D11 mezi Trutnovem a polskou hranicí má platné stavební povolení. Kupka zamítl námitky ekologického hnutí

Budování nového úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem by mohla začít 19. prosince, stavební povolení je pravomocné. Ministr dopravy Martin Kupka (ODS) zamítl rozklad ekologického hnutí Dětí Země. Na webu o tom informoval resort dopravy a šéf Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) Radek Mátl. Děti Země stavební povolení napadly čtyřmi námitkami. Týkaly se evidence činnosti biologického dozoru, způsobu měření intenzity hluku při zkušebním provozu, zásahu dálnice do okraje lesa a stanoviska posouzení vlivu na životní prostředí EIA.

„Rozhodl jsem o rozkladu ke stavebnímu povolení na stavbu hraničního úseku dálnice D11 mezi Trutnovem a státní hranicí s Polskem a potvrdil tím právní moc stavebního povolení,“ uvedl na síti X Kupka. Vydané povolení podle něj doznalo změn, které sníží na minimum dopady stavby na okolí a přírodu.  

ŘSD podle Mátla plánuje zahájení stavby na 19. prosince. „Ministr dopravy rozhodl na základě doporučení rozkladové komise o právní moci stavebního povolení na akci D11 Trutnov – státní hranice, kdy částečně změnil vydané stavební povolení a ve zbytku ho potvrdil,“ uvedl. Původní předpoklad ŘSD, že budování začne na konci letošního roku a hotovo bude v roce 2027, je tak stále reálný.

Úsek D11 mezi Trutnovem a hranicí s Polskem o délce 21,1 kilometru by měla postavit za 11,35 miliardy korun bez DPH největší polská stavební firma Budimex. ŘSD vybralo její nabídku jako nejvýhodnější.

ŘSD plánuje, že na D11 prioritně vybuduje tříkilometrový úsek u hranice, který by chtělo zprovoznit v roce 2025. Měl by navázat na polskou rychlostní silnici S3 otevřenou letos v září. Auta by se tak po něm a po S3 vyhnula polskému pohraničnímu městu Lubawka a české pohraniční obci Královec. Celý úsek Trutnov – státní hranice, jehož součástí jsou i dva půlkilometrové tunely, by měl být hotový v roce 2027.

Finále stavby D11

ŘSD současně připravuje stavbu D11 z Jaroměře do Trutnova. K úseku o délce 19,6 kilometru v březnu získalo pravomocné územní rozhodnutí. Se zahájením stavby počítá v roce 2025 a s uvedením do provozu v roce 2028. Tím by byla celá D11 hotová.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a zatím je z plánovaných 154 kilometrů hotových 113 kilometrů. Od prosince 2021 dálnice končí na severním okraji Jaroměře.