TÉMA

Silnice 1. třídy

NKÚ: Stát opravuje silnice i neúčelně, stav třetiny z nich byl nevyhovující

Stát dal v letech 2018 až 2023 na opravy a údržbu silnic první třídy 62,5 miliardy korun, přesto byla téměř třetina z nich v nevyhovujícím a havarijním stavu, uvedl Nejvyšší kontrolní úřad (NKÚ). Zjistil i neúčelné vynakládání peněz na opravy. Třeba výtluk v Bílině na Teplicku nechalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) před trvalou opravou sedmkrát vyplnit provizorně. ŘSD tvrzení kontrolorů odmítá s tím, že opravovat krátce před koncem životnosti je hospodárné. Stejně tak i ministerstvo dopravy odmítlo výtky NKÚ vůči postupu vytváření evidence silnic.
25. 11. 2024Aktualizováno25. 11. 2024|

Na hlavní spojnici z Prahy do Krkonoš se řidiči zdrží kvůli napojování obchvatu

Stavbaři napojují budoucí obchvat Nové Paky na novou okružní křižovatku. Kvůli tomu je na silnici 1. třídy kyvadlový provoz. Na hlavním tahu z Prahy do Krkonoš tak na řidiče čeká zdržení. Obchvat za víc než miliardu odvede dopravu z okolních měst a obcí příští léto.
5. 8. 2024|

Plzeňský kraj tlačí na zpoplatnění dalších silnic. Nechce, aby se kamiony vyhýbaly mýtu

Plzeňský kraj spolu s několika obcemi usiluje o zavedení mýta na dalších silnicích. Chtějí tím udržet mezinárodní kamionovou dopravu na dálnicích. Řidiči nákladních aut si podle vedení kraje často zkracují cestu po silnicích první třídy a zároveň se vyhýbají zpoplatněným úsekům. Prioritou kraje i starostů je zavedení mýta mezi Klatovy a Domažlicemi.
10. 1. 2024|

Modernizace D1 skončí příští rok. Ani potom ji ale opravy neminou

V příštím roce plánuje stát otevřít 46,5 kilometru nových dálnic a přes 23 kilometrů silnic první třídy. Za rok by také měla skončit modernizace dálnice D1. Počet kilometrů nových dálnic by tak v příštím roce měl být oproti letošku zhruba dvojnásobný.
24. 11. 2020|

Z Brna do Svitav kolem přehrady. Jihomoravští zastupitelé chtějí vést silnici 43 po trase Hitlerovy dálnice

Jihomoravští zastupitelé schválili návrh aktualizace zásad územního rozvoje. Vytyčuje trasy silnic, které dosud byly jen v územních rezervách, především budoucí silnice 43. Má vést přes Brno a v nejbližším okolí Brněnské přehrady ve stopě před desetiletími plánované takzvané Hitlerovy dálnice. Na 13. května plánuje kraj veřejné projednání a v září mají zastupitelé aktualizaci definitivně schvalovat. Proti byli pouze Zelení, šest zastupitelů různých stran se zdrželo.
27. 2. 2020|
Doporučujeme

Proč to šlo a proč to nejde? Nejvíc kilometrů dálnic vzniklo v 70. a nultých letech, jinak se v Česku paběrkovalo

Dálnice se u nás v různých dekádách stavěly i nestavěly, stavěly více či méně, někdy vůbec a nakonec se všichni vymlouvali na všechny, když vysvětlovali, proč se slibuje, že se bude stavět a nestavělo se. Cimrmanovské střídání fáze očekávání s fází zklamání je u výstavby dálnic v Československu a Česku příznačné a revoluce na něm vlastně nic nezměnila. I když důvody, proč to nejde, byly za socialismu a za kapitalismu trochu jiné.
25. 11. 2019Aktualizováno30. 11. 2019|

Problémy spojené s rozšířením mýta bude řešit pracovní skupina

Na vytvoření společné pracovní skupiny, která bude řešit rizika spojená s rozšířením mýta na silnice první třídy, se v úterý dohodl se zástupci krajů a obcí ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO). Zavedení nulové sazby na některé úseky, které krajům slíbil bývalý ministr Dan Ťok, by podle Kremlíka mohlo ohrozit spuštění nového mýtného systému. Skupina bude řešit i případné kompenzace pro kraje.
18. 6. 2019Aktualizováno18. 6. 2019|
Načítání...