Otevření Polní ulice, která je od poloviny března uzavřena kvůli rekonstrukci, se v původně plánovaném termínu nestihne. Auta se měla na jeden z nejfrekventovanějších tahů v Přerově vrátit v polovině července, stavbaři však požádali o prodloužení termínů kvůli problémům s kanalizací. Vedení města chce od srpna zavést alespoň jednosměrný provoz.
Oprava přerovské ulice Polní se v termínu nestihne. Jednosměrný provoz se tam vrátí možná v srpnu
Polní ulice, po které denně projelo zhruba patnáct tisíc vozidel, se uzavřela v polovině března kvůli stavbě mimoúrovňového křížení se železnicí. Páteřní komunikace se navíc má rozšířit na čtyři jízdní pruhy. Hotovo mělo být v polovině července, ale už teď je jasné, že se práce výrazně protáhnou.
Kvůli neplánovaným pracím se bude muset termín dokončení stavby posunout. Magistrát plánuje, že by Polní ulici otevřel už v srpnu, bylo by to však jenom v jednom směru, zatím se neví ve kterém. „Přerovský radní pro dopravu navrhl směr ze Zlína na Olomouc, konečné rozhodnutí ale bude na Olomouckém kraji,“ uvedla mluvčí magistrátu Lenka Chalupová.
Oprava ulice Polní výrazně komplikuje průjezd městem. Všechna auta musí momentálně jezdit přes ulici Velká Dlážka, což přináší problémy hlavně pro centrum Přerova a okolí.
Pracuje se na více místech
Neutěšenou situaci v Přerově ještě více zhoršují práce na rozvodech tepla v několika ulicích. Dělníci pracují například v ulici Edvarda Beneše na pravém břehu Bečvy, kudy vede jedna z objízdných tras kvůli uzavřené Polní ulici.
Opravy mají být rozděleny do několika etap. Podle zástupců radnice bude v dotčených ulicích přechodně zaveden jednosměrný či kyvadlový provoz. Dojde i na krátkodobé uzavírky částí jízdního pruhu při finálních úpravách povrchu vozovek, omezeno bude i parkování.
Špatnou situaci ve městě můžou zlepšit dvě důležité silnice, vnitřní průtah městem a chybějící úsek dálnice D1. Městský průtah se už staví, ale pořád nebylo rozhodnuto o zahájení stavby posledního úseku dálnice mezi Přerovem a Říkovicemi.
Průtah má být dokončen v únoru 2021 a stát bude 358 milionů korun bez DPH. Jde o investici, která sníží dopravní zátěž podjezdu pod železniční tratí díky výstavbě nové dvoupruhové estakády.