TÉMA

PSA Group

Volkswagen kvůli koronaviru zavírá evropské závody, také Škoda Auto i TPCA přestanou vyrábět

Německá automobilová skupina Volkswagen uzavře na dva až tři týdny své evropské závody. Největšího výrobce aut na světě k tomu vede pandemie způsobená novým typem koronaviru a s ní související odbytové potíže. Poslední směna bude ve většině provozů tento pátek, oznámil koncern. Výrobu přeruší také automobilka Škoda Auto, která pod něj spadá, a to ve středu ve 22 hodin. Tuto informaci poskytnutou odborovým předákem Jaroslavem Povšíkem potvrdil i mluvčí firmy Tomáš Kotera. Obnovena má být výroba v pondělí 6. dubna. Zaměstnanci dostanou 70 procent platu. Výrobu zastavuje i kolínská automobilka TPCA, a to od 25. března. Pandemie koronaviru zároveň znemožnila koncernu VW odhadnout výhled na tento rok.
17. 3. 2020Aktualizováno17. 3. 2020, 16:05|

Růst prodeje aut se v EU loni téměř zastavil. Poptávku podkopaly emisní testy i politické nejistoty

Prodej nových osobních automobilů v Evropské unii se v loňském roce zvýšil o desetinu procenta na 15,16 milionu vozů. Oznámilo to Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA). Upozornilo nicméně, že automobilový trh Unie rostl již pátým rokem za sebou. Předloni se prodej aut v EU podle dřívějších údajů sdružení zvýšil o více než tři procenta.
16. 1. 2019|

Až Toyota převezme kolínskou automobilku TPCA, zachová i výrobu vozů od PSA

Francouzská automobilka PSA Group a japonská Toyota ukončily spekulace, co bude se společnou kolínskou automobilkou TPCA, kterou od ledna 2021 japonský výrobce kompletně převezme. Toyota v ní bude dál vyrábět vozy pro obě společnosti. Skupina PSA bude dodávat Toyotě nový C-Van. ČTK to sdělil mluvčí TPCA Tomáš Paroubek. Odboráři to označili za dobrou zprávu.
30. 11. 2018Aktualizováno30. 11. 2018, 12:31|

Francouzská PSA, která koupila Opel, chce od Američanů zpět část peněz. Auta moc dýmí

Francouzský výrobce automobilů PSA Group požaduje po americké společnosti General Motors zpět zhruba polovinu z 1,3 miliardy eur, v přepočtu 33 miliard korun, které letos zaplatil za její divizi Opel. Důvodem jsou problémy Opelu související s plněním nových limitů pro emise oxidu uhličitého.
29. 11. 2017|