Správa železnic ruší u Bezpráví beznapěťový úsek. Chce eliminovat poruchy

Správa železnic zrušila beznapěťový úsek na rekonstruované hlavní trati u Bezpráví na Orlickoústecku. Chce tím eliminovat poruchy trakčního vedení, které v posledních týdnech v úseku často zastavují provoz na koridoru mezi Prahou a Ostravou. Podle správy strojvedoucí při průjezdu často nerespektovali povinnost stažení sběrače trakce. Správa zároveň jedná se stavbaři o dalších úpravách při rekonstrukci.

Poruchy vedení u Brandýsa nad Orlicí jsou v poslední době časté. Jen v červenci zkomplikovaly dopravu nejméně dvakrát. O víkendu omezily provoz mezi Chocní a Ústím nad Orlicí další dva incidenty. V sobotu byl provoz zastaven asi na šest hodin, v neděli vlaky stály kvůli poruše lokomotivy zhruba hodinu. Úsek mezi Ústím nad Orlicí a Brandýsem podstupuje od loňského roku rozsáhlou rekonstrukci.

„V souvislosti s mimořádnostmi a nerespektováním stažení sběrače přistoupila Správa železnic v úseku Brandýs nad Orlicí – Ústí nad Orlicí ke změně technologických postupů při stavbě. Od 9. srpna do začátku prosince nebude u Bezpráví beznapěťový úsek. Nebude proto nutné stahování sběrače. Tím se snažíme eliminovat vlivy na dopravu z důvodu pochybení strojvedoucích,“ řekl mluvčí správy Dušan Gavenda.

Kromě toho správa uvažuje do budoucna i o dalších změnách postupů při rekonstrukci. V současné době možné úpravy projednává se stavbaři, kteří mají rekonstrukci tratě na starosti. Podle Gavendy by změny měly buď úplně eliminovat, nebo alespoň výrazně omezit opakování podobných incidentů jako v minulých dnech během výluk v příštím roce.

Velké opravy na několika úsecích

Velké výluky na trati mezi Prahou, Olomoucí a také Brnem začaly v loňském roce. Správa železnic tehdy zahájila na řadě úseků velké rekonstrukce, které prodloužily jízdní dobu části vlaků o desítky minut, další pak byly odkloněny po náhradních trasách nebo nahrazeny autobusy. Opravy, které zahrnují například rekonstrukci kolejí, trakčního vedení, zabezpečovacích zařízení i sanaci některých úseků, jsou podle správy nutné kvůli zvýšení kapacity jednotlivých úseků a bezpečnosti provozu na nich. Na některých částech by doprava měla také zrychlit.

Letos se stavební práce na koridoru Praha–Ostrava nejvíce projeví na úsecích Poříčany–Velim, Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí a také na železničních uzlech v Pardubicích a Přerově. V příštím roce budou dál pokračovat práce na modernizaci stanice v Pardubicích, dělníci budou dál rekonstruovat úsek Ústí nad Orlicí – Brandýs nad Orlicí, kam by se po dokončení v červenci 2023 měla vrátit dálková doprava z odklonové trasy na Brno, která nyní vede přes Vysočinu. Výlukové plány správy na příští rok pak počítají i s pracemi na trati Přerov–Ostrava. 

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Regiony

Krádež kabelů omezila provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy

Krádež kabelů omezila v neděli ráno provoz desítek vlakových spojů v centru Prahy. Krádež se stala v úseku Praha Vršovice – Praha hlavní nádraží, zpoždění tam může dosáhnout až dvacet minut. Situace se dotýká lokálních spojů i rychlíků. Vyplývá to z informací na webu dopravce České dráhy. Podle drah může omezení trvat až do 12 hodin.
před 22 mminutami

Nouzové tlačítko v metru zachraňuje životy

Přibývá pádů do kolejiště pražského metra. Lidé na nástupišti by v takovém případě měli stisknout tlačítko nouzového zastavení vozu. Jen málo pasažérů však vědělo o jeho existenci, pražský dopravní podnik ho proto nechal nedávno zvýraznit. Jeho využití roste, ze 108 případů v období leden–listopad roku 2023 na 140 za stejné období letos. Příčinou pádů do kolejiště často bývá alkohol, zdravotní problém nebo nešťastná náhoda. Tlačítko však slouží jen pro situace, kdy jde o život. Cestující, který ho zmáčkne například kvůli mobilu spadlému do kolejiště, musí počítat s pokutou. Výjimkou jsou velké předměty, které můžou vykolejit metro.
před 30 mminutami

V Krabici od bot lidé darovali rekordních 65 tisíc dárků pro děti v nouzi

V letošní vánoční sbírce Krabice od bot lidé darovali o čtyři tisíce krabic s dárky více než loni. ČT to sdělil Dalibor Hála, mluvčí Diakonie Českobratrské církve evangelické, která sbírku pořádá. Řada dárců také využila možnost poslat příspěvek do on-line sbírky, která potrvá až do 6. ledna. Zatím se vybralo přes 4,8 milionu korun.
před 1 hhodinou

V chovu na Havlíčkobrodsku kvůli ptačí chřipce zlikvidují přes 30 tisíc slepic

V chovu slepic v Habrech na Havlíčkobrodsku veterináři potvrdili výskyt ptačí chřipky. Bude nutné zlikvidovat asi 35 tisíc nosnic. Je to letošní desáté ohnisko nákazy v komerčním chovu v Česku, sdělil Petr Majer ze Státní veterinární správy (SVS).
před 15 hhodinami

Dny osvobození provázela euforie, osmačtyřicátý rok byl velké zklamání, líčí pamětnice

Brněnská etnografka Alena Jeřábková prožila dětství za druhé světové války, pamatuje bombardování i osvobození Brna. Studovala v době politických procesů v padesátých letech, v srpnu 1968 s manželem zvažovali emigraci a jako pedagožka se studenty prožila i rok 1989. V otevřeném vzpomínání přibližuje dramatické okamžiky i osobní rozhodnutí, která formovala její život.
před 16 hhodinami

Cestující znovu mohou využívat stanici metra C Pankrác

Cestující pražské MHD mohou od pátečního odpoledne znovu využívat stanici linky metra C Pankrác. Zástupci vedení města a pražského dopravního podniku (DPP) ji otevřeli po téměř rok trvající rekonstrukci. První vlak ve stanici zastavil ve 14:09. Práce v částech stanice bez cestujících ještě budou pokračovat, ale již za provozu. Stanice Pankrác byla otevřena jako jedna z prvních z nynějších 61 stanic pražského metra 9. května 1974 pod názvem Mládežnická.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

D1 je po desítkách let kompletní. U Přerova se otevřel poslední úsek

Po letech plánování, sporů a stavebních komplikací otevřelo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) v pátek v poledne poslední chybějící část dálnice D1. Úsek mezi Říkovicemi a Přerovem je dlouhý 10,1 kilometru. Oproti původnímu plánu se jej podařilo zprovoznit o téměř tři měsíce dříve. Podle generálního ředitele ŘSD Radka Mátla jde o významnou událost pro celou tuzemskou dálniční síť i veřejnost. Přínos tohoto úseku D1 pro střední Moravu považuje za zásadní.
19. 12. 2025Aktualizováno19. 12. 2025

Soud zrušil osvobození obžalovaných v kauze solárních elektráren Ševětín

Soud znovu zrušil osvobození pětice obžalovaných z podvodu při stavbě fotovoltaické elektrárny Ševětín. Prvoinstanční soud je přitom letos v únoru obžaloby už podruhé zprostil, protože podle něj nešlo o trestný čin. Proti tomu se ale odvolala žalobkyně, která s osvobozením nesouhlasila, sdělila ČT mluvčí Vrchního soudu v Praze Eliška Duchková. Státní zástupkyně obžalované viní z toho, že uměle zvýšili cenu výstavby elektrárny a způsobili tím škodu 96 milionů korun.
19. 12. 2025
Načítání...