Stavbaři napojují budoucí obchvat Nové Paky na novou okružní křižovatku. Kvůli tomu je na silnici 1. třídy kyvadlový provoz. Na hlavním tahu z Prahy do Krkonoš tak na řidiče čeká zdržení. Obchvat za víc než miliardu odvede dopravu z okolních měst a obcí příští léto.
Na hlavní spojnici z Prahy do Krkonoš se řidiči zdrží kvůli napojování obchvatu
Od večera do rána řídí dopravu semafory, přes den pracovníci stavby. Kolona aut ve směru od Nové Paky i od Vrchlabí se u nich vytvoří během pár sekund. Důvodem omezení je víceramenná okružní křižovatka, kterou stavbaři ukončí severní stranu obchvatu Nové Paky. V jejím profilu teď pokládají vrstvy štěrku.
U Vidochova se obchvat Nové Paky napojí na stávající průtah městem, silnici I/16. Stavbaři zabrali polovinu komunikace, veškerá doprava jezdí kyvadlově zbývajícím jízdním pruhem. „Obchvat, který přiběhne jako jedno rameno z okružní křižovatky, bude pokračovat dál na sever ke Krkonoším,“ popsal ředitel úseku silniční infrastruktury Porr Vladimír Řípa.
Auta čekající v koloně zatím projíždějí středem Nové Paky. „Myslím, že větší fronta je z města ven a tvoří ji především kamiony, které pendlují mezi Vrchlabím a Boleslaví,“ poznamenal místostarosta Nové Paky Miloš Kříž (ODS).
Městem denně projede osmnáct tisíc aut, v páteční a nedělní špičce až pětadvacet tisíc. Pro místní není snadné vjet z vedlejší silnice na hlavní.
Než se ale řidiči po víc než osmikilometrovém obchvatu projedou, čeká je příští jaro omezení na jeho jižní straně. „Totéž, co se děje teď v prostoru Vidochova, se bude muset odehrát i v prostoru Kumburského Újezdu, protože práce bez této částečné uzavírky nejsou technologicky možné,“ popsal Řípa. Obchvat Nové Paky bude zprovozněn v červenci příštího roku.