Nepříjemný zážitek si z dovolené na ostrově Tenerife odvezl manželský pár z Liberce. Stěžuje si na špínu, nepořádek i nekvalitní jídlo a u cestovní kanceláře Čedok se dožaduje náhrady. Manželé částečně uspěli, ale až ve chvíli, kdy se do případu vložila Česká televize. Nespokojení klienti se vždy mohou obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) nebo i na soud.
Dovolená na Tenerife se změnila v noční můru. Manžele z Liberce nakonec stála dvojnásobek
Luděk Michalovič si s manželkou pro jarní dovolenou vybral tříhvězdičkový apartmánový komplex. Za jedenáctidenní pobyt all inclusive zaplatil 56 tisíc korun. Jenže resort, zejména jejich pokoj, byl podle něj velice zanedbaný.
Situaci na místě řešil s delegátem, požadoval přestěhování do jiného hotelu, který si nakonec manželé sehnali sami. Za zbývajících devět dnů pobytu zaplatili dalších 58 tisíc korun.
Rodina se rozhodla, že dovolenou bude reklamovat u cestovní kanceláře Čedok, ta to však dvakrát zamítla. „Že hotel je pro nenáročné klienty a vybavení je tedy zastaralé. To přece nemění nic na tom, že tam může být čisto,“ říká klient.
„Prostřednictvím delegáta jsme klientovi přímo na místě nabídli přestěhování do jiného pokoje, které odmítl. Jiné naše hotely byly v tomto vytíženém termínu bohužel obsazené, zároveň na tento hotel byla letos z 350 klientů jen tato jedna reklamace na ubytování,“ říká tisková mluvčí Čedoku Kateřina Pavlíková.
Sleva na další zájezd
Zapravdu dal Luďku Michalovičovi i advokát Michal Tandler. „Rozhodně to neodpovídá standardu tříhvězdičkového hotelu. Spojení 'pro méně náročné klienty' nemůže nikdy znamenat, že jsou zanedbané zásadní hygienické podmínky,“ konstatoval.
CK Čedok ale argumentuje tím, že se jedná o velice oblíbený a Čechy vyhledávaný hotel. „Daný pokoj možná nesplňoval všechny věci, které měl. My jsme se na ten případ podívali ještě jednou, a proto danému klientovi nabídneme nějakou kompenzaci,“ dodala mluvčí cestovní kanceláře Pavlíková. „Nabídli nám slevu 15 594 korun na další zájezd, ale s tím nesouhlasím,“ reagoval Michalovič.
V takovém případě může klient podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu k České obchodní inspekci (ČOI). „Pokud ke smírnému řešení nedojde, lze se obrátit na soud a reklamaci řešit občansko-právním sporem,“ upřesnil mluvčí ČOI František Kotrba. Při výběru pobytu je vždy důležité zohlednit recenze klientů.