TÉMA

Reklamace

Cestující v Hradci překvapily částky stržené za jízdu hromadnou dopravou

Cestující městskou hromadnou dopravou v Hradci Králové, kteří platili bankovní kartou, reklamují účtování jízdného. Některým z nich banka z účtů jednorázově odečetla i tři sta korun, přestože podle daňového dokladu ve skutečnosti projeli jen třetinu. Podobné problémy se objevily i v jiných městech.
20. 5. 2024|

Elektronické účtenky místo papírových. Ty by v budoucnu mohly být jen na vyžádání

Papírové účtenky jsou na ústupu. Ministerstvo průmyslu navrhuje uzákonit ty elektronické a digitální. Coby alternativu je už mnozí obchodníci nabízejí, včetně možnosti odejít bez dokladu třeba v případě nákupu potravin. V budoucnu by mohla být tištěná účtenka jen na vyžádání. Ministerský materiál je teď v připomínkovém řízení, které končí 20. května.
18. 5. 2024|

Na některých silnicích v Olomouckém kraji jsou po opravách nedostatky, úřad chystá reklamace

Odborníci zjistili nedostatky na pěti opravených silnicích v Olomouckém kraji. Jejich technický stav nechal prověřit krajský úřad v souvislosti s kauzou nezákonného ovlivňování veřejných zakázek na dopravní stavby v regionu. Na silnicích například chybí některé konstrukční vrstvy. V jednom případě bude kraj po stavební firmě požadovat slevu z provedené zakázky, u dalších chystá reklamace i s požadavkem na důkladnou opravu včetně pokládky nové vozovky, a to na účet stavebních firem, sdělil hejtman Josef Suchánek (STAN).
30. 4. 2024|

Sedm měsíců od otevření se na královéhradeckém stadionu mění část trávníku. Fotbalisté věří, že nový vydrží déle

Na novém fotbalovém stadionu v Hradci Králové začala výměna vyhřívaného trávníku. Ačkoli se nová sportovní aréna za tři čtvrtě miliardy korun otevřela teprve před sedmi měsíci, je trávník již v nevhodném stavu. Od nového si městský fotbalový klub slibuje, že bude kvalitnější a odolnější. Není ale zřejmé, kdo výměnu hradí. Město i fotbalisté hovoří o reklamaci, nicméně z radnice zní, že trávník reklamuje klub, a klub tvrdí, že je to reklamace prostřednictvím města.
1. 3. 2024|

Hrad řeší reklamaci zakázky na stovky oken z doby Mynáře, píší Seznam Zprávy

Pražský hrad reklamuje stomilionovou zakázku na opravu jižního křídla, značná část ze stovek oken, která měla být opravena, vykazuje závady. Práce skončily v roce 2021, Správa Pražského hradu podléhající tehdejšímu vedoucímu Kanceláře prezidenta republiky Vratislavu Mynářovi hotové dílo převzala, píší Seznam Zprávy. Práce provádělo sdružení firem Pracom a Akant Art, které se podle jednatele Pracomu Jana Munzara nyní s reklamací seznamují.
29. 2. 2024|

Přibývá sporů mezi zákazníky a dodavateli energií, hlavně kvůli vyúčtování

Během období vyšších cen plynu a elektřiny výrazně narostl počet sporů mezi dodavateli energií a jejich zákazníky. Dokládají to i čerstvě sečtená čísla za loňský rok, kdy Energetický regulační úřad řešil přes šest set pří. Týkaly se hlavně vyúčtování.
29. 1. 2024|

Přibývá rizikových e-shopů, varuje ČOI. Nové vznikají prakticky denně

Prodejců s nekalými praktikami na internetu přibývá. Varuje před tím Česká obchodní inspekce (ČOI), podle níž jde tento trend pozorovat prakticky denně. Odborníci upozorňují na to, že je při nákupech důležitá obezřetnost, zvláště pak v předvánočním období. Informace o konkrétních podezřelých e-shopech najdou zákazníci u organizací zaměřených na ochranu spotřebitelů.
10. 12. 2023|

České zákazníky překvapují internetová tržiště. Stížností podle ČOI přibývá

Přibývá zákaznických stížností na internetový prodej. Letos už jich Česká obchodní inspekce (ČOI) eviduje čtyři tisíce, stejně jako za celý loňský rok. Novinkou jsou v tomto ohledu takzvaná internetová tržiště. Lidé občas nevědí, jak se liší od klasických e-shopů. Překvapí je pak, že zboží přijde z ciziny nebo chybí některé dokumenty.
23. 10. 2023|

Tisíce nedoručených balíků. Zásilkovna tvrdí, že kvůli sporu s externím dodavatelem nemá přístup do depa v Liberci

V libereckém přepravním depu Zásilkovny uvázlo několik tisíc balíků. Důvodem je podle společnosti spor s externím provozovatelem depa. Ten podle Zásilkovny znemožnil přístup do skladu s balíky potom, co s ním na konci srpna ukončila spolupráci. Společnost klientům za nedoručené balíky slibuje refundaci. Aktuálně odeslané zásilky putují místo do Liberce do nového depa v Benátkách nad Jizerou.
6. 9. 2023|

Karlovy Vary chtějí na deštěm poškozenou ulici uplatnit reklamaci. S památkáři se dohadují, kdo za to může

V Karlových Varech pokračují opravy po silné bouřce, která poškodila zejména nedávno rekonstruovanou Moravskou ulici. Déšť vyplavil dlažbu a poškodil podloží. Město chce uplatnit reklamaci od firmy, která před třemi lety ulici za více než čtyřicet milionů korun rekonstruovala.
21. 8. 2023|

Inspektoři řeší první stížnosti na zájezdy. Všechno dokumentujte, radí odborníci

Česká obchodní inspekce (ČOI) řeší první podněty, které se týkají reklamace zájezdů. Klienti bývají nespokojeni například se stravováním, někdy jim ale chybějí i slibované animační programy. Vůbec nejčastěji si však stěžují na problémy s ubytováním. Vadí jim výměna hotelu, špatná poloha nebo probíhající rekonstrukce. Loni ČOI řešila na čtyřicet takových podnětů.
23. 7. 2023|

ŘSD kontroluje modernizované části D1, končí lhůta pro reklamace. U Ostrovačic budou nutné opravy

Blíží se konec záruční lhůty některých modernizovaných úseků dálnice D1 a Ředitelství silnic a dálnic se zaměřilo na jejich stav. Mezi 178. a 182. kilometrem musí řidiči počítat s omezeními, protože silničáři několik závad našli. Šéf ŘSD i ministr dopravy však ujistili, že neohrožují bezpečnost a vesměs považují stav rekonstruované dálnice za dobrý.
14. 6. 2023|

Propadající se dlažba nebo reznoucí kování. Karlovy Vary reklamují opravu Mlýnské kolonády

Dva roky po rekonstrukci Mlýnské kolonády v Karlových Varech upozorňuje vedení města na závady a nedostatky. Opravy stály 120 milionů korun, většinu nákladů pokryly dotace. Radnice už naplánovala otevření teras kolonády. Tomu ale brání problémy s dlažbou, která se propadá. Lázeňské město proto odhalené chyby u firmy reklamuje.
29. 5. 2023|

Řidičům se uzavřela část nového obchvatu Frýdku-Místku. Ve vozovce jsou trhliny a díry

Ani ne po roce provozu uzavřelo kvůli vážným závadám Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) část obchvatu Frýdku-Místku. Jde o úsek D56 vedoucí od Ostravy, který se napojuje na D48. V povrchu vozovky vznikly trhliny a kaverny. Příčinou závad je podle ŘSD nedodržení kázně při technologii pokládky.
25. 5. 2023Aktualizováno25. 5. 2023, 14:40|

Uměle navyšované ceny před slevovými akcemi dostanou stopku

Konec umělého navyšování cen před slevovými akcemi slibuje novela zákona o ochraně spotřebitele. Platit začne v pátek. Mění i pravidla reklamací a omezit chce také falešné recenze na internetu.
4. 1. 2023|

Drahé Česko: Jak vrátit nebo reklamovat dárek

Pokud se zákazník chystá vrátit nevhodný vánoční dárek, pořad Drahé Česko přidává několik rad, jak v takovém případě postupovat. Jaká práva a povinnosti má zákazník a prodávající? Jaké specifické podmínky mohou při vrácení zboží vznikat? Na otázky ve studiu odpovídal vedoucí právního oddělení dTestu Petr Šmelhaus.
27. 12. 2022|

Spotřebitelská novela upravuje reklamace, nákup v e-shopech i informace u slev

Před nepoctivými praktikami obchodníků by měla zákazníky nově chránit novela zákona, kterou už podepsal prezident. Lidé by měli mít například lepší přehled o tom, jak velkou slevu prodejci skutečně nabízejí. Upravuje například i to, v jakém stavu lze vracet zboží z e-shopů.
29. 11. 2022|

Drahé Česko: Na co má spotřebitel nárok při nákupu i po něm

S první adventní nedělí se pro obchodníky rozbíhá nejrušnější období v roce, které vyvrcholí za čtyři týdny. Zároveň se ke svému závěru chýlila slevová akce Black Friday. Tento díl pořadu Drahé Česko se proto věnoval nákupům, slevám a reklamacím. O nekalých obchodních praktikách a na co si dát při nakupování pozor mluvili například právnička Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace Alena Máčová či Karolína Kropíková z advokátní kanceláře eLegal.
27. 11. 2022|

Na dovolené mohou nastat i nepříjemnosti. Cestovní kanceláře radí vše dokumentovat a řešit na místě

Čas letních dovolených se kloní k závěru a část turistů se nevrací jen s příjemnými zážitky; řeší nejrůznější reklamace za pobyty, které si objednali, a i když je podle cestovních kanceláří takových případů minimum, žádají, aby klienti případnou problematickou situaci začali řešit už na místě a všechno nenechávali až na dobu po návratu. Vhodné rovněž je, aby problémy dokumentovali.
20. 8. 2022|

Na zmodernizované D1 na Benešovsku popraskal povrch. Kvůli opravě čeká řidiče dvoutýdenní omezení

Povrch dálnice D1 je poblíž vodní nádrže Švihov mezi 65. a 66. kilometrem poškozený. Připustilo to Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), podle kterého nastaly problémy s kvalitou betonu na úseku dlouhém 130 metrů. Na dálnici bude asi dva týdny omezen provoz.
9. 9. 2021Aktualizováno9. 9. 2021, 14:02|

ŘSD chce prověřit stav vozovek. Letošní léto na dálnicích nebude tak velké „peklo“, tvrdí Mátl

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) se chce více zaměřit na stav vozovek. V souvislosti se sobotní nehodou na dálnici D35 u Olomouce to v Interview ČT24 řekl ředitel ŘSD Radek Mátl. Při popraskání vozovky u obce Přáslavice v sobotu havarovalo pět aut, deset lidí utrpělo zranění. Mátl uvedl, že se správce silnic zaměří na samotnou dálnici D35, kde je vozovka stará asi 24 let. Uvedl, že příliš mnoho povrchů dálnic v Česku takto starých není, nemělo by tak docházet k dalším problémům na jiných místech.
24. 6. 2021|
Události komentáře

Soudit se s dodavateli respirátorů má smysl, jen pokud je dobře napsaná smlouva, varuje rozhodce mezinárodních arbitráží

Advokát a rozhodce Martin Maisner pochybuje, zda skutečně dojde na žalobu vůči čínským firmám, které státu na jaře dodaly respirátory, které byly podle ministra zdravotnictví Adama Vojtěch (za ANO) nekvalitní. Podle Maisnera je otázka, zda by žaloba vůbec měla smysl, kdyby se ukázalo, že ve smlouvách není vyjasněno, podle jakého práva by se měly spory řešit, případně kdyby v nich bylo, že podle čínského. Martin Maisner byl hostem Událostí, komentářů.
28. 8. 2020|

Problémové reklamace pomáhá řešit inspekce, ročně se na ni obrátí na tři tisíce lidí

Už čtyři roky řeší případy neuznaných reklamací Česká obchodní inspekce a snaží se o mimosoudní vyřešení sporů mezi kupujícími a prodejci. Nabídku využily už tisíce lidí. A zhruba každý druhý spor se podařilo vyřešit.
27. 10. 2019|