Dlouho očekávaný obchvat Třince je téměř kompletní. Silničáři zprovoznili poslední, pět a půl kilometru dlouhý úsek mezi Třanovicemi a Nebory. Odklonit má hustou tranzitní dopravu z přilehlých obcí. Otevřením trasy se dálnice D48 definitivně propojí se Slovenskem.
Obchvat Třince je téměř hotový, částečné zprovoznění oddálila nepřízeň počasí
Doprava prozatím funguje jen ve dvou pruzích ze čtyř. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přitom částečné zprovoznění obchvatu plánovalo už před Vánoci. Kvůli špatnému počasí ale silničáři museli práce prodloužit. Plně průjezdná by silnice měla být až v srpnu.
„Jedná se nejen o plynulost jízdy řidičů, ale hlavně hluk a prach pro obce Střítež, Hnojník, Ropice a samozřejmě i naše třinecké Nebory. I to znamená bezpečný výjezd z obchvatu Třince. Protože obchvat sice fungoval, ale výjezd byl tak nebezpečný, že ještě dva roky zpátky tady byla velmi tragická nehoda,“ připomíná primátorka města Věra Palkovská (Osobnosti pro Třinec).
Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) upozornil, že se dopravní stavba oproti původnímu plánu prodražila. „My jsme se snažili jít napřed a už v polovičním profilu ulevit okolním obcím a zprovoznit stavbu alespoň zčásti už teď. S ohledem na komplikace s výkupem pozemků a s dalšími technickými záležitostmi cena narostla – z původních dvou miliard korun na 2,45 miliardy,“ upřesnil Kupka.