V březnu začnou práce na rozšíření další části železniční trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové. Správa železnic získala od Drážního úřadu stavební povolení na modernizaci mezi Pardubicemi a Stéblovou. ČT vydání stavebního povolení zjistila z úřední desky úřadu. Podle původních plánů měly stavební práce začít už letos v lednu.
Už letos v březnu začnou práce na rozšíření části železniční trati mezi Pardubicemi a Hradcem Králové
Práce na trati mezi Pardubicemi a Stéblovou začnou před koncem letošního března. Po dvou měsících přijde na řadu i velké omezení pro cestující. „Hlavní výluka pro letošek se očekává mezi 31. květnem a 18. listopadem,“ uvedl na dotaz ČT mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda. Stavbaři budou následující dva roky rozšiřovat trať o druhou kolej a modernizovat celý úsek.
Podle mluvčí Českých drah Vandry Rajnochové ovlivní letos stavební práce provoz vlaků mezi pardubickým hlavním nádražím a Rosicemi nad Labem i ve směru z Rosic na Chrudim. „Počítáme s tím, že za všechny naše vlaky v těchto úsecích budou v dotčené části roku 2021 jezdit autobusy,“ upozornila Rajnochová.
Stavba měla původně začít už v lednu. Správa železnic zatím ale nemá hotový tendr na dodávku stavebních prací. „Správa železnic v současné době uzavírá výběrové řízení na zhotovitele stavby, k zahájení realizace by mělo dojít koncem března 2021,“ upřesnil termín zahájení Gavenda. Dvouměsíční odklad zahájení stavby by podle správy neměl ohrozit termín dokončení.
Rekonstruovaná trať by měla být hotová koncem roku 2023. Během následujících dvou let projdou proměnou některé zastávky a ve Stéblové u přejezdu vznikne zcela nová stanice. Kromě položení druhé koleje slibuje Správa železnic lepší zabezpečení trati a zvýšení maximální rychlosti.
„Uvedený úsek bude vybaven novým traťovým i staničním zabezpečovacím zařízením dálkově ovládaným z dispečerského pracoviště. Modernizací projdou všechna přejezdová zabezpečovací zařízení. Nová nástupiště umožní bezpečný přístup cestujících k vlakům, lepší dostupnost železnice pak zajistí nová zastávka Stéblová obec,“ plánuje Správa železnic. Celá rekonstrukce by měla vyjít na 2,1 miliardy korun bez DPH.