TÉMA

ROPID

Dopravci v některých krajích přidali nové spoje, slibují lepší dostupnost

Ve Středočeském kraji začaly platit nové autobusové jízdní řády. Přibyly nové linky včetně spojení do dalších krajů, například do Ústeckého. Zlepšilo se propojení mimo jiné na Mělnicku a Kladensku. Začal jezdit expresní spoj mezi Kralupy nad Vltavou a Mělníkem. Posílené jsou i některé linky do Prahy. Veřejnou dopravou bude od poloviny prosince lépe dostupný i západ Brněnska v Jihomoravském kraji. Po zrekonstruované trati totiž začnou jezdit elektrické vlaky až do Rosic a Zastávky.
3. 12. 2024|

Zpoždění i půl hodiny. Ať se do spojů nastupuje všemi dveřmi, chtějí starostové

Řada středočeských obcí volá po opatřeních v dopravě, která by pomohla včasným dojezdům MHD, především v ranní špičce. Starostové kvůli tomu jednali s radnicí Prahy 6 a také krajem. Praha 6 slíbila, že obce podpoří v záměru umožnit lidem nástup do příměstských autobusů všemi dveřmi, aby se zrychlilo odbavování cestujících. Změnu musí schválit ještě pražská a středočeská rada a organizace ROPID, která plánuje pražskou MHD.
27. 11. 2024|

Praha i okolí na znamení. ROPID to plánuje u všech autobusových zastávek

Zastávky autobusů pražské MHD by mohly být od letošního léta všechny na znamení. Cílem je zkrácení intervalů či plynulost dopravy, ale také omezení hluku a škodlivin z výfuků. Změna by navíc přinesla úsporu peněz i pohonných hmot. Návrh připravuje organizace ROPID, která pražskou MHD plánuje. Novinku už ve čtvrtek schválili radní Středočeského kraje, ti pražští o ní budou rozhodovat v příštím týdnu. Pokud návrh projde, začne platit 29. června.
18. 4. 2024Aktualizováno18. 4. 2024|

MHD v Praze pojede dočasně omezeně, tramvaje čeká několik výluk

Veřejná doprava v Praze bude od středy 3. ledna do neděle 18. února jezdit podle takzvaných poloprázdninových jízdních řádů, které znamenají mírná omezení zejména v ranní a odpolední špičce. Důvodem je každoroční lednový a únorový pokles počtu cestujících. Intervaly jednotlivých spojů se tak prodlouží v řádu několika minut, informoval Filip Drápal, mluvčí organizace Ropid, která plánuje pražskou MHD. Cestující čeká v lednu rovněž několik krátkodobých výluk tramvají.
2. 1. 2024|

V sobotu vyjede poprvé tramvaj z Modřan do Libuše. Nová trať stála přes tři sta milionů

Cestující v Praze se budou moci od soboty 27. května svézt tramvají z Modřan až do Libuše. Na 1750 metrů dlouhé trati bude jezdit linka číslo 17 a jsou na ní čtyři nové zastávky. Náklady na stavbu činily zhruba 304,2 milionu korun, většinu peněz získalo město z evropských fondů, řekli primátorův náměstek Zdeněk Hřib (Piráti) a generální ředitel dopravního podniku (DPP) Petr Witowski. DPP letos plánuje zprovoznit mimo jiné také trať do Holyně nebo na sídliště Dědina.
26. 5. 2023|

Praha představila plán oprav Barrandovského mostu. Prvních deset dní bude pro řidiče nejhorších

Začíná rekonstrukce jednoho z hlavních dopravních uzlů v Praze, Barrandovského mostu. Je ve špatném stavu a podle vedení Prahy je oprava nutná. Magistrát zároveň vyzval řidiče k trpělivosti a ohleduplnosti. První fáze rekonstrukce mostu začne v pondělí a potrvá 110 dní. Nejnáročnějších bude pro řidiče prvních deset dnů na Strakonické ulici. Kvůli bourání nájezdové rampy bude u mostu doprava zúžena do jednoho jízdního pruhu, řekl náměstek primátora Adam Scheinherr (Praha Sobě).
12. 5. 2022Aktualizováno12. 5. 2022|

Hospitalizovaných s covidem ubývá. V neděli bylo v nemocnicích nejméně pacientů za dva měsíce

V neděli přibylo v Česku 2275 potvrzených případů covidu-19. Bylo to o 472 méně než ve stejný den před týdnem a zároveň nejméně za jediný den od 2. ledna. Ubylo také podezření na opakovanou infekci. Bylo jich 370, zatímco o týden dřív 431. V mezitýdenním srovnání však výrazně klesl počet provedených testů. Pacientů, u kterých byl covid prokázaný, bylo k neděli v českých nemocnicích 1794, nejnižší počet za posledních osm týdnů. Vyplývá to z údajů na webu ministerstva zdravotnictví.
21. 3. 2022Aktualizováno21. 3. 2022|

Školní linky se zatím vrací jen v některých městech, část dopravních podniků vyčkává

Některé dopravní podniky obnoví od pondělí 12. dubna, kdy se část žáků vrací do lavic, školní linky. Někde se úplně vrátí k běžnému provozu. Česká televize oslovila jednotlivé dopravní podniky. Pravidelné školní spoje se tak například vrátí do Prahy a okolí, Hradce Králové, Plzně nebo Českých Budějovic. Část měst ale s obnovou provozu vyčkává, nebo se chce teprve rozhodnout podle požadavků přilehlých obcí.
8. 4. 2021|

Tramvaje pojedou do Holyně, Libuše i za hranice Prahy. Po letech se začne pražská kolejová síť prodlužovat

Pražská tramvajová síť se loni po devíti letech rozrostla o novou trať. Předtím se tak stalo v roce 2011, kdy tramvaje začaly jezdit po trati k podbabské železniční zastávce. V roce 2020 přišlo podstatně skromnější rozšíření v podobě obnovy 200 metrů tratě v ulici Na Pankráci. Je to ale startovní výstřel. Na spadnutí je stavba tří nových tratí a dopravní podnik se chystá i na další.
17. 1. 2021Aktualizováno17. 1. 2021|

Pražané nově zjistí skutečné polohy tramvají. Data na webu i v aplikaci se aktualizují každých 30 vteřin

Na webu pražského Dopravního podniku (DPP), Pražské integrované dopravy (PID) a idos.cz a v aplikaci Lítačka jsou pro veřejnost nově k dispozici informace o skutečném čase odjezdu tramvajových spojů z jednotlivých zastávek v Praze. Na webu mapa.pid.cz lze najít také aktuální polohy tramvají.
31. 12. 2020|

Kvůli covidu-19 se jinak cestuje. Lidé jezdí spíš auty, ubývá spojů hromadné dopravy

Koronavirus mění i způsoby a trasy, kterými se lidé po Česku přepravují. Zatímco hromadná doprava zažívá bezprecedentní pokles, individuální doprava a hlavně ta automobilová získala daleko větší podíl. Posilují to i vládní opatření v Česku a sousedních státech. Zatímco tuzemská vláda omezila plošně pohyb obyvatel, očekávání tvrdších opatření na hranicích ženou české občany na cesty třeba do Rakouska nebo do Saska.
31. 10. 2020|

Chybějí studenti i turisté. MHD cestuje kvůli covidu méně lidí

Městskou hromadnou dopravu kvůli koronavirové epidemii stále využívá málo lidí. V Praze ubylo pasažérů oproti loňsku o 40 procent. Dopravní podnik odhaduje letošní ztrátu z prodeje jízdenek na víc než miliardu korun. I proto omezuje část spojů.
5. 10. 2020|

V Praze si lidé nově mohou zjistit, kdy jejich autobus skutečně odjel ze zastávky

Pražský dopravní podnik (DPP) od úterý poskytuje informace o odjezdu autobusů ze zastávek v reálném čase. Uvedl to projektový manažer podniku Daniel Šabík. Informace jsou k dispozici na webu kdymitojede.cz a postupně se objeví ve vyhledávačích spojení a dalších službách. Dosud tyto údaje DPP nemohl zveřejňovat, protože je vlastní dodavatelská firma, se kterou se nyní podařilo dosáhnout dohody.
14. 1. 2020|

Prázdniny neprázdniny začínají. Praha na dva měsíce seškrtala autobusy

Pražská městská hromadná doprava vstoupila do zimní sezony, během které jezdí méně spojů. Omezení navazují na předvánoční opatření, která město vysvětlovalo nedostatkem řidičů. Slabší provoz zůstane až do konce února.
6. 1. 2020Aktualizováno6. 1. 2020|

U dálnice D1 shořel autobus. Všichni cestující stihli vystoupit a nikdo se nezranil

Dopravu na dálnici D1 ve směru na Brno v pátek ráno zkomplikoval požár autobusu u sjezdu z Pražského okruhu, vytvořily se kolony. Ve voze linky číslo 397 z Prahy do Modletic cestovalo 53 lidí, všichni stihli z autobusu vystoupit, nikdo není zraněn. Příčinou vzniku požáru byla technická závada v motorovém prostoru, informoval mluvčí středočeských hasičů Petr Svoboda.
3. 1. 2020Aktualizováno3. 1. 2020|

Nové motoráky pro Kladno a modernizace elefantů. ČD mají smlouvu pro střední Čechy, musí ale obměnit vlaky

České dráhy mají smlouvu na dalších deset let v Praze a Středočeském kraji, musí ale modernizovat vozový park. Kraj a město chtějí, aby mezi Prahou a Kladnem začaly jezdit nové motoráky, které nahradí dnes vládnoucí stárnoucí jednotky Regionova. Modernizací potom projdou elektrické patrové jednotky City Elefant.
18. 12. 2019|

Praha v listopadu seškrtá autobusy. Na všechny nezbývají řidiči

Pražskému dopravnímu podniku chybějí řidiči, a tak omezí provoz autobusů. Na osmnácti linkách se od počátku listopadu prodlouží intervaly, případně i zkrátí trasa. Další omezení provozu přinese počátek příštího roku.
23. 10. 2019|

Během srpna nepojedou vlaky na části Pražského Semmeringu, provoz omezí oprava mostu

Od pondělí bude pro cestující částečně neprůjezdný Pražský Semmering. Z Rudné u Prahy se vlakem nedostanou až na Hlavní nádraží, ale pouze do zastávky Praha-Žvahov. Provoz na lince S65 mezi pražským Smíchovem a Žvahovem totiž na měsíc zastaví oprava nadjezdu. S omezením se počítá vždy od pondělí do pátku a bude se denně týkat víc než deseti spojů. Na říjen je pak naplánovaná další výluka.
4. 8. 2019|

Pražská vodní tramvaj opět na scéně. Její smysl posoudí studie

V Praze opět ožívá debata o smyslu takzvané vodní tramvaje, tedy lodních linek na Vltavě, které by byly součástí městské hromadné dopravy. Městská rada zadala vypracování studie, která by měla ukázat podrobnosti.
6. 5. 2019|

Bez zazvonění autobusy už nezastaví, plánuje organizátor pražské MHD

Městské autobusy v Praze by mohly v budoucnu zastavovat výhradně na znamení podobně jako například v německých městech nebo v Jihlavě. Již nyní je v Praze na znamení více než polovina autobusových zastávek, změnou charakteru těch zbylých by se podle organizace ROPID, která v Praze koordinuje veřejnou dopravu, mohl zrychlit provoz a snížit hluk a emise. Změnu podpořil náměstek primátora pro dopravu, souhlasí s ní i dopravní ředitel dopravního podniku.
19. 3. 2019|

Lanovka z Podbaby přes zoo do Bohnic má podporu Prahy 6 i 8. Fungovat by mohla do pěti let

Postavení lanovky, která má vést z pražské Podbaby do Bohnic, podpořila Praha 6 i Praha 8. České televizi to potvrdil mluvčí Regionálního organizátora Pražské integrované dopravy (ROPID) Filip Drápal. Lanovou dráhou by se lidé mohli svézt do pěti let. Překážkou ve výstavbě lanovky bude ale nutná změna územního plánu.
3. 3. 2019|

Železnice v Česku naráží na své limity. Když se vlak nevejde na trať, musí vypomoci jiná

Na západě Prahy začínají fungovat tři nové železniční výhybny. Na první pohled nezajímavá zpráva je ve skutečnosti velmi důležitá pro další rozvoj příměstské dopravy. Ta nyní stále citelněji naráží na hranice svých možností. Lidé sice zejména při cestách do práce stále častěji volí vlak jako alternativu k ucpaným silnicím, jenomže příslověčně ucpané jsou i koleje. Zvláště tam, kam vedou pouze jednokolejné tratě, jsou nové výhybny zásadní.
2. 2. 2019|
Načítání...