Na brněnském výstavišti začal první ročník třídenního železničního veletrhu Rail Business Days. V areálu je řada moderních lokomotiv a vlaků, a to jak pro provoz s cestujícími, tak také stavební a diagnostické stroje. Pro fanoušky má být největší atrakcí muzejní souprava vysokorychlostního vlaku TGV, který dříve jezdil ve Francii.
Na železniční veletrh do Brna přijel francouzský muzejní rychlovlak
Moderní vozidla přivezly České dráhy, ČD Cargo, Správa železnic či některé ze stavebních firem, které se podílejí na modernizaci české železnice. Lidé uvidí například novou soupravu Českých drah InterJet, která vozí cestující jen o něco více než čtvrt roku.
ČD Cargo předvádí moderní lokomotivu Bombardier TRAXX MS3 a speciálně upravený nákladní vůz. Správa železnice přivezla lokomotivu Siemens Vectron a měřicí vozy. Stavební mechanismy předvádějí společnosti Enteria, Procházka MP a další.
Správě železnic se také podařilo dojednat vystavení historické soupravy TGV, která byla vyrobena v roce 1980 a z pravidelného provozu už byla odstavena, protože ji nahradily modernější vlaky.
Veletrh má značnou šířku záběru, protože přijedou nejen výrobci vozidel a komponentů a dopravci, ale i ti, kteří se zabývají zabezpečením, stavbou infrastruktury či provozními záležitostmi a také výzkumem a vývojem.