Dostavba dvou mostů na hlavním silničním tahu mezi Karlovými Vary a Plzní se prodraží o šestnáct milionů korun. Práce se tam zastavily loni v létě kvůli tomu, že zkrachovala původní stavební firma. Jeden most teď půjde k zemi, druhý silničáři opraví. Obě místa musejí řidiči dlouhodobě objíždět. Jedná se přitom o jednu ze čtyř nejvytíženějších silnic první třídy v Karlovarském kraji.
Oprava mostů u Kfel se prodraží. Jeden z nich se bude muset totiž postavit znovu
Silnicí, která spojuje Karlovy Vary s Plzní, denně projede až pět tisíc aut. Loni v dubnu tam začala u Kfel rekonstrukce dvou mostů nad řekou Teplá. Práce měly být hotové na podzim. Firma Raeder a Falge, která vyhrála výběrové řízení, se však dostala do finančních problémů. Loni v srpnu stavbu opustila ze dne na den.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) přitom uvedlo, že zmíněná firma dělala i jiné zakázky, silnice vždy dokončila a řádně předala. „Vzhledem k tomu, že vše proběhlo podle zákona a (firma) splnila naše podmínky, tak jsme jí samozřejmě dali smlouvu, no a takhle to dopadlo,“ řekl už dříve mluvčí ŘSD Jan Rýdl.
Společnost je nyní v úpadku. Momentálně se jmenuje RAF STAVBY, věřitelům dluží až 791 milionů korun. Firma uvádí, že se dostala do potíží kvůli covidu a celkově turbulentní ekonomické situaci v Česku.
Jeden z mostů musí k zemi
Oba opuštěné mosty silničáři před zimou zakonzervovali. Nyní vybrali novou firmu, která je opraví. Stavět by se mělo začít už v květnu. Jeden z mostů však bude muset být zdemolován, jeho technický stav se totiž výrazně zhoršil.
„Došlo tam k zatékání do nosných konstrukcí a tak dále, takže z toho všeho vzešel požadavek na jeho úplné zbourání a vystavění nového,“ popsal oblastní ředitel ŘSD Karlovy Vary Lukáš Hnízdil.
Jenže demolice mostu a výstavba nového budou samozřejmě znamenat i vyšší náklady. Práce, které by měly skončit letos na podzim, budou oproti původní částce 53 milionů korun bez DPH vyšší o šestnáct milionů.