Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na podzim vyhlásí nové výběrové řízení na dokončení oprav dvou mostů u obce Kfely. Stavební práce na hlavním tahu mezi Karlovými Vary a Plzní byly zastaveny letos v srpnu kvůli insolvenčnímu řízení, do nějž se dostala společnost Raeder & Falge s. r. o. Stavba by se měla opět rozjet na jaře.
Opravy mostů u Kfel budou pokračovat na jaře. ŘSD vybere novou stavební firmu
Stavební firma opustila staveniště na začátku srpna. Dosud byly provedeny bourací práce nad nosnou konstrukcí a základech obou mostů. Rekonstrukce původně za 53,66 milionu korun bez DPH měla přitom být hotová už letos na podzim. Místo stavby je ale v současné době prázdné.
„V říjnu letošního roku bychom mohli zahájit výběrové řízení, takže na přelomu roku bychom mohli mít nového zhotovitele, který může s přípravou a demoličními pracemi začít už v zimním období. To hlavní se bude dít v nové stavební sezoně, čili od měsíce dubna. Odhad realizace je půl roku,“ řekl ředitel karlovarské správy ŘSD Lukáš Hnízdil.
Mosty se budou muset před zimou zakonzervovat, aby do nich nezatékalo. Vzhledem k tomu, že druhý most ze směru od Karlových Varů je ve velmi špatném stavu, bude se ještě rozhodovat, zda se opraví, nebo jej nahradí zcela nový. Podle mluvčího ŘSD Jana Rýdla by se výměnou prodloužila životnost a snížila údržba. „Náklady na oba mosty se navýší i kvůli růstu cen stavebních materiálů,“ dodal mluvčí.
V současné době je v blízkosti stavby vedena objízdná trasa pro automobily do 3,5 tuny, provoz tam řídí semafory. Vozidla nad 3,5 tuny jsou pak odkloněna přes Bochov a poté zpět na Toužim. V zimním období ale ŘSD dočasný úsek rozšíří tak, aby byl průjezdný pro všechna vozidla i pro zimní údržbu.
Soud dosud úpadek firmy nevyhlásil
Na společnost RAF STAVBY s. r. o. (dříve Raeder & Falge s. r. o.) podal jeden z věřitelů návrh na zahájení insolvenčního řízení na začátku srpna. K návrhu se pak připojili i další věřitelé. Někteří poukazují na netransparentní změny v majetkové struktuře firmy, to ale společnost RAF STAVBY odmítá.
Na žádost věřitelů pak soud stanovil předběžného insolvenčního správce, který by měl hlavně zmapovat majetkový stav firmy a jeho účetnictví. Předběžný insolvenční správce si ale podle dokumentů v insolvenčním rejstříku stěžuje na neochotu formy spolupracovat. Ta to ale opět odmítá.
Soud dosud úpadek firmy nevyhlásil. Již nyní se ale do insolvenčního řízení přihlásila bezmála stovka věřitelů.
Kromě mostů na silnici I/20 společnost budovala i lávku přes chebské nádraží. I tam se práce zastavily. Město, které je zadavatelem stavby, nyní hledá způsob, jak zakázku nechat dokončit jinou firmou. Jde přitom o stavbu za asi 150 milionů korun, na kterou město získalo státní dotaci. Termín dokončení se tak minimálně výrazně posune a je pravděpodobné, že náklady na stavbu vzrostou, protože se od zadání zakázky ceny na stavebním trhu výrazně zvedly.