Silničáři na pražském Barrandovském mostě dokončují letošní fázi oprav. Hotovy jsou mimo jiné spodní vrstvy, hydroizolace či zábradlí. Nyní pracují na povrchu vozovky. Most a rampa z ulice K Barrandovu se vrátí do běžného provozu v neděli 3. září v ranních hodinách. Ještě předtím provedou silničáři zátěžové zkoušky a po spuštění provozu budou ještě čtrnáct dní dělat dokončovací práce. Informovali o tom náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter a vedoucí stavby z firmy Porr Martin Ředina.
Letošní fáze oprav Barrandovského mostu skončí 3. září, příští týden ho čekají zatěžovací zkoušky
Silničáři zahájili letošní opravy 15. května. Zahrnují práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu. Potrvají do konce prázdnin.
„Druhá etapa opravy mostu jde do finále, jedná se o nejobtížnější část rekonstrukce tohoto mostu. Tuto stavbu se podaří dokončit podle plánu, tedy do konce prázdnin, tedy do 3. září,“ řekl Hřib. Podle Richtera a Řediny při letošních opravách nebyly žádné vážné komplikace, které by práce zpozdily a prodloužily. „Uplatnili jsme a zúročili všechny zkušenosti z první etapy,“ podotkl Ředina.
Potíž se objevila na rampě z Barrandova při odbourání kotevních čel. „Zjistili jsme, že tam je mnohem více kotev, než bylo známo z dokumentace, a byl tam tedy zvýšený rozsah prací, kdy místo původních osmi kotev jich tam bylo kolem třiceti. Všechny tyto předpínací kabely se musely doinjekovat a kotevní čela zasanovat, zabetonovat,“ popsal Ředina.
V uplynulých týdnech silničáři na mostě a rampě již položili vyrovnávací vrstvu ze speciálního betonu a hydroizolaci, udělali betonové římsy, namontovali sloupky pro svodidla, namontovali zábradlí a nerezový odvodňovací systém. „V současné době pokládáme asfaltové vrstvy a zrovna dnes (ve středu, pozn. red.) probíhá pokládka poslední asfaltové vrstvy, takzvaného obrusu,“ nastínil Ředina.
Uzavírka ze Smíchova do Braníku
V příštím týdnu se v noci z 30. na 31. srpna a z 31. srpna na 1. září uskuteční zatěžovací zkoušky a bude zcela uzavřena část ve směru ze Smíchova do Braníku a společně s tím nájezd z Barrandova a ze Strakonické a sjezd do Modřan. Ve směru do Braníka tak budou moci auta jezdit jen jedním pruhem vedeným v protisměru, kterým jezdí již nyní. Při zkoušce na most najede šest nákladních aut, kdy každé bude vážit 48 tun, a silničáři tím ověří předpokládané vlastnosti mostu.
Po skončení všech prací a zprovoznění mostu 3. září budou dělníci v následujících čtrnácti dnech dělat drobné práce na předpolích Barrandovského mostu. „Tak, jak byly potřebné přípravné práce, tak budou potřeba také dokončovací,“ řekl Richter. Omezen bude provoz v jednom jízdním pruhu ve směru do Braníku.
Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a nyní se opravuje poprvé. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.