Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v loňském roce zvýšil o desetinu procenta na 15,16 milionu vozů. Oznámilo to Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Upozornilo nicméně, že automobilový trh Unie rostl již pátým rokem za sebou. Předloni se prodej aut v EU podle dřívějších údajů sdružení zvýšil o více než tři procenta.
Růst prodeje aut se v EU loni téměř zastavil. Poptávku podkopaly emisní testy i politické nejistoty
Z velkých evropských trhů pomohly loňskému mírnému růstu prodejů Španělsko a Francie, zatímco pokles vykázaly Německo, Itálie a Velká Británie. V samotném prosinci se pak registrace nových vozů v evropském společenství meziročně propadla o 8,4 procenta na 998 503 vozů.
Poptávku po automobilech v Evropě v loňském roce podkopaly komplikace spojené s novými pravidly pro testování emisí, která na vozy dopadla od září, ale také nejistota kolem připravovaného odchodu Británie z Evropské unie a obavy z negativních důsledků obchodních sporů.
Škoda zvýšila podíl na evropském trhu
Český Svaz dovozců automobilů již minulý týden oznámil, že prodej nových osobních automobilů v tuzemsku se v loňském roce snížil o 3,7 procenta na 261 437 vozů. Český trh tak zaznamenal první pokles od roku 2013.
Odbyt mladoboleslavské automobilky Škoda Auto, která je součástí skupiny Volkswagen, se v loňském roce v zemích EU zvýšil o čtyři procenta na 701 670 vozů. Podíl této značky na trhu EU tak vzrostl na 4,6 procenta ze 4,5 procenta v předchozím roce, vyplývá z údajů ACEA.
Celá skupina Volkswagen pak zvýšila svůj podíl na evropském trhu na 23,8 procenta a udržela si pozici jedničky. Druhá je PSA Group s vozy Peugeot nebo Citroën, která narostla na 16,2 procenta. Třetí je Renault Group s 10,6 procenta.