Po obchvatu Třince je od pondělí možné jezdit bez omezení. Jeho poslední část – úsek mezi Třanovicemi a třineckou částí Nebory, po které se zatím jezdilo v každém směru v jednom jízdním pruhu – otevírá Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v plném profilu. Cena stavby bez DPH přesáhla 2,14 miliardy korun, řekli ministr dopravy Martin Kupka (ODS) a ředitel úseku výstavby generálního ředitelství ŘSD Petr Kůrka.
Obchvat Třince je kompletní. Řidiči na něj mohou už bez omezení
Nový úsek silnice I/68 propojuje dálnici D48 a silnici I/11 vedoucí ke slovenským hranicím. V polovičním profilu se otevřel v březnu.
Nová silnice ulehčila především lidem z hustě zastavěného území obcí na původní trase silnice I/68, v Hnojníku či Stříteži, kudy dosud projíždělo denně přes 11 300 aut, z toho více než osmnáct set kamionů.
„Dnes se zprovozňuje křižovatka Třanovice, křižovatka Nebory a 5,4 kilometru dálnice nebo směrové rozdělené čtyřpruhové komunikace. Zajímavostí je 400 metrů dlouhý most přes údolí řeky Ropičky, přes místní komunikace a přes dráhu, což je asi nejvýznamnější objekt téhle stavby,“ řekl Kůrka.
Kolem silnice, která se začala stavět na podzim 2019, je mimo jiné 9,9 kilometru protihlukových stěn. Zhotovitelem byly společnosti Eurovia CS a Strabag. Stavbu od počátku provázely problémy, například komplikované upevňování násypů. Zdrželo ji i vyvlastňovací řízení s majitelem jednoho pozemku.