Ředitelství silnic a dálnic začne v pondělí ráno opravovat most Otakara Ševčíka v Brně. Jen tři dny poté, co se v pátek po týdnu otevře průjezd Tomkovým náměstím čtyřmi pruhy. Nejdříve silničáři uzavřou polovinu mostu směrem z Židenic do Komárova a zakážou odbočit do Ostravské ulice. Po roce se přesunou na druhou stranu mostu. Na místě se tak dají očekávat kolony.
Řidiče v Brně čeká od pondělního rána další omezení. Silničáři uzavřou polovinu mostu Otakara Ševčíka
Oprava brněnského mostu v ulici Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici začne v pondělí v osm hodin ráno. V noci na pondělí rozmístí stavební firma dopravní značení a od rána se pak řidičům uzavře polovina mostu, po níž se jezdí ze Židenic do Komárova.
Provoz po mostě bude veden jedním pruhem v každém směru. Že Židenic do Komárova tedy půjde projet, ale nebude možné od Židenic odbočit na Ostravskou ani v jednom směru, stejně tak nepůjde sjet z Ostravské směrem z Brna na most. Po mostě také nebudou moct jezdit auta s hmotností nad 22 tun, tedy kamiony, a stejně tak budou mít kamiony zákaz odbočení z Ostravské směrem do Židenic.
Dvě etapy oprav
Objízdné trasy pro veškerou dopravu, která míří od dálnice D1 na Svitavy, povede po dálnici D1 až na exit 190 a poté po Bítešské a Žabovřeské Královopolskými tunely na Svitavskou radiálu. Povedou také po Jedovnické a přes Vinohrady. Dalšími ulicemi, které bude možné pro objížďku využít, jsou Dornych, Hněvkovského či Černovická.
„Oprava první poloviny mostu potrvá rok, poté se situace otočí a další rok se bude opravovat druhá polovina mostu. Součástí je i oprava nájezdových ramp,“ řekl ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic David Fiala.
Výluky MHD
Oprava mostu se dotkne i provozu linek MHD, ale pouze okrajově. Podle plánu výluk dopravního podniku pojedou autobusové linky 44 a N89 z centra mezi zastávkami Tržní a Škroupova odklonem, nevynechají žádnou zastávku a navíc obslouží zastávku Spáčilova. Linka 84 pojede odklonem mezi zastávkami Otakara Ševčíka a Hladíkova ulicemi Táborská, Životského, Křenová a Masná. Kvůli tomu vynechá zastávky Škroupova a Tržní a nově obslouží zastávky Buzkova, Geislerova, Životského a Masná.
Zastávka Otakara Ševčíka bude přeložena k zastávce tramvajové linky 9 a zastávka Hladíkova bude přeložena za křižovatku Masné a Mlýnské. Noční autobusová linka N89 ve směru do centra pojede v úseku Otakara Ševčíka až Životského odklonem a vynechá zastávku Škroupova, nově obslouží zastávky Buzkova a Geislerova.
Sanace konstrukce, výměna svršku
Most postavený v 80. letech minulého století sice ještě není v havarijním stavu, ale jeho stav už je natolik špatný, že je potřeba jej opravit. Navíc u některých prvků není možné udělat spolehlivou diagnostiku, aniž by se odstranila část mostu a odhalily se konstrukční vrstvy. Předpokládá se, že by měla stačit sanace a oprava a jen některé prvky bude patrně potřeba vyměnit. Cena stavby, která vzešla ze soutěže, je čtyři sta dvacet milionů korun.
„Je potřeba ten most opravit. Budeme překládat některé sítě, doplňovat protihluková opatření, ale v principu se dá říct, že potřebujeme opravit a sanovat nosnou konstrukci toho mostu a vyměnit kompletně svršky,“ vysvětlil Fiala.
Oprava mostu je další z řady významných staveb na velkém městském okruhu, které letos komplikují a budou komplikovat dopravu. Staví se také na Tomkově náměstí, na Žabovřeské, na Poříčí a na začátku stavební sezony se bude stavět na Bauerově. Před polovinou roku by se také mělo začít s rozšiřováním dálnice D1 mezi 194. a 196. kilometrem. Výrazně by se mělo řidičům ulevit na konci příštího roku, kdy většina těchto staveb bude hotová.