Ve Zlíně po necelých dvou letech oficiálně skončila stavba silničního napojení průmyslové zóny na východním okraji města a místní části Příluky. Šlo o největší dopravní stavbu města za poslední dekády. Její součástí bylo i vybudování záchytného parkoviště pro 136 aut, řekl náměstek primátora Michal Čížek (ANO). Náklady podle něj činily přibližně 250 milionů korun. Stavba byla spolufinancována z dotací ze Státního fondu dopravní infrastruktury a Integrovaného regionálního operačního programu.
Ve Zlíně se po dvou letech otevřelo silniční napojení na průmyslovou zónu v Přílukách
Silnici I/49, tedy hlavní tah mezi Zlínem a Vizovicemi na Zlínsku, spojil s průmyslovou zónou most, který vede nad řekou Dřevnicí a železniční tratí. Ústí v nové okružní křižovatce, poblíž které řidičům nově slouží i záchytné parkoviště.
Původní most do průmyslové zóny a části města Příluky stavbaři zbourali. Nahradila jej lávka pro pěší a cyklisty, díky níž jsou nyní propojené páteřní cyklotrasy.
Stavba byla pro město podle primátora Jiřího Korce (ANO) důležitá. „Do průmyslové zóny vedl jeden stařičký most. Dostávali jsme informace od zástupců ze zóny, že opravdu mají obavu o to, že jejich kamiony nebudou už moci jezdit přes tento most. Báli se omezení svého podnikání a vůbec celé dopravy do tohoto průmyslového areálu,“ řekl.
Dál od zástavby
Nové silniční napojení je posunuté na okraj průmyslové zóny, dále od zástavby v místní části Příluky. Na silnici I/49 slouží řidičům odbočovací pruh, který vybudovalo a financovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Nový most směrem k průmyslové zóně byl stavbou města Zlína.
Železobetonová konstrukce je podle hlavního stavbyvedoucího Tomáše Míška dlouhá 150 metrů. „Je dimenzovaná na to, aby vydržela sto let. Kdybychom to zatížili kompletně naplněnými kamiony, tak most musí pořád vydržet,“ sdělil.
Město investovalo i do vzniku parkoviště typu P+R, tedy „zaparkuj a jeď“, s kapacitou 136 míst. Sloužit má jako přestupný bod na veřejnou dopravu pro cestování dále do centra města.
„V blízkosti je železniční zastávka,“ řekl Čížek. Připravuje se podle něj také linka městské hromadné dopravy, která by od parkoviště zajížděla ke Krajské nemocnici T. Bati.
Další záchytná parkoviště magistrát do budoucna zvažuje například na příjezdu do Zlína ve směru od Otrokovic a Fryštáku na Zlínsku nebo od Uherského Hradiště.