Do centra Ostravy se od tohoto týdne nesmí na elektrokole ani na elektrokoloběžce. Vyhlášku omezující provoz na pěší zóně vydala městská část, chce tím chránit bezpečnost chodců. Ostravský magistrát ale elektromobilitu podporuje a s rozhodnutím obvodu nesouhlasí.
Centrum Ostravy zakázalo elektrokoloběžky. S městskou částí ale nesouhlasí magistrát
Dopravní tabuli, která upozorňuje na začátek pěší zóny, místní v Ostravě dobře znají. Před pár dny ji ale doplnila další informace. Cyklistům je vjezd povolený pouze, pokud nemají elektrický pohon. To se týká i veřejně sdílených elektrokoloběžek.
Podle aplikace, která umožňuje půjčení elektrokoloběžek, je v historickém jádru města jejich stojanů několik. Přitom právě v centru Ostravy, kde je pěší zóna, je jízda na nich zakázaná.
„Dozvěděl jsem se o tom jako většina ostatních ex post. Jak my na velkém městě, tak i obvod Moravské Ostravy a Přívozu má ve svých strategických dokumentech podporu udržitelné mobility,“ uvádí primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO).
Neukázněnost některých řidičů
Jako hlavní důvod vyhlášky uvádí městský obvod hlavně neukázněnost některých řidičů, kteří jezdí právě na elektrokoloběžkách a elektrokolech. „To vede ke kolizním situacím zejména s chodci, od kterých zaznamenáváme zvýšený počet stížností,“ píše se ve vyhlášce.
O jaké konkrétní situace šlo, kolik jich bylo či další detaily ale městská část nesdělila. Koordinátor BESIP s omezením souhlasí. „Elektrokoloběžka jede rychleji, nebo se nestihne včas vyhnout, takže si myslím, že to počínání je spíš chvályhodné,“ prohlašuje koordinátor BESIP pro Moravskoslezský kraj Pavel Blahut.
Primátor Macura plánuje s vedením městského obvodu o smyslu vyhlášky ještě diskutovat.