Po roce a půl je opět možné dojet po silnici I/35 z Hradce Králové do Jičína. Ředitelství silnic a dálnic v neděli ráno zprovoznilo nový silniční most u Hořic. Auta tak již nemusí zajíždět do města, kudy vedla objízdná trasa. Nový most přišel na 236 milionů korun bez DPH, podle ŘSD šlo o největší současnou investici na silnicích první třídy v Královéhradeckém kraji.
Hořice si vydechly, tisíce aut se vrátily na obchvat. Nový most nad železnicí je hotový
Silnice I/35 byla na jihozápadě Hořic uzavřena od dubna 2019. Každé z 14 tisíc aut, která tudy každý den v průměru jela, tak místo po obchvatu projíždělo ulicemi města. Objízdná trasa sice vedla převážně neobydlenou částí města, kde jsou hlavně komerční areály, ale v Táboritské ulici jezdila auta i kolem rodinných domů. Ve městě se běžně tvořily kolony.
Během uzavírky zanikl starý nadjezd nad železniční tratí z roku 1979, který byl zchátralý. Podle mluvčího Jana Rýdla bylo potřeba postavit nový most i proto, že se chystá modernizace dráhy pod ním. „Vzhledem k plánované elektrifikaci železniční tratě je most oproti svému předchůdci o jeden metr vyšší. Obyvatele Hořic bude před hlukem projíždějících aut nově chránit také protihluková stěna,“ uvedl Rýdl.
Most je vysoký téměř 16 metrů, kromě železnice vede také nad potokem a třemi místními komunikacemi. S délkou 460 metrů jde o nejdelší estakádu na silnicích v Královéhradeckém kraji. Rekonstrukce byla složitější, a o 13 milionů korun dražší, než silničáři původně předpokládali. Vyšlo najevo, že je ve špatném stavu i spodní část mostu, která původně měla zůstat stát. Stavbaři ji proto museli strhnout a postavit novou.
Po dokončení stavby samotného mostu musí státní příspěvková organizace ještě opravit hořické ulice, kterými vedla objízdná trasa. Především půjde o komunikace v ulicích Husova a Táboritská. Opraví také železniční přejezd v Husově ulici.