V Janově po více než deseti měsících od zřícení části Morandiho mostu začala výstavba základů prvního pilíře. Podle listu La Stampa by se nová stavba měla podobat lodi a konstrukce z oceli by měla být v noci osvícena pomocí elektřiny ze solárních panelů. Při pádu mostu zemřelo loni v srpnu 43 lidí.
V Janově začala výstavba nového mostu, podle médií se bude podobat lodi
Ministr dopravy Danilo Toninelli prohlásil, že nový most bude slavnostně otevřen na jaře 2020. „Veškerá práce, která byla vykonána v uplynulých měsících, se dnes konečně zhmotňuje,“ řekl při symbolickém aktu guvernér regionu Ligurie Giovanni Toti.
Dosud se odstraňovaly zbytky konstrukce z 60. let. Na páteční ráno je naplánován odstřel dvou pilířů starého mostu.
Budování nového mostu vede architekt Renzo Piano, který se těší mezinárodnímu renomé. Piano pro své rodné město silniční stavbu navrhl zdarma.
Změnit se má také prostor pod mostem. Plánuje se vznik zcela nové čtvrti. Srpnový pád konstrukce poničil i některé stávající budovy, do kterých se již jejich obyvatelé nemohli vrátit. Bez stálé střechy nad hlavou jich zůstalo zhruba šest set. Státní zastupitelství v souvislosti s neštěstím vyšetřuje 20 lidí a někdejšího provozovatele mostu, společnost Autostrade per l'Italia.
- Pocházel ze šedesátých let minulého století, byl významnou spojnicí s italskou riviérou a jižním pobřežím Francie. Už od jeho otevření se objevovaly konstrukční problémy, které vyžadovaly drahou údržbu. To vyvolávalo ostrou kritiku ze strany technických expertů. Podle nich se „tragédie mohla stát kdykoliv.“