Německá automobilová skupina Volkswagen loni zvýšila odbyt o 1,3 procenta na rekordních 10,97 milionu vozů. Koncern oznámil, že se mu dařilo zejména v Evropě a Jižní Americe. Součástí skupiny je i mladoboleslavská automobilka Škoda Auto, které ale loni dodala meziročně méně aut.
Koncern Volkswagen zvýšil odbyt na rekordních 10,97 milionu aut, Škoda ale měla horší čísla
Celoroční výsledek skupiny naznačuje, že Volkswagen by si mohl udržet pozici největší světové automobilky. Z hlediska celkového objemu prodeje by se jí stal už šestým rokem za sebou.
V roce 2018 dodal Volkswagen na trh 10,83 milionu aut, konkurenční alianci Renault-Nissan-Mitsubishi a největší japonskou automobilku Toyota se mu ale podařilo překonat jen díky započtení nákladních aut.
Francouzsko-japonská aliance výsledky za loňský rok ještě neoznámila. Toyota, která se v roce 2018 umístila na druhém místě, loni v prosinci odhadovala, že její odbyt za rok 2019 dosáhne 10,72 milionu aut, takže by ji Volkswagen nechal za sebou.
VW hlásí dobré prodeje v Německu, USA či Brazílii
Volkswagen byl schopen zvýšit prodej navzdory poklesu globálního automobilového trhu. Proti konkurenci tak zvýšil svůj tržní podíl. Prodej podpořily dobré výsledky na domácím trhu, tedy v Německu, kde odbyt vzrostl o 6,2 procenta, dále ve Spojených státech (růst o 2,5 procenta) a v Brazílii.
Pokles koncern zaznamenal v oblasti Asie a Tichomoří a v Severní Americe – to kvůli Kanadě. Růst se ale Volkswagenu i nadále dařilo na nejdůležitějším trhu, tedy v Číně. Přidal tam 0,6 procenta a zvýšil i podíl na trhu.
Výrazně vyšší růst než celá skupina měly některé dceřiné společnosti koncernu. Automobilka Porsche zvýšila odbyt o 9,6 procenta a Seat o 10,9 procenta, mírný růst zaznamenal i výrobce luxusních vozů Audi. Naopak pokles odbytu o 0,9 procenta nahlásila Škoda, o 1,6 procenta slabší prodej měla i divize lehkých užitkových vozidel.