Před rokem chtěl Prahu „nakopnout“, teď Petr Stuchlík odchází z politiky i z ANO

Zastupitel hlavního města a někdejší kandidát hnutí ANO na primátora Petr Stuchlík končí v politice. Příští týden chce rezignovat na mandát v zastupitelstvu a odchází i z ANO, do něhož vstoupil letos v lednu. Informoval o tom deník MF Dnes i sám Stuchlík na své facebookové stránce. Šéf ANO Andrej Babiš uvedl, že rozhodnutí rozumí.

„Odcházím. Z politiky. Z hnutí ANO. Z pražského zastupitelstva. Proč? Byla to mimořádná roční zkušenost. Ale stále hůř jsem se smiřoval s tím, že v politice na rozdíl od byznysu nemůžu věci rychle měnit a posouvat k lepšímu. Nešlo to,“ napsal Stuchlík.

„Já mu rozumím. Pro lidi z byznysu, kteří přicházejí z úplně jiného světa, než je svět politiky plný podrazů a nedodržení slov, to je těžké. Chci mu poděkovat za jeho angažmá a podporu,“ reagoval předseda ANO Andrej Babiš. 

Stuchlíka dosadil na post lídra kandidátky pro loňské komunální volby právě on. Nyní to však popírá. „Bylo to rozhodnutí nějakého týmu nějakých lidí, kteří jsou kolem mě. Na rozdíl od (bývalé pražské primátorky) Krnáčové, což bylo moje rozhodnutí,“ řekl Babiš.

Předvolební billboard ANO s předsedou Andrejem Babišem a kandidátem na primátora Petrem Stuchlíkem
Zdroj: Vít Šimánek/ČTK

Členové pražské buňky ANO si původné v referendu zvolili jako svého lídra Patrika Nachera, po zásahu z vedení ANO se ocitl na kandidátce až Stuchlíkem. Tehdy ještě nestraník Stuchlík na kampaň ANO daroval tři miliony korun, což je nejvyšší možná částka, jakou může podle zákona jednotlivec dát.

Nakopnutí Prahy a byty na mostě u voličů nezabraly

Stuchlík v kampani sliboval, že „Prahu fakt nakopne“ a „udělá ji bohatší“. Spolu s architektem Jaromírem Pizingerem přišel také s neobvyklým nápadem, jak obnovit chátrající Libeňský most – udělat z něj most obytný. Na dopravní tepně měl podle nich vyrůst park a dům s byty pro učitele nebo zdravotní sestry, v horních patrech pak měly být byty luxusní. Architekti, urbanisté i pražští politici nápad označili za nesmyslný.

Vize nové podoby Libeňského mostu od architekta Jaromíra Pizingera, kterou představil Petr Stuchlík
Zdroj: novylibenak.cz

V komunálních volbách ANO skončilo až na pátém místě, když získalo 15,4 procenta hlasů, o sedm procentních bodů méně než v předchozích volbách. V počtu hlasů přeskočili Stuchlíka dvojka kandidátky Patrik Nacher i trojka Ivan Pilný. ANO skončilo spolu s ODS v opozici a Stuchlík se stal řadovým zastupitelem.

I když Babiš nad výsledkem voleb v metropoli vyjádřil nelibost, Stuchlík se rozhodl do ANO vstoupit a ucházet se o místo v jeho předsednictvu. Chtěl se také stát šéfem pražské buňky ANO, jejíž fungování kritizoval. Nakonec se však rozhodl jinak a tento pátek Andreje Babiše informoval, že v politice po necelém roce končí a vrací se k podnikání.

Kariéra spojená s financemi

Nyní dvaačtyřicetiletý Petr Stuchlík absolvoval Fakultu managementu na Vysoké škole ekonomické v Praze, studoval marketing na Erasmově univerzitě v Rotterdamu a na Harvard Business School v USA. I když ho Babiš zpočátku prezentoval jako absolventa Harvardu, vzápětí se ukázalo, že Stuchlík ve skutečnosti absolvoval pouze několikatýdenní kurz pro majitele firem. Stuchlíkovým dlouholetým partnerem je David Šimoník, nyní mluvčí společnosti Kapsch.

V roce 2000 spoluzaložil finanční a poradenskou společnost Fincentrum. Následující rok prodal webovou stránku firmy skupině Mafra, kde v letech 2002 až 2006 vedl obchodní oddělení elektronických médií. V roce 2014 koupil rozhlasové stanice Expres FM a Classic FM (nyní Classic Praha), v červnu 2017 získal dvě třetiny Seznam.cz.

Loni v září Fincentrum koupila švýcarská skupina Swiss Life a Stuchlík v ní skončil. Prodal také svůj podíl ve firmě Fair Credit, která poskytuje krátkodobé půjčky s velmi vysokým úrokem. Letos v květnu Lidové noviny a server iHNed.cz uvedly, že Stuchlík koupil 65procentní podíl v investičním fondu Quant, který založili ekonom Pavel Kohout, člen bankovní rady ČNB Aleš Michl a společnost Amista. Podle Stuchlíka byla cena transakce „v nižších desítkách milionů korun“.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
včeraAktualizovánopřed 13 hhodinami

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
včeraAktualizovánopřed 16 hhodinami

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
před 16 hhodinami

Soud zrušil Praze pokutu za loterijní vyhlášku, vše se bude znovu posuzovat

Krajský soud v Brně zrušil pokutu 2,679 milionu korun, kterou v roce 2022 vyměřil Praze Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) a o rok později ji potvrdil předseda úřadu Petr Mlsna. V pátek o tom informovala mluvčí soudu Klára Belkovová. Soud zrušil rozhodnutí první i druhé instance a věc vrátil úřadu k novému posouzení.
před 16 hhodinami

Za letní blackout mohl souběh nesouvisejících událostí, uvedl ČEPS

Společnost ČEPS oznámila, že masivní výpadek elektřiny v Česku z letošního 4. července způsobil unikátní souběh dvou nesouvisejících událostí. Jednou byl mimo jiné pád fázového kabelu na vedení V411 kvůli chybné montáži, další pak náhlý pokles výkonu elektráren a výpadek zdrojů v severozápadních Čechách. Výpadek v létě postihl velkou část tuzemska – bez elektřiny se dočasně ocitla část Prahy a čtyři další kraje.
včeraAktualizovánopřed 16 hhodinami

Těžbě lithia na Cínovci nestojí nic v cestě, uvádí studie

Těžbě lithia na Cínovci v Krušných horách a zpracovatelskému závodu v Prunéřově na Chomutovsku nebrání žádné technologické překážky, ukázala studie proveditelnosti. Informoval o tom mluvčí Skupiny ČEZ Roman Gazdík. O realizaci rozhodnou akcionáři Geometu, kterými jsou Severočeské doly a australská EMH. Celková investice je odhadována na více než 42 miliard korun, což by ji řadilo mezi tři největší investice do tuzemského průmyslu v posledních letech.
před 18 hhodinami

V Liberci končí po deseti měsících omezení na průtahu městem

V Liberci po deseti měsících skončí večer omezení na průtahu, který je nejvytíženější silnicí ve stotisícovém městě. Na silnici I/35 se opravovaly zhruba za čtvrt miliardy korun bez daně dva mosty a Liberecký tunel mezi nimi. Tento úsek byl 1,8 kilometru dlouhý. Doprava byla kvůli opravě od poloviny února svedena vždy na jednu stranu průtahu s dvěma jízdními pruhy. Stejné omezení bude na průtahu i příští rok. V plánu je oprava mostů na vjezdu do Liberce.
před 19 hhodinami

Otevírá se nový úsek D55 u Olomouce, má ulevit souběžné silnici

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek zprovoznilo novou osmikilometrovou část dálnice D55 mezi Olomoucí a Kokory na Přerovsku. Úsek má snížit počet automobilů na souběžné silnici první třídy, která vede přes Krčmaň. Obcí na frekventované trase z Olomouce do Přerova dosud denně projížděly tisíce vozidel. Na chystanou další část D55 mezi obcí Kokory a Přerovem získalo ŘSD nedávno stavební povolení. Tento úsek by měl být dokončený v roce 2029.
před 19 hhodinami
Načítání...