Hlavní město si nechá od dopravního podniku (DPP) vypracovat projekt na výstavbu tramvajové trati z Dvorců přes Budějovickou do ulice U Plynárny v Michli, kde by se napojila na současnou trať. Projekt vyjde na 50 milionů korun a náklady na výstavbu trati jsou předběžně odhadovány na 1,7 miliardy korun. Vyplývá to z dokumentu, který schválili pražští radní. Kdy se přesně začne stavět, není jasné, stejně tak konečná cena bude záviset na podobě projektu a na výběru dodavatele.
Praha nechá udělat projekt tramvajové trati z Dvorců přes Budějovickou do Michle
Tramvajová trať nabídne podle dokumentu nová dopravní spojení, která umožní nejen redukci autobusové dopravy v trase nové trati, ale také reorganizaci provozu v širším okolí. Uleví údajně rovněž vytížené autobusové lince 118 mezi Budějovickou a Smíchovským nádražím. Počet cestujících na této lince se podle materiálu po dostavbě Dvoreckého mostu ještě zvýší, neboť autobus nepojede přes Barrandovský most, a doba jízdy se tak zkrátí.
Koleje mají vést od zastávky Dvorce Jeremenkovou ulicí ke křižovatce s Olbrachtovou, kde by mělo být možné přestoupit na budované metro D. Odtud by trať vedla na Budějovickou s přestupem na metro C a dále Vyskočilovou okolo Brumlovky do Pekárenské ulice. Poté má zamířit po okraji odstavného nádraží do ulice U Plynárny. Délka trati je plánována na 4,8 kilometru a mělo by na ní vzniknut deset zastávek. Podle náměstka primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) by stavba mohla začít, pokud se nevyskytnou problémy, v roce 2029 a být hotova v roce 2031.
Další trať do Bohnic
Město také nechá udělat projekt trati z Podbaby přes Troju do Bohnic, jejíž součástí by byl nový most a tunel. Náklady v tomto případě jsou odhadnuty na 6,5 miliardy korun. Trať má vést z Prahy 6 do Troje po novém mostě vybudovaném přes Vltavu ve špičce Císařského ostrova. Následně by vozy jely tunelem nahoru do Bohnic. Stavba by mohla začít v roce 2030 a trvala by zřejmě čtyři roky.
Vytvoření projektu podle Hřiba nijak nekoliduje s plánovanou výstavbou lanovky, která je nyní v procesu EIA, který posuzuje vliv stavby na životní prostředí. „Preferovaná je rozhodně varianta tramvaje,“ dodal.
DPP letos v květnu zprovoznil zcela novou tramvajovou trať z Modřan do Libuše. V současné době také vzniká prodloužení z Holyně do Slivence a rovněž z Divoké Šárky na Dědinu na Praze 6.