V Přerově se v pondělí otevřela jedna z nejfrekventovanějších silnic ve městě - ulice Polní. Řidiči jí nemohli projet od poloviny března kvůli stavbě mimoúrovňového křížení s železniční tratí. Po necelých pěti měsících se tak mohli vrátit na páteřní komunikaci, zatím ale jenom ve směru ze Zlína na Olomouc. Pro kamiony platí zákaz vjezdu i nadále.
Frekventovaná Polní ulice v Přerově je znovu otevřena, zatím se jezdí jenom od Zlína na Olomouc
Od pondělí je ulice otevřena od mostu Legií směrem na Olomouc pro auta do tří a půl tuny. Podle vedení přerovského magistrátu vznikla jejím otevřením přirozená objízdná trasa za částečně uzavřenou silnici v Palackého ulici.
Tah, po kterém denně projede až patnáct tisíc aut, se uzavřel 11. března kvůli stavbě mimoúrovňového křížení se železnicí a rozšíření komunikace na čtyři pruhy. Stavba je součástí vnitřního průtahu městem za 358 milionů korun, který má být hotový v roce 2021.
Investice sníží dopravní zátěž podjezdu pod železniční tratí díky výstavbě dvoupruhové estakády. Plně funkční čtyřproudá Polní ulice by měla být podle mluvčí radnice Lenky Chalupové otevřena ve stejném roce.
Kamiony mají zatím stopku
I když se už podařilo otevřít alespoň směr ze Zlína na Olomouc, kamiony mají zatím stále smůlu. Výjimku mají jenom nákladní vozidla společností, které v Přerově sídlí, nebo zásobují město a jeho okolí.
Řidiči kamionů navíc teď mohou jezdit přes Dluhonské mosty jenom ve směru od Olomouce. „Nedodržovali dopravní značení, sjeli z těchto mostů k železničnímu přejezdu a tam pak docházelo ke kolizním situacím,“ dodal Navrátil.
Uzavření páteřního tahu způsobilo v Přerově velké dopravní komplikace, podepsaly se na tom i další uzavírky ve městě. Na čtvrt roku jsou uzavřeny ulice Brabansko a Za Mlýnem v blízkosti Tyršova mostu u sokolovny kvůli rekonstrukci kanalizace. Kvůli uzavírkám je zatížená ulice Velká Dlážka, kde se často tvoří dlouhé kolony.