Karlovy Vary musí zajistit nebezpečné skalní masivy podél silnice kolem řeky Teplé. Při silnějším větru nebo srážkách se totiž postupně uvolňují velké kameny, které padají do komunikace. Narušené skály jsou navíc i na dalších místech v regionu. Do oprav majitelé komunikací investují miliony korun ročně.
Na Karlovarsku se musí zpevnit hned několik skalních masivů. Kameny ohrožují řidiče
Skály nad komunikací se drolí například v karlovarské Slovenské ulici. Padající kameny tam ohrožují projíždějící auta. Jen v okolí samotného krajského města je takto nebezpečných úseků hned několik. Někde tak musejí řidiči do budoucna počítat i s omezeními kvůli zajištění svahu.
Náměstek primátorky Karlových Varů Petr Bursík (ODS) řekl, že město se snaží svahy dvakrát do roka čistit. „Nicméně to došlo tak daleko, že je vidět, jak jsou skály natolik navětralé, že je potřeba je zasanovat,“ uvedl. Oprava jednoho úseku narušeného skalního masivu vyjde město na 1,8 milionu korun. Doprava bude omezená přibližně měsíc.
Opravovat se bude i svah u Lokte
Podobné problémy však musí řešit také Karlovarský kraj. Kus skály se na komunikaci uvolnil například v okolí Lokte. Dodnes kraj řeší také zřícenou zeď u rodinného domu v obci Údolí, kde je kvůli tomu doprava řízená semaforem.
Úprava svahu mezi Horním Slavkovem a Loktem se už chystá. Podle ředitele Krajské správy údržby silnic Jiřího Šlachty už bylo požádáno o stavební povolení, které by mělo být vydáno v lednu nebo únoru příštího roku. Silnice by měla být volně průjezdná v červenci příštího roku.
Zajišťování skal je pro majitele silnic velmi nákladné. Částky často šplhají i na několik milionů korun. „Materiály jsou finančně náročné. Samozřejmě i ta instalace specializovanými pracovníky je také drahá,“ uvedl výkonný ředitel společnosti STRIX Jiří Sochor.