Nedávno otevřená lávka přes železniční koridor v Pardubicích má vady a Správa železnic (SŽ) ji bude reklamovat. Uvedl to server iROZHLAS.cz. Provozovatel řeší také provoz tamních eskalátorů, které údajně nefungují, jak by měly. Lávka je nyní ve zkušebním provozu, přišla na 300 milionů korun.
Nová lávka v Pardubicích vyvolala nespokojenost, chystá se reklamace
„Ukazují se některé nedostatky a vady, které předkládáme zhotoviteli v rámci reklamace a budou v krátkém čase odstraněny. Především půjde o reklamaci odtokových poměrů z pochozích ploch, dokrytování kabelizace a zaslepení nefunkčních otvorů,“ citoval server mluvčího SŽ Dušana Gavendu.
Lávka vede přes koridor od vlakového nádraží na sídliště Dukla a byla součástí sedmimiliardové modernizace pardubického železničního uzlu. Dílo Správa železnic slavnostně zakončila 31. května za účasti premiéra Petra Fialy a ministra dopravy Martina Kupky (oba ODS). Zhotoviteli přestavby pardubického uzlu byly společnosti EUROVIA CS, Chládek a Tintěra Pardubice, Elektrizace železnic Praha a GJW Praha.
Zhruba do roka by se vlastníkem lávky na základě dohody se SŽ mělo stát město Pardubice. „Předpokládám, že Správa železnic bude chtít závady po dodavateli odstranit tak, aby lávka byla v bezvadném stavu, aby až jednou dojde k převodu lávky na město, netrpěla těmito vadami,“ uvedl náměstek pardubického primátora Jan Hrabal (ANO).
Krátce po otevření lávky se na sociálních sítích objevily příspěvky ukazující, že eskalátory nefungují, jak mají.
Gavenda k tomu uvedl, že SŽ řešila pouze případy, kdy šlo o nouzové zastavení. Záměrně eskalátory podle něj odstaveny nebyly. Příčinou zastavování podle SŽ nejsou poruchy, ale používání tlačítka STOP. „Řešili jsme pouze případy, kdy šlo o nouzové zastavení, musela přijít obsluha a eskalátor znovu spustit,“ řekl Gavenda.
V případě použití tlačítka se zastaví pouze konkrétní rameno, eskalátory se tedy nezastaví všude současně. „Ani v ten moment to neznamená, že lidé musí jít pěšky. Vedle je výtah, kterým se mohou na nástupiště dostat. Tato bezbariérová varianta tam pořád je,“ uvedl Gavenda. Dodal, že eskalátory nejezdí trvale, ale rozjedou se jen v momentě, když k nim někdo přijde.
Ve středu 5. června se u zastávky Pardubice – centrum srazil expres RegioJetu s nákladním vlakem ČD Cargo. Čtyři lidé zemřeli a dalších 27 lidí bylo při nehodě zraněno, škoda přesáhla 110 milionů korun. Podle zjištění Drážní inspekce osobní expres minul návěstidlo zakazující jízdu a vjel do postavené cesty pro nákladní vlak.