Nošovická automobilka Hyundai loni vytvořila zisk ve výši 7,39 miliardy korun. Je tedy o 170 milionů, neboli 2,3 procenta vyšší než v roce 2018. Tržby jí však klesly o 6,1 miliardy na 123,14 miliardy korun, což představuje pokles o 4,7 procenta, potvrdil mluvčí automobilky Pavel Barvík.
Nošovická automobilka Hyundai loni dosáhla zisku 7,39 miliardy korun. Vyrobila přes tři sta tisíc aut
Automobilka loni vyrobila 309 500 aut, což představovalo meziročně pokles o devět procent. Barvík uvedl, že výsledná loňská produkce byla o 2,7 procenta nižší, než byl původní plán 318 tisíc vozů, a to kvůli ukončení výroby modelu ix20 a změně vývoje situace na některých trzích.
„I tak jsme opět překročili hranici tři sta tisíc vyrobených vozů. Uvolněné kapacity jsme využili pro přípravu na rok 2020, který je pro nás důležitý z pohledu řady velmi důležitých inovací a novinek,“ řekl Barvík. Přes 300 tisíc vozů vyrobila továrna osmý rok po sobě.
Prezident automobilky Jang Dong-hwan (v anglické transkripci Donghwan Yang) uvedl, že nošovický závod patří dlouhodobě mezi ty s nejvyšší produktivitou práce ve skupině Hyundai.
„Nejinak tomu bylo v minulém roce. Dařilo se nám zvyšovat úroveň kvality vyráběných vozidel, aplikovat nové technologie do výrobních procesů, zvýšit stupeň automatizace a optimalizovat spotřeby výrobního materiálu,“ uvedl prezident. Díky kombinaci těchto faktorů se podle firmy podařilo meziročně zvýšit zisk.
Hyundai v Nošovicích vyrábí první sériový elektrický vůz v Česku
Barvík uvedl, že rok 2019 byl pro automobilku historicky významný díky třímiliontému vozu vyrobenému v Nošovicích a také miliontému vyrobenému vozu modelu Hyundai Tucson.
Letos v březnu továrna zahájila výrobu vozu Kona Electric, prvního automobilu na elektrický pohon sériově vyráběného v České republice. Minulý měsíc spustila výrobu inovované modelové řady i30 a další novinku chystá na podzim. Bude se týkat modelu Tucson, který tvoří 70 procent její produkce.
„Na dani z příjmu společnost zaplatila 1,9 miliardy korun, čímž se opět zařadí mezi největší plátce daně v Česku. V tomto hodnocení, stejně jako z pohledu výše tržeb, patří nošovický Hyundai dlouhodobě mezi deset největších společností v České republice,“ uvedl Barvík.
Nejvíce vozů z Nošovic putovalo do Německa, Velké Británie, Španělska, Ruska a Polska. „Česká republika byla pro závod hned za Itálií sedmým největším trhem s podílem na výrobě 4,2 procenta,“ uvedl Barvík.
Kromě osobních automobilů se v Nošovicích vyrábějí také dva typy šestistupňových převodovek. Používají se nejen pro vozy, které se tam produkují, ale rovněž se exportují do závodu v ruském Petrohradě a na Slovensko do sesterského závodu Kia v Žilině.
Továrna v Nošovicích je jediným výrobním závodem Hyundai v Evropské unii. Produkuje až 1500 aut denně. Vyrábí modely i30, Kona Electric a Tucson. Továrna má 3300 zaměstnanců, dalších 8700 lidí pracuje pro její přímé dodavatele.