Dálniční oddělení bez dálnice. I přesto mají policisté z Vysokého Mýta hodně práce

Ve Vysokém Mýtě má policie dálniční oddělení bez dálnice. Základna totiž vznikla ještě předtím, než se začala stavět dálnice D35. Zatímco hlídky tam fungují už tři roky, stavba je teprve v začátcích. Bagry a buldozery momentálně odkrývají hlínu z polí, přes které povede budoucí autostráda.

Video Události
video

Události ČT: Dálniční oddělení bez dálnice

Policisté si na nedostatek práce stěžovat nemohou, hlídkují totiž na přetížené silnici I/35. „Křižovatek, kdy se tady kříží silnice prvních tříd, je víc, jsou tam ty nejvážnější dopravní nehody,“ říká policista Jakub Drahoš.

Na dálničním oddělení bez dálnice mají dvě auta a deset policistů. „Zaměřují se především na závažnější dopravní přestupky, jako jsou rychlost nebo předjíždění,“ přibližuje mluvčí pardubické krajské policie Jiří Tesař.

Přetížená silnice I/35

Oddělení se slavnostně otevřelo v červenci 2016. Nikdo ale netušil, že se bude stavba dálnice odkládat. Přesto patří právě policejní služba ve Vysokém Mýtě k nejnáročnějším v regionu.  

„Dálniční policie u Vysokého Mýta sice vyvolává úsměv, ale na druhou stranu silnice I/35 z Opatovic až do Mohelnice je natolik přetížená, že zvýšená kontrola je tady nezbytná i kvůli nehodovosti,“ tvrdí hejtman Pardubického kraje Martin Netolický (ČSSD).

„Jedná se především o nehody vážnějšího charakteru, kdy se například srazí dva kamiony a tak podobně,“ říká mluvčí Zdravotnické záchranné služby Pardubického kraje Aleš Malý.

Stavbu dvaceti sedmi kilometrů dálnice zdržel nejen výběr dodavatele, ale i výkupy pozemků a vyvlastňovací řízení. „Dohodli jsme se v průběhu vyvlastňovacích řízení tak, že dnes máme nabyty úplně všechny pozemky. Bylo to víc než 1200 vlastníků,“ popsal v březnu ředitel pardubického Ředitelství silnic a dálnic Bohumil Vebr. První dva úseky dálnice D35 na Pardubicku stavbaři mají dokončit za tři roky.