TÉMA

Reklamace

V kladrubském klášteře se po opravě zvlnila dřevěná podlaha

Památkáři reklamují zvlněnou podlahu refektáře kladrubského kláštera na Stříbrsku. Nová podlaha v zimní jídelně mnichů vyšla asi na dva miliony korun. Celková rekonstrukce konventu, který se pro návštěvníky otevřel loni v dubnu, stála 165 milionů. Firma tvrdí, že ke zvlnění podlahy došlo kvůli zvýšené vlhkosti, znalecký posudek si však chce ještě prostudovat.
24. 8. 2024|

Na kufry čekají cestující na pražském letišti i několik hodin

Pražské Letiště Václava Havla má problémy s odbavováním zavazadel. Důvodem je podle mluvčí letiště Kláry Divíškové hustý prázdninový letový provoz. Prioritu podle ní dostal náklad zavazadel pro odlety, do cílových destinací letiště kufry posílá nejbližšími spoji. Tím se zpožďuje jejich výdej cestujícím, kteří přiletí do Prahy. Lidé mohou vyplnit reklamační formulář, díky kterému dostanou zavazadlo domů. Letiště také zřídilo dočasnou telefonní linku pro cestující, kterým nedorazilo.
2. 7. 2024Aktualizováno2. 7. 2024, 19:55|

Nová lávka v Pardubicích vyvolala nespokojenost, chystá se reklamace

Nedávno otevřená lávka přes železniční koridor v Pardubicích má vady a Správa železnic (SŽ) ji bude reklamovat. Uvedl to server iROZHLAS.cz. Provozovatel řeší také provoz tamních eskalátorů, které údajně nefungují, jak by měly. Lávka je nyní ve zkušebním provozu, přišla na 300 milionů korun.
16. 6. 2024|

Na D1 u Koberovic musí firma opravit prasklinu. Dva víkendy tam bude omezený provoz

Po dva nadcházející víkendy bude na osmdesátém kilometru dálnice D1 ve směru na Prahu částečně omezen provoz. Důvodem je záruční oprava vozovky. Ředitelství silnic a dálnic reklamovalo u zhotovitele prasklý povrch. Úsek páteřní dálnice prošel modernizací v letech 2017 a 2018.
7. 6. 2024|

Dovolená na Tenerife se změnila v noční můru. Manžele z Liberce nakonec stála dvojnásobek

Nepříjemný zážitek si z dovolené na ostrově Tenerife odvezl manželský pár z Liberce. Stěžuje si na špínu, nepořádek i nekvalitní jídlo a u cestovní kanceláře Čedok se dožaduje náhrady. Manželé částečně uspěli, ale až ve chvíli, kdy se do případu vložila Česká televize. Nespokojení klienti se vždy mohou obrátit na Českou obchodní inspekci (ČOI) nebo i na soud.
30. 5. 2024|

Cestující v Hradci překvapily částky stržené za jízdu hromadnou dopravou

Cestující městskou hromadnou dopravou v Hradci Králové, kteří platili bankovní kartou, reklamují účtování jízdného. Některým z nich banka z účtů jednorázově odečetla i tři sta korun, přestože podle daňového dokladu ve skutečnosti projeli jen třetinu. Podobné problémy se objevily i v jiných městech.
20. 5. 2024|

Elektronické účtenky místo papírových. Ty by v budoucnu mohly být jen na vyžádání

Papírové účtenky jsou na ústupu. Ministerstvo průmyslu navrhuje uzákonit ty elektronické a digitální. Coby alternativu je už mnozí obchodníci nabízejí, včetně možnosti odejít bez dokladu třeba v případě nákupu potravin. V budoucnu by mohla být tištěná účtenka jen na vyžádání. Ministerský materiál je teď v připomínkovém řízení, které končí 20. května.
18. 5. 2024|

Na některých silnicích v Olomouckém kraji jsou po opravách nedostatky, úřad chystá reklamace

Odborníci zjistili nedostatky na pěti opravených silnicích v Olomouckém kraji. Jejich technický stav nechal prověřit krajský úřad v souvislosti s kauzou nezákonného ovlivňování veřejných zakázek na dopravní stavby v regionu. Na silnicích například chybí některé konstrukční vrstvy. V jednom případě bude kraj po stavební firmě požadovat slevu z provedené zakázky, u dalších chystá reklamace i s požadavkem na důkladnou opravu včetně pokládky nové vozovky, a to na účet stavebních firem, sdělil hejtman Josef Suchánek (STAN).
30. 4. 2024|

Sedm měsíců od otevření se na královéhradeckém stadionu mění část trávníku. Fotbalisté věří, že nový vydrží déle

Na novém fotbalovém stadionu v Hradci Králové začala výměna vyhřívaného trávníku. Ačkoli se nová sportovní aréna za tři čtvrtě miliardy korun otevřela teprve před sedmi měsíci, je trávník již v nevhodném stavu. Od nového si městský fotbalový klub slibuje, že bude kvalitnější a odolnější. Není ale zřejmé, kdo výměnu hradí. Město i fotbalisté hovoří o reklamaci, nicméně z radnice zní, že trávník reklamuje klub, a klub tvrdí, že je to reklamace prostřednictvím města.
1. 3. 2024|

Hrad řeší reklamaci zakázky na stovky oken z doby Mynáře, píší Seznam Zprávy

Pražský hrad reklamuje stomilionovou zakázku na opravu jižního křídla, značná část ze stovek oken, která měla být opravena, vykazuje závady. Práce skončily v roce 2021, Správa Pražského hradu podléhající tehdejšímu vedoucímu Kanceláře prezidenta republiky Vratislavu Mynářovi hotové dílo převzala, píší Seznam Zprávy. Práce provádělo sdružení firem Pracom a Akant Art, které se podle jednatele Pracomu Jana Munzara nyní s reklamací seznamují.
29. 2. 2024|

Přibývá sporů mezi zákazníky a dodavateli energií, hlavně kvůli vyúčtování

Během období vyšších cen plynu a elektřiny výrazně narostl počet sporů mezi dodavateli energií a jejich zákazníky. Dokládají to i čerstvě sečtená čísla za loňský rok, kdy Energetický regulační úřad řešil přes šest set pří. Týkaly se hlavně vyúčtování.
29. 1. 2024|

Přibývá rizikových e-shopů, varuje ČOI. Nové vznikají prakticky denně

Prodejců s nekalými praktikami na internetu přibývá. Varuje před tím Česká obchodní inspekce (ČOI), podle níž jde tento trend pozorovat prakticky denně. Odborníci upozorňují na to, že je při nákupech důležitá obezřetnost, zvláště pak v předvánočním období. Informace o konkrétních podezřelých e-shopech najdou zákazníci u organizací zaměřených na ochranu spotřebitelů.
10. 12. 2023|

České zákazníky překvapují internetová tržiště. Stížností podle ČOI přibývá

Přibývá zákaznických stížností na internetový prodej. Letos už jich Česká obchodní inspekce (ČOI) eviduje čtyři tisíce, stejně jako za celý loňský rok. Novinkou jsou v tomto ohledu takzvaná internetová tržiště. Lidé občas nevědí, jak se liší od klasických e-shopů. Překvapí je pak, že zboží přijde z ciziny nebo chybí některé dokumenty.
23. 10. 2023|

Tisíce nedoručených balíků. Zásilkovna tvrdí, že kvůli sporu s externím dodavatelem nemá přístup do depa v Liberci

V libereckém přepravním depu Zásilkovny uvázlo několik tisíc balíků. Důvodem je podle společnosti spor s externím provozovatelem depa. Ten podle Zásilkovny znemožnil přístup do skladu s balíky potom, co s ním na konci srpna ukončila spolupráci. Společnost klientům za nedoručené balíky slibuje refundaci. Aktuálně odeslané zásilky putují místo do Liberce do nového depa v Benátkách nad Jizerou.
6. 9. 2023|

Karlovy Vary chtějí na deštěm poškozenou ulici uplatnit reklamaci. S památkáři se dohadují, kdo za to může

V Karlových Varech pokračují opravy po silné bouřce, která poškodila zejména nedávno rekonstruovanou Moravskou ulici. Déšť vyplavil dlažbu a poškodil podloží. Město chce uplatnit reklamaci od firmy, která před třemi lety ulici za více než čtyřicet milionů korun rekonstruovala.
21. 8. 2023|

Inspektoři řeší první stížnosti na zájezdy. Všechno dokumentujte, radí odborníci

Česká obchodní inspekce (ČOI) řeší první podněty, které se týkají reklamace zájezdů. Klienti bývají nespokojeni například se stravováním, někdy jim ale chybějí i slibované animační programy. Vůbec nejčastěji si však stěžují na problémy s ubytováním. Vadí jim výměna hotelu, špatná poloha nebo probíhající rekonstrukce. Loni ČOI řešila na čtyřicet takových podnětů.
23. 7. 2023|

ŘSD kontroluje modernizované části D1, končí lhůta pro reklamace. U Ostrovačic budou nutné opravy

Blíží se konec záruční lhůty některých modernizovaných úseků dálnice D1 a Ředitelství silnic a dálnic se zaměřilo na jejich stav. Mezi 178. a 182. kilometrem musí řidiči počítat s omezeními, protože silničáři několik závad našli. Šéf ŘSD i ministr dopravy však ujistili, že neohrožují bezpečnost a vesměs považují stav rekonstruované dálnice za dobrý.
14. 6. 2023|

Propadající se dlažba nebo reznoucí kování. Karlovy Vary reklamují opravu Mlýnské kolonády

Dva roky po rekonstrukci Mlýnské kolonády v Karlových Varech upozorňuje vedení města na závady a nedostatky. Opravy stály 120 milionů korun, většinu nákladů pokryly dotace. Radnice už naplánovala otevření teras kolonády. Tomu ale brání problémy s dlažbou, která se propadá. Lázeňské město proto odhalené chyby u firmy reklamuje.
29. 5. 2023|

Řidičům se uzavřela část nového obchvatu Frýdku-Místku. Ve vozovce jsou trhliny a díry

Ani ne po roce provozu uzavřelo kvůli vážným závadám Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) část obchvatu Frýdku-Místku. Jde o úsek D56 vedoucí od Ostravy, který se napojuje na D48. V povrchu vozovky vznikly trhliny a kaverny. Příčinou závad je podle ŘSD nedodržení kázně při technologii pokládky.
25. 5. 2023Aktualizováno25. 5. 2023, 14:40|

Uměle navyšované ceny před slevovými akcemi dostanou stopku

Konec umělého navyšování cen před slevovými akcemi slibuje novela zákona o ochraně spotřebitele. Platit začne v pátek. Mění i pravidla reklamací a omezit chce také falešné recenze na internetu.
4. 1. 2023|

Drahé Česko: Jak vrátit nebo reklamovat dárek

Pokud se zákazník chystá vrátit nevhodný vánoční dárek, pořad Drahé Česko přidává několik rad, jak v takovém případě postupovat. Jaká práva a povinnosti má zákazník a prodávající? Jaké specifické podmínky mohou při vrácení zboží vznikat? Na otázky ve studiu odpovídal vedoucí právního oddělení dTestu Petr Šmelhaus.
27. 12. 2022|

Spotřebitelská novela upravuje reklamace, nákup v e-shopech i informace u slev

Před nepoctivými praktikami obchodníků by měla zákazníky nově chránit novela zákona, kterou už podepsal prezident. Lidé by měli mít například lepší přehled o tom, jak velkou slevu prodejci skutečně nabízejí. Upravuje například i to, v jakém stavu lze vracet zboží z e-shopů.
29. 11. 2022|

Drahé Česko: Na co má spotřebitel nárok při nákupu i po něm

S první adventní nedělí se pro obchodníky rozbíhá nejrušnější období v roce, které vyvrcholí za čtyři týdny. Zároveň se ke svému závěru chýlila slevová akce Black Friday. Tento díl pořadu Drahé Česko se proto věnoval nákupům, slevám a reklamacím. O nekalých obchodních praktikách a na co si dát při nakupování pozor mluvili například právnička Sdružení obrany spotřebitelů – Asociace Alena Máčová či Karolína Kropíková z advokátní kanceláře eLegal.
27. 11. 2022|

Na dovolené mohou nastat i nepříjemnosti. Cestovní kanceláře radí vše dokumentovat a řešit na místě

Čas letních dovolených se kloní k závěru a část turistů se nevrací jen s příjemnými zážitky; řeší nejrůznější reklamace za pobyty, které si objednali, a i když je podle cestovních kanceláří takových případů minimum, žádají, aby klienti případnou problematickou situaci začali řešit už na místě a všechno nenechávali až na dobu po návratu. Vhodné rovněž je, aby problémy dokumentovali.
20. 8. 2022|