Ve Vysokém Mýtě má policie dálniční oddělení bez dálnice. Základna totiž vznikla ještě předtím, než se začala stavět dálnice D35. Zatímco hlídky tam fungují už tři roky, stavba je teprve v začátcích. Bagry a buldozery momentálně odkrývají hlínu z polí, přes které povede budoucí autostráda.
Dálniční oddělení bez dálnice. I přesto mají policisté z Vysokého Mýta hodně práce
Policisté si na nedostatek práce stěžovat nemohou, hlídkují totiž na přetížené silnici I/35. „Křižovatek, kdy se tady kříží silnice prvních tříd, je víc, jsou tam ty nejvážnější dopravní nehody,“ říká policista Jakub Drahoš.
Na dálničním oddělení bez dálnice mají dvě auta a deset policistů. „Zaměřují se především na závažnější dopravní přestupky, jako jsou rychlost nebo předjíždění,“ přibližuje mluvčí pardubické krajské policie Jiří Tesař.
Přetížená silnice I/35
Oddělení se slavnostně otevřelo v červenci 2016. Nikdo ale netušil, že se bude stavba dálnice odkládat. Přesto patří právě policejní služba ve Vysokém Mýtě k nejnáročnějším v regionu.
„Dálniční policie u Vysokého Mýta sice vyvolává úsměv, ale na druhou stranu silnice I/35 z Opatovic až do Mohelnice je natolik přetížená, že zvýšená kontrola je tady nezbytná i kvůli nehodovosti,“ tvrdí hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD).
„Jedná se především o nehody vážnějšího charakteru, kdy se například srazí dva kamiony a tak podobně,“ říká mluvčí Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje Aleš Malý.
Stavbu dvaceti sedmi kilometrů dálnice zdržel nejen výběr dodavatele, ale i výkupy pozemků a vyvlastňovací řízení. „Dohodli jsme se v průběhu vyvlastňovacích řízení tak, že dnes máme nabyty úplně všechny pozemky. Bylo to víc než 1200 vlastníků,“ popsal v březnu ředitel pardubického Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr. První dva úseky dálnice D35 na Pardubicku stavbaři mají dokončit za tři roky.