Dvorský most v Karlových Varech slouží od pondělí opět dopravě. Spojení mezi dvěma břehy Ohře bylo přerušené devět měsíců. Za tu dobu byl stržen starý, už nevyhovující most a na jeho místě je nyní zcela nový. Město za stavbu, která se prováděla metodou takzvaného žlutého FIDIC, kdy zhotovitel dodá vše, od projektu až po stavbu, zaplatilo zhruba 150 milionů korun.
Karlovy Vary propojuje nový Dvorský most. Původní byl v havarijním stavu
Zhotovitel, firma Eurovia, stavbu dokončil s předstihem zhruba jednoho měsíce. „Když jsme přicházeli před třemi lety na radnici, tak jsem chtěla propojit obě části města, aby lidé z obytné části ocenili to, co je ve správní a lázeňské části města. Netušila jsem, že propojování bude i technické a že stav mostů ve městě je takový, že se musíme pustit ne do opravy jednoho, ale téměř všech mostů,“ uvedla primátorka Andrea Pfeffer Ferklová (ANO).
Podle náměstka primátorky Petra Bursíka (ODS) bylo právě využití metody žlutého FIDIC důvodem, proč se celá příprava a stavba mostu výrazně zkrátila. Město by tak v tomto systému zadávání zakázek chtělo pokračovat.
Na most zamíří doprava, v okolí se ale ještě bude pracovat
Most bude nyní uveden do předběžného užívání a bude průjezdný pro vozidla a průchozí pro chodce. Neznamená to, že je stavba dokončena, bude pokračovat úpravami okolí a například i navrácením cyklostezky Ohře, která pod mostem vedla, do její původní trasy.
Stavbě předcházela demolice původního mostu, který byl v havarijním stavu. Oproti staré lávce je nová konstrukce z ocelových nosníků, takže vydrží déle. Původní byla betonová. Dvorský most je dopravně důležitý a jeho uzavírka ve špičkách komplikovala dopravu v navazujících částech města. Navíc vede k velkému nákupnímu centru Varyáda.
V Karlových Varech jde už o druhý most, který byl cestou žlutého FIDIC postaven. Stejně postupovalo Ředitelství silnic a dálnic i u stavby nedalekého Doubského mostu.