Letošní fáze oprav Barrandovského mostu skončí 3. září, příští týden ho čekají zatěžovací zkoušky

Silničáři na pražském Barrandovském mostě dokončují letošní fázi oprav. Hotovy jsou mimo jiné spodní vrstvy, hydroizolace či zábradlí. Nyní pracují na povrchu vozovky. Most a rampa z ulice K Barrandovu se vrátí do běžného provozu v neděli 3. září v ranních hodinách. Ještě předtím provedou silničáři zátěžové zkoušky a po spuštění provozu budou ještě čtrnáct dní dělat dokončovací práce. Informovali o tom náměstek primátora Zdeněk Hřib (Piráti), náměstek ředitele Technické správy komunikací (TSK) Josef Richter a vedoucí stavby z firmy Porr Martin Ředina.

Silničáři zahájili letošní opravy 15. května. Zahrnují práce v levé polovině jižního mostu ve směru ze Smíchova do Braníku a na rampě z ulice K Barrandovu. Potrvají do konce prázdnin.

„Druhá etapa opravy mostu jde do finále, jedná se o nejobtížnější část rekonstrukce tohoto mostu. Tuto stavbu se podaří dokončit podle plánu, tedy do konce prázdnin, tedy do 3. září,“ řekl Hřib. Podle Richtera a Řediny při letošních opravách nebyly žádné vážné komplikace, které by práce zpozdily a prodloužily. „Uplatnili jsme a zúročili všechny zkušenosti z první etapy,“ podotkl Ředina.

Potíž se objevila na rampě z Barrandova při odbourání kotevních čel. „Zjistili jsme, že tam je mnohem více kotev, než bylo známo z dokumentace, a byl tam tedy zvýšený rozsah prací, kdy místo původních osmi kotev jich tam bylo kolem třiceti. Všechny tyto předpínací kabely se musely doinjekovat a kotevní čela zasanovat, zabetonovat,“ popsal Ředina.

V uplynulých týdnech silničáři na mostě a rampě již položili vyrovnávací vrstvu ze speciálního betonu a hydroizolaci, udělali betonové římsy, namontovali sloupky pro svodidla, namontovali zábradlí a nerezový odvodňovací systém. „V současné době pokládáme asfaltové vrstvy a zrovna dnes (ve středu, pozn. red.) probíhá pokládka poslední asfaltové vrstvy, takzvaného obrusu,“ nastínil Ředina.

Uzavírka ze Smíchova do Braníku

V příštím týdnu se v noci z 30. na 31. srpna a z 31. srpna na 1. září uskuteční zatěžovací zkoušky a bude zcela uzavřena část ve směru ze Smíchova do Braníku a společně s tím nájezd z Barrandova a ze Strakonické a sjezd do Modřan. Ve směru do Braníka tak budou moci auta jezdit jen jedním pruhem vedeným v protisměru, kterým jezdí již nyní. Při zkoušce na most najede šest nákladních aut, kdy každé bude vážit 48 tun, a silničáři tím ověří předpokládané vlastnosti mostu.

Po skončení všech prací a zprovoznění mostu 3. září budou dělníci v následujících čtrnácti dnech dělat drobné práce na předpolích Barrandovského mostu. „Tak, jak byly potřebné přípravné práce, tak budou potřeba také dokončovací,“ řekl Richter. Omezen bude provoz v jednom jízdním pruhu ve směru do Braníku.

Barrandovský most z roku 1983 je součástí městského okruhu a nyní se opravuje poprvé. Denně ho přejede na 140 tisíc aut, což z něj dělá nejvytíženější komunikaci v Praze. Rekonstrukce stavby je rozložená do několika let a vždy potrvá jen část roku. Práce vyjdou za celé období na 594,5 milionu korun.