Oprava mostu přes vodní nádrž Nové Mlýny po devíti měsících spěje ke konci. Stavba v pondělí úspěšně prošla zátěžovou zkouškou. Na jednotlivé plochy najelo šest naložených nákladních vozů o celkové tonáži 192 tun a silničáři měřili průhyb. Zkouška ukázala, že se konstrukce vrací do své původní polohy. Termín zprovoznění mostu na silnici I/52 vedoucí z Brna na česko-rakouskou hranici u Mikulova je nejpozději od neděle 13. prosince.
Most přes nádrž Nové Mlýny prošel zátěžovou zkouškou. Průjezdný bude do konce týdne
Stavba začala 11. března, hotová musela být do konce roku. Na mostě chybí ještě vodorovné dopravní značení nebo část povrchu. „Stavba byla výjimečná zejména tím, že část betonáže museli provádět potápěči. Betony pod vodou byly v horším stavu, než jsme očekávali. Potápěčům navíc komplikovala práci zčeřená voda, která omezovala viditelnost,“ popsal ředitel brněnského závodu Ředitelství silnic a dálnic ČR David Fiala.
„Dělníci pracovali také z pontonů, kde byly umístěné jeřáby. Složitější byla i logistika, protože se most nachází v ornitologicky významném území. Montáže vznikaly mimo staveniště a bylo komplikované na stavbu navážet a vysouvat konstrukce,“ doplnil Fiala.
Cílem rekonstrukce je zajištění vyšší nosnosti mostní konstrukce. Součástí oprav byla betonáž opěr a kompletní výměna mostní konstrukce, kterou vyrobila firma v brněnském Králově Poli. Most má navíc jedno nové pole, které bude sloužit cyklistům. Dělníci také most izolovali a osadili jej svodidly a zábradlím v místě budoucí cyklostezky.
Uzavírky mostu silničáři využili k opravám povrchu dalších úseků silnice I/52 dohromady za zhruba 180 milionů korun. Dokončili například téměř čtyřkilometrový úsek mezi Pohořelicemi a Novou Vsí a ještě v pondělí má skončit oprava křižovatky u Aqualandu Moravia. Na jaro příštího roku posunuli v důsledku pokračujícího výběrového řízení na zhotovitele opravu více než pětikilometrového úseku v Bavorách.
V příštím roce silničáři také opraví objízdné trasy, které vedly kromě jiného přes Drnholec nebo Brod nad Dyjí. „Po skončení uzavírky trasy zmonitorujeme, vyhodnotíme jejich stav a opravíme je v co největším rozsahu. Letos odstraníme jen bodové úpravy před zimou,“ uvedl ředitel Správy a údržby silnic Jihomoravského kraje Zdeněk Komůrka. Ředitelství silnic a dálnic má na tyto opravy vyčleněné desítky milionů korun.