstartuje druhá etapa rozsáhlé rekonstrukce. Podle pražského magistrátu bude mít mnohem větší dopady na plynulost dopravy než ta první, kterou silničáři provedli loni.

Po šesti měsících od dokončení první etapy oprav Barrandovského mostu čeká řidiče na nejvytíženější dopravní tepně v hlavním městě další omezení.

„Musíme připravit takzvaný rozštěp, což je rozdělení mezi hlavním směrem komunikace Barrandovský most a modřanskou rampou, kde potřebujeme odbourat zídky a potřebujeme upravit nájezd na Modřanskou ulici ve směru Modřany, Braník,“ vysvětlila mluvčí Technické správy komunikací (TSK) Barbora Lišková.

Zdržení a objízdné trasy

Auta místem sice projedou, musí ale počítat s nižším počtem jízdních pruhů a zřejmě i se zdržením. Po dokončení se má zvýšit kapacita silnice a zjednodušit sjezd z mostu. Hotovo by mělo být do 15. května.

Pak zahájí silničáři druhou etapu rekonstrukce. „Ta uzavírka bude mít větší a horší dopady do dopravního systému Prahy, protože po rampě na ulici K Barrandovu jezdí podstatně víc aut než po rampě ulice Strakonická, která se opravovala loni,“ řekl náměstek pro dopravu hlavního města Prahy Zdeněk Hřib (Piráti).

Nutná bude objízdná trasa. Ta nejrychlejší povede podle magistrátu přes Pražský okruh. Vedení města ale doporučuje použít mobilní navigace a apeluje na častější využití MHD.

Most se v minulosti neopravoval

Jižní část mostu, která teď prochází rekonstrukcí, byla uvedena do provozu v roce 1983. A za celou tu dobu na něm nebyla provedena jediná rekonstrukce. Přitom jde o unikátní stavbu s velmi složitou rampou, především kvůli napojení ze všech potřebných směrů. Pro jejího projektanta to byl nejsložitější most za celou jeho kariéru. „Neměli jsme informace o tom, jak ten most bude zatížen, byl postaven velkoryse,“ řekl projektant Barrandovského mostu a statik Milan Šístek.

Most je zatížen ale extrémně, denně po něm projede přes sto čtyřicet tisíc aut. I proto je rozsáhlá oprava nutná. Vyjde téměř na šest set milionů korun. Druhá etapa by měla být dokončená do poloviny srpna. Následovat budou ještě další dvě, kompletně hotovo by mělo být v roce 2026.

Opravy silnice ve Zlíchovském tunelu

Vedle toho musí řidiči počítat v nadcházejícím období i s omezeními v blízkém Zlíchovském tunelu.

Silničáři vymění kompletní povrch silnice v tunelu, a to postupně ve všech jízdních pruzích v obou směrech. Opravy rozdělili do několika fází, při kterých vždy zachovají průjezd jedním jízdním pruhem v každém směru. Na tento víkend připadá termín první části renovace, kdy dělníci opraví pomalé jízdní pruhy, práce začínají v pátek v sedm hodin večer a skončí v pondělí odpoledne.

Silničáři nicméně odložili druhou část, při které mají být opraveny rychlé jízdní pruhy. Původní termín od 5. do 8. května byl posunut a rozdělen do dvou fází, a sice nejprve od 12. do 14. května a poté od 19. do 21. května.  

Při opravách by podle magistrátních internetových stránek opravujeme.to měli řidiči v dopravní špičce počítat se zdržením od deseti minut do půl hodiny. Objízdná trasa vyznačena nebude. Zlíchovský tunel je součástí městského okruhu, ve směru ze Smíchova do Braníku navazuje na tunel Mrázovka a následně z něj auta míří na Barrandovský most. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Brusel zahájil šetření české státní podpory pro jaderné bloky v Dukovanech

Evropská komise (EK) zahájila hloubkové šetření s cílem posoudit, zda je veřejná podpora, kterou Česká republika plánuje poskytnout na výstavbu a provoz dvou nových jaderných bloků v Dukovanech, v souladu s pravidly EU pro státní podporu. Komise o tom informovala v tiskové zprávě. Unijní exekutiva se chce zaměřit na vhodnost a přiměřenost státní podpory i na dopad, jaký toto opatření bude mít na hospodářskou soutěž na trhu.
včeraAktualizovánopřed 9 hhodinami

Vlak v Roudnici opět poškodil trakční vedení, provoz je plně obnoven

V Roudnici nad Labem na Litoměřicku vlak během jízdy poškodil trakční vedení, v této stanici se to kvůli opravě mostu přímo nad tratí stává opakovaně. Na koridorové trati z Prahy přes Ústí nad Labem do Německa před polednem stál provoz v úseku Hrobce – Roudnice nad Labem, zhruba ve 12:45 mohly dálkové a regionální vlaky místem projíždět po jedné koleji, vyplývá z informací Správy železnic a Českých drah. Provoz byl již dle Správy železnic plně obnoven.
před 12 hhodinami

Antimonopolní úřad zrušil zakázku na 180 trolejbusů pro Prahu

Předseda Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) Petr Mlsna definitivně zrušil zadávací řízení Dopravního podniku hl. m. Prahy (DPP) na nákup až 180 bateriových trolejbusů za víc než tři miliardy korun. Úřad o tom informoval v tiskové zprávě. Rozhodnutí je pravomocné, DPP jej může napadnout správní žalobou u Krajského soudu v Brně. Vedoucí komunikace DPP Daniel Šabík uvedl, že podnik v příštím roce vypíše novou veřejnou zakázku.
před 14 hhodinami

Na Štědrý den se objeví sněhové přeháňky

V Česku se na Štědrý den objeví sněhové přeháňky, občasné sněžení očekávají meteorologové zejména v jižní polovině území a na horách. Nejvíce sněhu by do Štědrého večera mělo napadnout hlavně na Šumavě, v Pošumaví a Novohradských horách, lokálně kolem pěti centimetrů, výjimečně až deset centimetrů. Souvislejší sněhovou pokrývku očekávají meteorologové také v Jeseníkách a okolí. Zbývající sváteční dny budou slunečnější a také mrazivé.
včeraAktualizovánopřed 16 hhodinami

Piety i mše uctily oběti předloňské střelby na filozofické fakultě

Lidé v Česku si v neděli připomněli památku obětí předloňské střelby na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy (FF UK). Už dopoledne uctili jejich památku například někteří senátoři v čele s předsedou horní komory Milošem Vystrčilem (ODS). Po poledni si památku obětí připomněl i premiér Andrej Babiš (ANO). Konaly se i další akce, které připravily spolky Spojeni nadějí a Uši pro duši s podporou fakulty a univerzity. Při tragédii zemřelo čtrnáct lidí z řad studentů a pedagogů.
21. 12. 2025Aktualizováno21. 12. 2025

Provoz vlaků v Praze byl po omezení kvůli krádeži kabelů plně obnoven

Provoz vlaků v Praze byl po omezení kvůli krádeži kabelů plně obnoven po 14:40, uvedla Správa železnic. Vlaky kvůli krádeži na trati v úseku Vršovice – Hlavní nádraží nabíraly hodiny zpoždění. Omezení se dotklo podle webu dopravce České dráhy desítek vlaků, lokálních spojů i rychlíků. Některé regionální spoje musely dráhy odřeknout. Omezení provozu trvalo více než devět hodin.
21. 12. 2025Aktualizováno21. 12. 2025

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
21. 12. 2025

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
21. 12. 2025
Načítání...