Stavba cyklostezky v Přerově je v nedohlednu, přestože peníze na ni dávno přišly. „Může to trvat roky,“ zlobí se senátorka

3 minuty
Události v regionech: Přerovské Dluhonice dál čekají na cyklostezku
Zdroj: ČT24

Čekání na cyklostezku v přerovské místní části Dluhonice pokračuje. Měla vyrůst díky kompenzacím státu za stavbu úseku D1. Dluhoničtí v nich dostali už před třemi lety 132 milionů korun a město rozhodlo, že je utratí za čtyři projekty včetně cyklostezky. Hotový je zatím jen jeden – rekonstrukce kulturního domu. Stavba stezky pro cyklisty ještě nezačala.

„Samotné projektování se poměrně protáhlo, řeší se tam majetkoprávní spory, souběh dalších staveb,“ vysvětluje současnou situaci náměstek primátora Tomáš Navrátil (ANO). Pozemky, přes něž by měla cyklostezka vést, patří chemičce Precheza z koncernu Agrofert. Ta chce na místě vybudovat retenční nádrž.

„Aktuálně probíhá projektová příprava. Po jejím dokončení budeme schopni upřesnit načasování výstavby,“ vzkázal mluvčí Agrofertu Pavel Heřmanský. Zároveň ale nedal žádný časový odhad, kdy by se tak mohlo stát.

Kritika od senátorky

Radnici za průtahy kritizuje třeba senátorka Jitka Seitlová (KDU-ČSL). Stavba cyklostezky je pro ni důležitá. „Ještě není připravená žádná projektová dokumentace, úřady nemají situováno, kde ta nádrž bude, a celé to může trvat ještě několik let,“ obává se.

Město podle ní s investicemi nespěchá. Radnice na konci roku požádala o prodloužení všech termínů přípravy nebo realizace investičních akcí. Jenže čas jsou peníze, časová prodleva kvůli vysoké inflaci snižuje hodnotu peněz.

„Ono zaznělo, že město je možná trochu liknavé nebo nepracuje dostatečně rychle, ale my tady stojíme v Dluhonicích na novém nadjezdu. A musíme si uvědomit, že i ta místní část teď prošla velkými změnami,“ kontruje Navrátil.

Tento rok by město chtělo začít pracovat na rekonstrukci parkovacích ploch a chodníků. Cenu odhaduje na 37 milionů korun.

Výběr redakce

Aktuálně z rubriky Olomoucký kraj

Moravu a Slezsko zasáhly silné bouřky

Bouřky a krupobití zasáhly odpoledne a večer východ Česka. Pásmo velmi silných bouřek postupovalo od jižní přes střední Moravu až k severu. Český hydrometeorologický ústav (ČHMÚ) během večera varoval například před výrazným bouřkovým systémem na Zlínsku nebo před velkými kroupami na Vsetínsku a Ostravsku. Podle zpravodajů ČT byly bouřky nejsilnější okolo osmé hodiny. Hasiči mezi 18:00 a 22:00 řešili přes dvě stě událostí spojených s počasím.
5. 6. 2025Aktualizováno5. 6. 2025

Univerzita Palackého ocenila anglistu Peprníka. Pracovnu tam má přes 70 let

Profesoru Jaroslavu Peprníkovi je osmadevadesát let, přesto denně chodí do svého kabinetu katedry anglistiky na filozofické fakultě, kde stále pracuje. Autor řady učebnic a monografií o anglosaském světě obdržel od Univerzity Palackého v Olomouci Cenu Františka Palackého.
3. 6. 2025

Jesenicko po zářijových povodních stále trápí nefunkční železnice

Skoro tři čtvrtě roku po povodních zůstávají železnice na Jesenicku podemleté, zborcené nebo zasypané. Například nádražím v Tomíkovicích vlak naposledy projel loni v polovině září – před tím, než se vylila z břehů řeka Vidnávka. Nedaleko nádraží ve Velké Kraši zase koleje visí ve vzduchu a veškerý materiál, který byl pod nimi, odplavila povodeň. Regionem procházejí dvě železnice, obě jsou teď zavřené. Místo vlaků jezdí autobusy, což pro některé místní znamená komplikace. Opravy mají začít v létě.
29. 5. 2025

Rozhledna na Velkém Kosíři má jít k zemi, oprava se nevyplatí

Vedení mikroregionu Kosířsko doporučilo zbourat dvanáct let starou rozhlednu na vrchu Velký Kosíř. Od října 2023 je kvůli špatnému technickému stavu uzavřena. Statici ji označili za neschopnou provozu. Její oprava by se nevyplatila. Zastupitelé obcí mikroregionu se přiklonili k demontáži rozhledny, odsouhlasit to budou muset ještě obecní zastupitelstva. Mikroregion pak vypíše soutěž na budoucí podobu vrcholu.
27. 5. 2025Aktualizováno27. 5. 2025

Začala modernizace prvního úseku železnice z Přerova do Brna

Správa železnic (SŽ) v Nezamyslicích na Prostějovsku zahájila modernizaci železniční trati z Přerova do Brna, po které budou moci vlaky jezdit po dvou kolejích rychlostí až dvě stě kilometrů za hodinu. Aktuálně je tam jedna kolej a rychlost je omezena na sto kilometrů v hodině. Jako první přijde na řadu přestavba desetikilometrového úseku mezi Nezamyslicemi a Kojetínem. Stát bude 7,7 miliardy korun, skončit má v závěru roku 2028.
26. 5. 2025Aktualizováno26. 5. 2025

Dvě desítky raněných si vyžádala nehoda na Olomoucku

Při srážce osobního auta s autobusem u Velkého Týnce na Olomoucku utrpělo podle prvotních informací zranění dvaadvacet lidí. Řidič auta byl opilý. Silnice I/55 byla v místě nehody přibližně tři hodiny uzavřena. Řidiči museli využívat objízdné trasy,
25. 5. 2025Aktualizováno25. 5. 2025

Vláda prodloužila stav nebezpečí u Hustopečí nad Bečvou

Stav nebezpečí u Hustopečí nad Bečvou, kde koncem února havaroval a vzplál vlak s nebezpečným benzenem, vláda kvůli likvidaci škod prodloužila do půlnoci 26. června. Po jednání vlády to oznámil ministr vnitra Vít Rakušan (STAN) s tím, že to je vzhledem ke stavu sanačních prací namístě. Uvedl také, že kabinet vzal v úvahu postoj hejtmana Olomouckého kraje Ladislava Oklešťka (ANO) a České inspekce životního prostředí.
21. 5. 2025Aktualizováno21. 5. 2025

Poválečným masakrem žen a dětí si chtěl důstojník Pazúr zlepšit pověst

Masakr karpatských Němců ze Slovenska československými vojáky na návrší Švédské šance nedaleko Přerova byl jedním z nejhorších případů msty na německy mluvícím obyvatelstvu v poválečném Československu. Brutální vraždu více než dvou set šedesáti lidí, převážně žen, dětí a starců, nařídil důstojník československé armády Karol Pazúr před 80 lety, v noci z 18. na 19. června 1945.
19. 5. 2025
Načítání...