Zmodernizovanou trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové využívá stále více lidí. Ve všední den vlaky přepraví kolem šesti tisíc cestujících, což je o čtyři sta pasažérů více než v roce 2015. Rychlíky mohou mezi dvěma východočeskými krajskými městy jezdit až stošedesátikilometrovou rychlostí.
Trať z Hradce do Pardubic našla své pasažéry, denně přepraví šest tisíc lidí
Trať spojující Hradec Králové a Pardubice patří mezi nejvytíženější na východě Čech. Každý den jezdí v obou směrech 72 souprav. K růstu osobní dopravy mezi oběma krajskými městy pomohlo, že Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) v roce 2016 zdvojkolejnila úsek Stéblová – Opatovice nad Labem.
„Hlavním přínosem modernizace je právě to, že dostala druhou kolej. Propustnost trati se tím pádem o sto procent znásobila,“ říká mluvčí SŽDC Marek Iliaš. Díky modernizované trati navíc mohly zrychlit i vlaky. Před otevřením nových úseků trvala cesta mezi krajskými městy až půl hodiny.
Další nárůst se čeká po roce 2020
Nyní osobní vlak zvládne cestu běžně za 21 minut, rychlík ještě o čtyři minuty méně, a dokáže tak konkurovat automobilové dopravě. Štábu České televize trvalo urazit stejnou trasu po silnici devatenáct minut. A právě tato skutečnost podle všeho stojí za nárůstem pasažérů.
„Potvrzuje se, že zrychlení dopravy spolu s nasazením nových vozidel dokáže do železniční dopravy přilákat nové cestující,“ uvedl mluvčí pardubického hejtmanství Dominik Barták. „Cestující ve vlaku zažije určitě méně stresu než v těch dopravních zácpách,“ dodává Tomáš Netolický, ředitel pro osobní přepravu ČD Pardubice.
Další nárůst počtu cestujících lze očekávat začátkem nového desetiletí, kdy by mělo být dokončeno rozšíření celé trati na dvě koleje včetně přestavby železničních uzlů Pardubice a Hradec Králové, dodal Barták.