Stavba cyklostezky v Přerově je v nedohlednu, přestože peníze na ni dávno přišly. „Může to trvat roky,“ zlobí se senátorka

Události v regionech: Přerovské Dluhonice dál čekají na cyklostezku (zdroj: ČT24)

Čekání na cyklostezku v přerovské místní části Dluhonice pokračuje. Měla vyrůst díky kompenzacím státu za stavbu úseku D1. Dluhoničtí v nich dostali už před třemi lety 132 milionů korun a město rozhodlo, že je utratí za čtyři projekty včetně cyklostezky. Hotový je zatím jen jeden – rekonstrukce kulturního domu. Stavba stezky pro cyklisty ještě nezačala.

„Samotné projektování se poměrně protáhlo, řeší se tam majetkoprávní spory, souběh dalších staveb,“ vysvětluje současnou situaci náměstek primátora Tomáš Navrátil (ANO). Pozemky, přes něž by měla cyklostezka vést, patří chemičce Precheza z koncernu Agrofert. Ta chce na místě vybudovat retenční nádrž.

„Aktuálně probíhá projektová příprava. Po jejím dokončení budeme schopni upřesnit načasování výstavby,“ vzkázal mluvčí Agrofertu Pavel Heřmanský. Zároveň ale nedal žádný časový odhad, kdy by se tak mohlo stát.

Kritika od senátorky

Radnici za průtahy kritizuje třeba senátorka Jitka Seitlová (KDU-ČSL). Stavba cyklostezky je pro ni důležitá. „Ještě není připravená žádná projektová dokumentace, úřady nemají situováno, kde ta nádrž bude, a celé to může trvat ještě několik let,“ obává se.

Město podle ní s investicemi nespěchá. Radnice na konci roku požádala o prodloužení všech termínů přípravy nebo realizace investičních akcí. Jenže čas jsou peníze, časová prodleva kvůli vysoké inflaci snižuje hodnotu peněz.

„Ono zaznělo, že město je možná trochu liknavé nebo nepracuje dostatečně rychle, ale my tady stojíme v Dluhonicích na novém nadjezdu. A musíme si uvědomit, že i ta místní část teď prošla velkými změnami,“ kontruje Navrátil.

Tento rok by město chtělo začít pracovat na rekonstrukci parkovacích ploch a chodníků. Cenu odhaduje na 37 milionů korun.